معترضان خشمگین در شهرهای مختلف عراق پرچم ترکیه را به آتش کشیدند

در کرکوک بر سردر یک دفتر صدور ویزای ترکیه بجای پرچم این كشور، پرچم عراق نصب شد.

ارتش ترکیه دیروز ٩ گردشگر عراقی را در زاخوی اقلیم کوردستان قتلعام کرد و ٢٣ نفر را مجروح. تابوت جانباختگان امروز در حالی توسط رئیس اقلیم کوردستان و وزیر خارجه عراق از هولیر بسوی بغداد بدرقه شد که در چندین شهر تظاهرات ضد ترکیه ادامه پیدا کرد. در عین حال بر شمار بیانیه‌های اعتراضی افزوده شده است.

پیکر ٩ جانباخته حمله ترکیه به زاخو طی مراسمی رسمی به بغداد فرستاده شد. نچیروان بارزانی رئیس اقلیم کوردستان و فواد حسین وزیر خارجه عراق در این مراسم شرکت کردند.

یکی از جانباختان، زهراء خيری محمد، دختربچه یک ساله بود که در تابوتی کوچک آرام گرفت.

مصطفی کاظمی، نخست وزیر عراق این اجساد را در بغداد طی مراسمی رسمی تحویل گرفت. تعدادی از مسئولان و فرماندهان نظامی عراق نیز در کنار او بودند.

همزمان با این مراسم، معترضان امروز هم در چندین شهر دست به تظاهرات زدند از جمله در کرکوک، خانقین و بغداد.

در کرکوک بر سردر یک دفتر صدور ویزای ترکیه بجای پرچم این كشور، پرچم عراق نصب شد.

برخی تصاویر نشان می‌دهد که معترضان پرچم ترکیه را در خانقین آتش می‌زنند. همچنین برخی جوانان عراقی لباس‌های خود که تولید ترکیه بود را آتش زدند و خواستار بایکوت اجناس ترکی شدند.

راهپیمایان در بغداد به سکوت دولت این کشور در قبال جنایات زنجیرەای ترکیه اعتراض کردند و خواستار عدم فراموشی آن صرفا با چند بیانیه اعتراضی شدند.

در ساعات بعد از ظهر کشورهای آلمان و مصر نیز در بیانیه‌هایی کشتن غیرنظامیان را محکوم کردند. همچنین اتحادیه عرب و پارلمان عربی نقض اصول بین‌المللی توسط ترکیه را محکوم کرده اند. یونیسف، صندوق کودکان سازمان ملل هم در یک بیانیه کشته شدن کودکان در حملات ترکیه به زاخو و شنگال را محکوم کرده است.