حضور جاش‌ها در عملیات زاپ

نبردهای سنگین گریلاهای آزادیبخش کوردستان با ارتش اشغالگر ترک در بیستمین روز خود قرار دارد. به دلیل تلفات بالای ارتش ترک در این حمله، اکنون ارتش اشغالگر ترک جاش‌ها را به عملیات نظامی گسیل داشته است.

نبردهای سنگین گریلاهای آزادیبخش کوردستان با ارتش اشغالگر ترک در محورهای زاپ، متینا و آواشین از ۲۳ آوریل آغاز شده است و امروز وارد بیستمین روز خود شده است.

در پایگاهی در اممون در منطقه قلابان از توابع شرنخ که مرکز فرماندهی ارتش اشغالگر ترک در آنجا قرار دارد، برخوردهای شدیدی روی داده و بر اساس منابع محلی، بعد از روی دادن این برخوردها، نظامیان بسیاری کشته شده‌اند، به همین دلیل هم اکنون ارتش اشغالگر ترک جاش‌ها را به نبردهای محور زاپ، متینا و آواشین منتقل کرده است. در همین رابطه منابع محلی از شمال کوردستان اعلام کرده‌اند که مقامات نظامی ۵۰ جاش از روستای بوژه و مرگهی را به پایگاه مرزی اممون انتقال داده و از آنجا به صحنه جنگ گسیل داشته‌اند.

منابع محلی همچنین اعلام کرده‌اند که نظامیان بسیاری در این برخوردها کشته شده و به دلیل شمار فراوان کشته شدکان ارتش ترک، اکنون ارتش ترک جاش‌ها را به صحنه برخوردها اعزام می‌کنند. همچنین اعلام شده است که نظامیان زخمی نیز به بیمارستان نظامی گلتانیه در آنکارا اعزام شده‌اند. همچنین منابع محلی اعلام کرده‌اند که جاش‌ها مایل به حضور در صحنه جنگ نبوده اما ارتش ترک به زور آنها را به مناطق جنگی اعزام می‌کند.