نیروهای مدافع خلق: ۶ متجاوز مجازات شدند، به یک بالگرد صدمه وارد شد

در عملیات‌های گریلا با پیشاهنگی تیم‌های سیار، ۶ نظامی رژیم متجاوز ترک مجازات شده و ٣ تن زخمی شدند. به یک بالگرد صدمه وارد گردید و یک پهپاد ساقط شد.

مرکز رسانه و مطبوعات نیروهای مدافع خلق کوردستان (ه.پ.گ) در اطلاعیه‌ای از تداوم عملیات نیروهای گریلا علیه رژیم متجاوز ترکیه خبر داد. در اطلاعیه آمده است:"گریلاهای آزادی کوردستان که در برابر حملات سنگین با فداکاری و روحیه فدایی آپویی مقاومت می‌کنند در مقابل نقشه‌های استعمارگری دولت قاتل و استعمارگر ترک در کوردستان و تمامی خاورمیانه به بزرگترین مانع مبدل شده‌اند. ارتش اشغالگر ترک برای از میان برداشتن این مانع به اقدامات ضدبشری متوسل می‌شود. در مقابل حملات دشمن برخودان پرهیبت نیروهای ما ادامه دارد. علی‌رغم بهره‌گیری ارتش ترک از سلاح‌های هسته‌ای تاکتیکی و شیمیایی علیه سنگرهای جنگ در مناطق مقاومت ورخله، با به آتش کشیدن مواد لاستیکی و لاستیک خودرو درصدد فرستادن دود آن به داخل تونل‌های جنگ برآمدند.

در عملیات نریوهای ما با پیشاهنگی تیم‌های سیار ۶ ارتشی اشغالگر ترک کشته و ٣ تن دیگر زخمی شدند. به یک بالگرد تهاجمی صدمه وارد شده و یک پهپاد سرنگون شد. ارتش متجاوز ترک ١٧ بار با بمب‌های هسته‌ای تاکتیکی و سلاح‌های شیمیایی، ٢۵ توسط هواپیماهای جنگنده و ده‌ها بار با تانک مواضع نیروهای ما را هدف حمله قرار داد."

ه.پ.گ از شهادت یک گریلای زن به نام سارا در بدلیس در جنگ با ارتش اشغالگر ترک خبر داده و در این رابطه می‌افزاید:"١۴ جولای در مناطقه نزار آزی بخش خیزان استان بدلیس در خلال تحرکات دشمن میان نیروهای ما و اشغالگران جنگ سختی درگرفت. در این جنگ ٢ اشغالگر کشته و ٣ اشغالگر زخمی شدند. هوالمان «سارا» که در این جنگ تا آخرین گلوله فداییانه جنگیده بود برای آنکه به اسارت دشمن درنیاید با انفجار نارنجک خود، به شهادت رسید. هوال سارا واقعیت عگیدبودن زنان آاد کورد و روحیه فدایی تسلیم‌ناپذیر بریتان‌ها را نشان داد. ما پیمان می‌بندیم که به وظایف انقلابی که هوالان شهید به ما سپرده‌اند و مبارزه را به پیروزی برسانیم.

جزئیات شناسنامه هوال شهید به این شرح زیر است:

   نام و نام خانوادگی: لیلا یلدزگورَر

   کد سازمانی: سارا خبات

   محل و سال تولد: شرنخ

   نام مادر – نام پدر: عظیمه - مصطفی

  تاریخ و محل شهادت: ١۴ جولای ٢٠٢٢ / گارزان

سارا خبات

 

 

ه.پ.گ در ادامه به شیوه‌ای مبسوط از مبارزات شهید سارا تجلیل به عمل آورده و مراتب تسلیت خود را به خانواده وی و خلق میهن‌دوست کوردستان اعلام نموده است.

ه.پ.گ در بخش دیگری از اطلاعیه جزئیات عملیات گریلایی علیه ارتش ترک منتشر کرده و می‌افزاید؛

١۵ آگوست در چارچوب کارزار انقلابی شاهین‌های زاگرس در چمچو، ٣ اشغالگر کشته شدند.

١۴ آگوست در چارچوب کارزار انقلابی شهید ساواش مرعش جنگ خابور، در تپه آمیدی به یک بالگرد تهاجمی ضربه وارد شد.

١۵ آگوست تیم‌های سیار گریلا، ١ اشغالگر را در تپه آمیدی مجازات کردند.

ه.پ.گ در مورد حملات ارتش اشغالگر ترک به مناطق حفاظتی میدیا اعلام کرد:

١۵ آگوست مناطق مقاومت شکفتا بریندارا و کارکر، ١٧ بار با سلاح‌های هسته‌ای تاکتیکی و بمب‌های شیمیایی هدف حمله واقع شدند.

١۴ و ١۵ آگوست اشغالگران با به آتش کشیدن لاستیک خودرو در مقابل سنگرهای جنگ درصدد هدایت دودهای سمی این لاستیک‌ها به داخل تونل‌ها برآمدند، حمله با دود سمی تا غروب ١۵ آگوست ادامه یافت.

١۵ آگوست در اطراف روستای گوزه، دشتا کافیه و روستای گفرک، در متینا مزارع روستای درگلی و روستای بشیله، در خاکورک مناطق سنین و شکیف ١۶ بار توسط هواپیماهای جنگنده بمباران شدند. همچنین در این روز مناطق سیدا و تپه بهار ٩ بار توسط هواپیماهای جنگنده بمباران شدند.

در همین روز تانک‌های دشمن ده‌ها بار منطقه مقاومت شکفتا بریندارا را هدف حمله قرار دادند.