اولین شهید واحدهای دفاع هوایی نیروهای مدافع خلق

ه.پ.گ در اطلاعیه‌ای اعلام کرد؛ "شب‌ ١٢ ژوئیه، یکی از اعضای واحد دفاع هوایی شهید دلال آمد با یک فروند جنگ‌افزار دفاع هوایی بر فراز تپه شهید بریوان عملیاتی به انجام رساند و در جریان عملیات به شهادت رسید."

اطلاعیه مرکز خبررسانی نیروهای مدافع خلق کوردستان (ه.پ.گ) به شرح زیر است:

"١٢ ژوئیه (٢٢ تیر) رفیق دوغا زیلان در عملیاتی هوایی علیه ارتش اشغالگر ترک در منطقه هفتانین به شهادت رسید. رفیق دوغا نخستین شهید واحدهای دفاع هوایی شهید دلال آمد می‌باشد. جزئیات شناسنامه رفیق دوغان زیلان به این شرح می‌باشد:

   نام و نام خانوادگی: هدیه چرچی

   کد سازمانی: دوغا زیلان

   محل و سال تولد: موش

   نام مادر – نام پدر: پریخان - اشرف

  تاریخ و محل شهادت: ١٢ ژوئیه ٢٠٢٠ / هفتانین

رفیق دوغا سال ١٩٩۴ از خاک قهرمان‌پرور و مقاومتگر سرحد در بخش کوپ استان موش متولد شد. وی در میان خانواده‌ای میهن‌دوست بزرگ شد، از اوان نوجوانی دره زیلان و کوهستان آرارت را مد نظر قرار داده و از میراث خلق صیانت به عمل آورد. در نتیجه سیاست‌های کثیف دولت فاشیست جمهوری ترک علیه کوردستان مجبور به ترک میهن و کوچ به کلان‌‌شهرهای ترکیه شد. وارد سیستم آموزشی رژیم غاصبگر نشد و با رنج و صداقت نسبت به سرزمینش بزرگ شد. علیه سیاست‌های دشمن برای ذوب جوانان کورد در کلانشهر و بی‌هویت نمودن آنان راه کوهستان‌های آزاد کوردستان را پیش گرفت و سال ٢٠١۵ در پاسخ به فراخوان رهبر آپو برای بسیج عمومی در دفاع از کوبانی پایبندی به رهبری و رفقای شهید را اثبات کرد.

از نخستین روز مشارکت تا لحظه شهادت همیشه راه رهبری و دستیابی به اهداف رفقای شهید را پی گرفت. در این چهارچوب هیچ مانعی نتوانست جلودارش شود و به پیشرفت خود در تمامی زمینه‌ها اهمیت داد. با ایستار و مشارکت خود به الگوی صداقت نزد رفقایش مبدل گردید. حس انتقامگیری از دشمن در چشمان رفیق دوغا موج می‌زد و قلبش به رفاقت گرمی می‌بخشید. وی با ایستار خود در زندگی پیروزی را قطعی نمود. با شعار «زیلان فرمانده ماست و ما نیز به دستورات وی عمل می‌کنیم» رهبر آپو، رفیق دوغا راه زیلان را در پیش گرفته و بسوی پیروزی گام برداشت و در مقابل تکنولوژی موضع گریلای مدرنیته دمکراتیک را مبنای مبارزه خود قرار داد. معیارهای زندگی آزاد و زن آزاد در پ.ک.ک را با ایستار زلال خویش به نمایش گذاشته و سمبل روحیه فدایی ملیتان بود.

رفیق دوغا تلاش‌های سازمان را برای ضربه‌زدن به دشمن بکار گرفته و با عزم و استقامت تلاش نمود. و در پایان علیه اشغالگری دشمن در خاک کوردستان بدون پاسخ نماند و تاکتیک و استراتژی این مرحله در شخصیت وی به ثمر نشست. در این راستا ١٢ ژوئیه (یکشنبه شب) در تپه شهید بریوان در هفتانین، با یک فروند جنگ‌افزار هوایی حامل بمب عملیاتی را به انجام رساند و در حین عملیات به شهادت رسید.

مراتب تسلیت خود را نسبت به خانواده گرامی رفیق دوغا و تمامی خلق میهن‌دوست کوردستان ابراز می‌داریم و همچون رهروان راه رفیق دوغا اراده و عزم خویش را برای تداوم راه انتقام و پیروزی اعلام می‌کنیم، مبارزه را گسترش می‌دهیم و هزاران دوغا و زیلان در قلب دشمن به عملیات فدایی دست خواهند زد."