نیروهای مدافع خلق به شهیدان مارس ٢٠٢٠ متینا ادای احترام کرد

ه.پ.گ مشخصات ۵ گریلا که در سال ۲۰۲۰ در متینا شهید شدند را اعلام کرد. در بیانیه‌ی ه.پ.گ آمده است: ما عهد می‌بندیم پرچم آزادی را که این شهدا به دست ما دادند به قله‌ی پیروزی برسانیم.

مرکز نشر و اطلاع رسانی ه.پ.گ در مورد ۵ گریلای خود که در متینا شهید شدند، بیانیه‌ای منتشر کرد:

"۱۳ مارس ۲۰۲۰ / ٢٣ اسفند ١٣٩٨ در منطقه‌ی متینا در نتیجه‌ی بمباران جنگنده‌های ارتش ترکیه رفقای ما با نام‌های اوینار، باهوز، باران، دلسوز و فرات شهید شدند.

سال ۲۰۲۰ علیه توطئه‌ی دولت اشغالگر ترکیه در باکور کوردستان، مناطق حفاظت شده‌ی مدیا و در برخی مناطق که دشمن تلاش می‌کرد آنها را اشغال نماید، نیروهای گریلا در چهارچوب گریلای عصر در عملیات‌های موثر ضربات سنگینی به دشمن وارد کردند. دولت ترکیه به دلیل ضرباتی که توسط نیروهای گریلا متحمل شده بود، از لحاظ سیاسی و نظامی دچار بحران شده است و نتوانسته به اهداف مدنظر خود برسد. دولت اشغالگر ترکیه که قصد داشت پس از هفتانین مناطق حفاظت شده مدیا را کنترل کند، به دلیل عملیات‌های نیروهای گریلای جنبش آزادیخواهی در این مناطق نقشه‌های دشمن به نتیجه نرسید.

رفقای ما اوینار، باهوز، باران، دلسوز و فرات که در چندین عملیات پیشاهنگی عملیات‌ها را به عهده داشتند، علیه حملات اشغال گرانه‌ی دشمن، قهرمانانه مقاومت کرده و به شهادت رسیدند. این رفقا که با شهادت خود به عهد انتقام برای رفقایشان و همچنین به پیامی آشکار تبدیل شدند، مانع اشغالگری گشتند.

رفیق اوینار در شهر سلماس واقع در روژهلات کوردستان در خانواده‌ای میهن دوست متولد شد. مبارزات آزادی کوردستان علیه دولت اشغالگر ترکیه و همه‌ی اشغالگران کوردستان بسیار بر وی تأثیر گذاشته و سبب شد به بخشی از این مبارزات تبدیل شده و به صفوف گریلا پیوندد. پس از آن که به نیروهای گریلا ملحق شد، بر اساس پارادایم رهبر آپو خود را به خوبی پرورش داده و ایدئولوژی آزادی زنان را شناخت. بر این اساس خود را بر خط آزادی زنان قدرتمندتر کرد. رفیق اوینار معتقد بود که زن آزاد فقط با مبارزات قدرتمند ایدئولوژیک و حزبی می‌تواند سیستم مردسالار را فرو بپاشد. او پس از آن که از لحاظ نظامی مهارت کافی را به دست آورد، به منطقه‌ی متینا رفت و به صورت کاملاً فعالانه در چندین عملیات شرکت کرد و به یکی از گریلاهای نمونه برای رفقایش تبدیل شد.

رفیق باهوز در یکی از قله‌های مقاومت کوردستان یعنی کوبانی متولد شد. وی به دلیل خانواده‌اش جنبش آزادی را از نزدیک می‌شناخت. با آغاز انقلاب روژاوا به انقلاب پیوست و علیه حمله‌ی تبهکاران داعش به کوبانی در سنگر مقاومت جای گرفت. رفیق باهوز در جنگ کوبانی بسیار تلاش کرد و فداکاری‌های بسیاری انجام داد. در این جنگ زخمی شده و اینگونه به نمونه‌ای برای تضمین آزادی تبدیل شد. در زمان حمله‌ی تبهکاران دولت ترکیه به انقلاب روژاوا، حقیقت دشمن را شناخت و تصمیم گرفت به صفوف گریلا بپیوندد. او پس از مدتی زندگی در کوهستان به فرماندهی توانا تبدیل شد.

