پ.ک.ک: رفیق یاسین بولوت به شیوه‌ای وحشیانه از سوی دولت ترک به شهادت رسید

کمیته روابط خارجه پ.ک.ک اعلام کرد:"دولت ترک، رفیقمان یاسین بولوت «شُکری سرحد» را در مقابل خانه‌ای که در آن بسر می‌برد به قتل رساند. ما برای صیانت از خون یاسین بولوت خواستار موضع‌گیری ملی هستیم."

کمیته روابط خارجه حزب کارگران کوردستان بیانیه‌ای را با عنوان «فراخوان فوری به افکار عمومی» منتشر کرد.

در بیانیه آمده است:

"سازمان کنترای میت متعلق به دولت فاشیست ترکیه و کنتراهای وابسته به آن در دو روز گذشته در شهر سلیمانیه باشور کوردستان به میهن‌دوستان باکور کوردستان و رفقای ما حمله کرده‌اند. رژیم قاتل ترک و نوکران آن، قبل از ظهر امروز (٢۶ شهریور ١۴٠٠/ ١٧ سپتامبر ٢٠٢١) رفیقمان یاسین بولوت (شُکری سرحد) را که در حال مداوا در شهر سلیمانیه بود در مقابل خانه‌ای که در آن مستقر شده بود به شیوه‌ای وحشیانه به قتل رساند. رفیق یاسین بولوت صبح امروز برای مراجعه به بیمارستان از منزل خارج شده بود. در این هنگام یک کنترای ترک از پشت به وی نزدیک شده و ایشان را به شهادت رساند. این حمله وحشیانه نه تنها حمله به ما، بلکه حمله‌ای علیه تمامی خلق باشور و امنیت شهر سلیمانیه است.

'کشتار زنجیره‌ای برنامه‌ریزی شده است'

یک روز قبل از این قتل وحشیانه، همان نیروها یک میهن‌دوست کورد و پناهنده سیاسی باکور کوردستان به نام فرهاد بارش را در محل کار وی هدف قرار دادند. روی دادن این حملات پیاپی نشان می‌دهد که اردوغان فاشیست و سازمان میت به شیوه‌ای برنامه‌ریزی شده به کشتار زنجیره‌ای و قتل‌های سیاسی روی آورده‌اند. میت ترکیه چگونه به راحتی و آزادانه در این منطقه به ترور دولتی دست می‌زند؟ از اینرو حکومت اقلیم کوردستان بویژه گردانندگان منطقه سلیمانیه فورا باید بیانیه‌ای صادر کرده و تدابیر لازم را اخذ نمایند. این حمله وحشیانه علیه عموم خلقمان در سلیمانیه است، علیه آرامش و امنیت این شهر است. اگر رژیم فاشیست ترک می‌تواند در هر بخشی از کوردستان به قتل‌عام دست زند، پس بر ما کوردها واجب است تا فورا موضعی مشترک نشان دهیم و چاره‌ای بیندیشیم. اگر در مقابل این کشتارها موضعی مشترک اخذ نگردد، قاتلان دستگیر نگردند و رسوا نشوند قاتلان با گستاخی بیشتر حمله‌ور خواهند شد.

فراخوان به خلق و احزاب

ما جنبش آزادیخواهی در قبال مبارزات و تلاش‌های ۴٠ ساله رفیقمان برای خلق کورد، برای زنده نگاه داشتن یاد و خاطره وی مبارزه را شعله‌ور می‌کنیم و پاسخ شایسته‌ای می‌دهیم. هوال ۶۴ ساله ما سالهاست که برای مبارزه آزادیخواهی کوردستان با روح و جان مایه گذاشته و انقلابیون بزرگی که در این راه به شهادت رسیده‌اند فعالیت نموده است. رفیق یاسین بولوت (شُکری سرحد) علیرغم کهولت و بیماری رنج بسیاری را برای مبارزه صرف کرده است و بتازگی پس از وخیم شدن وضعیت سلامتی برای معالجه به سلیمانیه رفته بود. اما رژیم فاشیست ترک که دستور قتل هر کورد را صادر کرده است در وسط خیابان به افراد سالمند و بیمار حمله کرده و آنان را به قتل می‌رساند. خلقمان باید به شیوه‌ای که شایسته مبارزات رفیق یاسین بولوت باشد از وی صیانت کند. آحاد خلقمان در باشور، احزاب و شخصیت‌های را فرامی‌خوانیم موضع خود را نشان دهند و از شهید یاسین بولوت صیانت به عمل آورند. ما به عنوان جنبش این مورد را فراموش نخواهیم کرد و به انحای مختلف یاد و خاطره رفیقمان را زنده نگاه می‌داریم."