اداره خودگردان شمال و شرق سوریه: بیانیه‌های ترامپ راه نسل‌کشی فرهنگی را هموار می‌کنند

اداره خودگران در بیانیه‌ای اعلام کرده است که دولت ترک با نقض آتش‌بس به قتل غیرنظامیان ادامه می‌دهد. همچنین یادآور کرده است که بیانیه‌های دونالد تامپ مبنی بر موفقیت آتش‌بس راه نسل‌کشی اتنیکی از سوی دولت ترک را فراهم می‌کند.

   اداره خودگردان شمال و شرق سوریه در رابطه با آتش‌‌بس با ترکیه که با میانجگیری آمریکا شکل گرفته است بیانیه‌ای مکتوب منتشر کرد.

   در بیانیه آمده است:

   "در سه روزی که از آتش‌بس میان ما و دولت ترک با میانجیگری آمریکا طی شده است حملات دولت اشغالگر ترک به نیروهای ما ادامه داشته است. ٢۵ مبارز به شهادت رسیده‌اند و ١٧ مبارز هم زخمی شده‌اند. با این همه وحشیانه‌ترین قتل‌عام را علیه غیرنظامیان شهر سریکانی به انجام رساندند. در نتیجه حملات توپخانه‌ای در مرحله آتش‌بس ١٧ غیرنظامی به شهادت رسیدند. همچنین دهها پیکر متعلق به شهیدان در زیر آوارها بیرون کشیده شدند. علاوه بر اینکه در مورد استفاده از سلاح‌های ممنوعیه مثل فسفر سفید سوختگی‌های فراوانی در میان مجروحان در شهر دیده می‌شود.

   ارتش ترک به نقض آتش‌بس ادامه داده و در تلاش است نظامیانش را وارد شهر کند.

   در مناطقی که به اشغال ارتش ترک در آمده است به کشتن شهروندان، ربودن، غصب اموال و شکنجه مردم پرداخته است.

   بدیهی است آنچه در عفرین روی داد در این منطقه دوباره می‌شوند. همه این رویدادها در مقابل چشمان آمریکایی‌ها به عنوان میانجی و مسئول آتش‌بس بوقوع می‌پیوندند.

   ما اداره خودگردان شمال و شرق سوریه به نمایندگی از مردم منطقه از بیانیه‌های رئیس جمهور آمریکا در شگفتیم. پرزیدنت ترامپ مدعی است که آتش‌بس با موفقیت اجرا شده و طرف تُرک به مفاد آن عمل کرده است. ما تأکید می‌کنیم که دولت اشغالگر ترک آتش‌بس را زیرپا گذاشته است.

   بیانیه‌ی اخیر ترامپ مبنی بر اسکان کوردها در مناطق تازه مقدمات نسل‌کشی اتنیکی کوردها از سوی دولت ترک را فراهم می‌کند. زیرا شهروندان شهرهای سریکانی و گریسپی و روستاهای حومه آنها باید بر مبنای ضمانت بین‌المللی به خانه و کاشانه خود برگردند و این مناطق تحت حمایت نیرویی بین‌المللی باشند. در غیر اینصورت رژیم ترکیه ساکنان منطقه را قتل‌عام می‌کند. آمریکا باید به مسئولیت‌های خود عمل کند.

   جامعه بین‌المللی را فرامی‌خوانیم طرف ترک را برای خارج کردن نظامیانش از مناطق اشغال شده تحت فشار قرار دهند. از جامعه بین‌المللی می‌خواهیم که برای محافظت از شهروندان اقدام به استقرار نیروهای بین‌المللی نمایند. زیرا رژیمی که از اسلحه‌های ممنوعه علیه خلقمان استفاده کند حق نظارت بر منطقه را ندارد.

   درخواست می‌کنیم با تشکیل کمیته‌ای فوری  به استفاده از اسلحههای ممنوعه و جنایت کشتار غیرنظامیان رسیدگی شود."