رفیق باران مانند فرزند قهرمان خلق عرب در شهر حلب متولد شد. او با شناخت راه انترناسیونالیستی پ.ک.ک و ملت دمکراتیک رهبر آپو به صفوف گریلا پیوست. وی در حلب محل تولد خود فلسفه‌ی آپویی را شناخت و با انقلاب روژاوا دید که این فلسفه تاثیر خود را گذاشته است. برای آنکه مبارزات آزادی خلق‌ها را با پیشاهنگی رهبر آپو از نزدیک بشناسد و به این حقیقت بپیوندد، به سمت سرچشمه‌ی آن یعنی کوهستان‌های کوردستان روانه شد. در مدت پیوستن او به جنبش آزادی با جوش و خروش و هیجان بسیار به مبارزات پیوست. او با موضع‌گیری انقلابی بی‌مانند خود، به یک انقلابی نمونه‌ی آپویی برای جوانان عرب تبدیل شد.

مشعل مقاومت و آزادی که آرین و گل‌هات در کوبانی آن را روشن کردند، امروز شعله‌ور‌تر شده و سرتاسر کوردستان و خاورمیانه را روشن نموده است و پسران و دختران قهرمان کوبانی پیشاهنگی این جنبش را به عهده دارند. یکی از این قهرمانان رفیق دلسوز بود. آن جنگ تاریخی که علیه داعش انجام شد سبب شد تا او به صفوف گریلا بپیوندد.

رفیق فرات در الیح در میان خانواده‌ای میهن‌دوست متولد شد. رفیق فرات در سال‌های ۱۹۹۰ در زمان اعمال ضد بشری دولت اشغالگر ترکیه و تبهکاران ژیتم و حزب‌الله علیه خلق کوردستان بزرگ شد. وی با خشم و کینه‌ی بسیار نسبت به این اشغالگران بزرگ شد. او خشم خود را به بهانه‌ای برای پیوستن به مبارزات و صفوف گریلا تبدیل کرد و اینگونه پاسخ اشغالگران را داد. از زمانی که به صفوف گریلا پیوست، با فداکاری و تلاش بسیار به انقلابی نمونه‌ی آپویی تبدیل شد.

رفقای ما اوینار، باهوز، باران، دلسوز و فرات با قهرمانی بسیار داستانهای حماسی نوشته و به کاروان شهدا پیوستند. ابتدا به خانواده‌ی این شهدا و همه‌ی خلق میهن دوست کوردستان تسلیت گفته و عهد خود را دوباره تکرار می‌کنیم که راه شهدا را ادامه دهیم و پرچم آزادی را به قله‌ی پیروزی برسانیم.

جزئیات شناسنامه رفقای شهید به این شرح است:

   نام و نام خانوادگی: شیار علاءالدین اسماعیل

   کد سازمانی: دلسوز جسور

   محل و سال تولد: کوبانی

   نام مادر – نام پدر: محبوبه - علاءالدین

  تاریخ و محل شهادت: ١٣ مارس ٢٠٢٠ / متینا

   نام و نام خانوادگی: فریاد اُکای

   کد سازمانی: فرات خرزان

   محل و سال تولد: الیح

   نام مادر – نام پدر: گلستان - رسول

  تاریخ و محل شهادت: ١٣ مارس ٢٠٢٠ / متینا

   نام و نام خانوادگی: محمود جمعه

   کد سازمانی: باران کوبانی

   محل و سال تولد: حلب

   نام مادر – نام پدر: ناجیه - محمد

  تاریخ و محل شهادت: ١٣ مارس ٢٠٢٠ / متینا

   نام و نام خانوادگی: ابراهیم بکر

   کد سازمانی: باهوز اردال کوبانی

   محل و سال تولد: کوبانی

   نام مادر – نام پدر: ریحان - صبحی

  تاریخ و محل شهادت: ١٣ مارس ٢٠٢٠  / متینا

   نام و نام خانوادگی: جمشیده زیبا

   کد سازمانی: آوینار دلگش

   محل و سال تولد: سلماس

   نام مادر – نام پدر: نسیمه - صابر

  تاریخ و محل شهادت: ١٣ مارس ٢٠٢٠ / متینا."