شوان پرور: دولت ترک باید صد‌ها بار از کورد عذرخواهی کند

شوان پرور هنرمند کورد با ابراز نظر در رابطه با تحولات اخیر اعلام نمود که لازم است ترکیه به دلیل سیاست‌های علیه کورد عذر خواهی کند. خلق کورد نیز باید بداند که مسئله گاره مسئله‌ای ملی است.

شوان پرور هنرمند شهیر کورد در حساب خود در کانال یوتیوب در رابطه با تحولات اخیر به طور مبسوط سخنانی را ایراد کرده است. در بخشی از سخنان خود شوان پرور در رابطه با حمله نیروهای اشغالگر ترک به گاره در جنوب کوردستان، خواستار اتحاد  نیروهای کوردی شد.

ترکیه باید صدها بار از کورد عذرخواهی کند

شوان پرور در سخنان خود اعلام نمود که ترکیه به هر نحو ممکن تا کنون به بیعدالتی در مقابل کورد دست زده است. در صورتیکه خواهان و مشاهده واقعیت باشید، شما ترک‌ها باید صدها بار از خلق کورد عذرخواهی کنید. سیاستهای آسیمیلاسیون ادامه دارند؛ تمامی قوانین اصلی ضد کردی هستند و تمامی اهداف در راستای هژمون شدن دولت ترک است. به همین دلیل کوردها از هر منطقه‌ای که کوردنشین است برخیزند، گفنگو در رابطه با کورد و مسئله کورد باشد، ترک‌ها هیچگاه نمی‌توانند که این مسئله را تحمل کنند. همه باید ابعاد این مسئله را درک کنند.

از هر چهار بخش کوردستان در گاره شهادت رسیده‌اند

شوان پرور با اشاره به عملیات ارتش اشغالگر ترک در گاره اظهار داشت: جنگی که در گاره تحمیل شد، در جنوب کوردستان روی داد، می‌بیند که ترک‌ها، هیچگاه خواهان آسایش و امنیت در جنوب کوردستان، در روژهلات، در شمال کوردستان و روژآوا نبوده‌اند. باید این مسئله را درک کنیم. دولت ترک دشمن ملت کورد، کوردستان و کوردایتی است. از نظر دولت ترک، نابودی کوردی به معنای موجودیت ترک است. به همین دلیل است که تمامی دولت‌ها نیز به دشمن ما تبدیل شده‌اند. به همین دلیل مشاهده می‌شود که کسانی که در گاره به شهادت رسیده‌اند، از تمامی بخش‌های کوردستان هستند. به خلقمان تسلیت عرض می‌کنم. شهدا روشنی‌بخش مسیر مبارزه ما هستند. از عفرین تا مهاباد، کرماشان و سیواس ما در این مسیر شهید  داده‌ایم. باید خلق کورد بداند که مسئله ما مسئله‌ای ملی است. با خیزشی ملی این مسئله امکان‌پذیر شده است. همین مسئله مژده‌ای بزرگ برای رهایی خلق کورد است. باید در مسیر مبارزه مقاومت را ادامه داد. مقاومت مهمترین مسئله است. موجودیت ما به مقاومت ما منوط است.

نباید از پا نشست

شوان پرور در خصوص تحولات جهانی نیز اظهار داشت: جهان در مسیر دگرگونی و تحول قرار گرفته است. لازم است که کورد دیگر بیش از این خود را دست کم نگیرد. ما ملتی هستیم با ۵۰ میلیون نفر جمعیت. در هر جای جهان که بوده باشد ما مبارزه و فعالیتهای خود را باید ادامه بدهیم. نباید از پا بنشینیم.

با مسئله دین فریب نخورید

شوان پرور در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به مسئله دین اظهار داشت که کورد نباید به وسیله دین فریب بخورد. ترک‌ها برای خود خدای ویژه‌ای ساخته‌اند، اعراب خدای ویژه‌ای دارند، دین و مذهب در نزد فارس‌ها نیز ویژگی‌های خود آنها را دارد. اما آنها از طریق دین به ما ظلم می‌کنند. آنها در واقع هیچ دین و ایمانی ندارند. ملت کورد نباید با ادعاهای واهی اینان در رابطه با مسئله دین و خدا فریب بخورد.