اهدای دسته گُل سیاه دانش‌آموزان و معلمین عفرین و شهبا به نظامیان روس

دانش آموزان و معلمان عفرین و شهبا با راهپیمایی و بیانیه هایشان در مقابل مقر سربازی روسیه در شهبا، قتلعام تل رفعت را که در نتیجه ی آن ۱۰ تن که ٨ تن آنها کودک  بودند، شهید شدند را محکوم کردند.

معلمان و دانش آموزان در روستای وشی تا مقابل مقر سربازی روسیه در منطقه‌ی شهبا راهپیمایی کرده و قتل عام دولت ترکیه را محکوم کردند.

در راهپیمایی بدون وقفه شعار " ترکیه و روسیه با هم کودکان را می‌کشند" سر داده می‌شد.

پس از آنکه راهپیمایی به مقابل مقر روسیه رسید ابتدا دانش آموزان و معلمان برای احترام به روح شهدا یک دقیقه سکوت کردند و با زبانهای کوردی و عربی دانش آموزان زینب لولو و شهما رشید بیانیه ای قرائت شد.

در این بیانیه آمده است، مدارس وبازی کودکان در عفرین و روستاهایش توپ باران شدند. آرزوهای امیدمان از بین رفتند و دهها کودک عفرینی و دوستانمان به دست دولت ترکیه کشته شدند.

در ادامه‌ی بیانیه آمده است، پدر و مادرشان دادستان رنجهای کوچ و آوارگی را برای آنها نقل میکنند.

همچنین از دولت روسیه خواسته شد که حقوق کودکان را حفظ کند."ما از همه‌ی جهانیان و سازمانهای حقوق کودکان می‌خواهیم رنجهای ما را درک کنند و کشتار کودکان عفرین را مانند کودکان خود بدانند و تصاویر کودکان کشته شده را پیش چشمان خود قرار دهند."

پس از قرائت بیانیه‌ها یک تاج گل سیاه در مقابل مقر نظامی روسیه قرار داده شد. این راهپیمایی با شعار " کودکان را نکشید" پایان یافت.