بیانیه‌ی مرکز فرماندهی آسایش قندیل در رابطه با گزارش کذب شبکه کوردستان۲۴

آسایش قندیل اعلام کرد، "می‌بایست به عنوان اخلاق کار روزنامه‌نگاری نظر ما نیز در مورد درگیری سال گذشته میان هم وطنان دره‌ی قلاتوکان پرسیده می‌شد نه بطور یک جانبه برای پنهان کردن و تغییر حقایق تلاش کرده و ما را متهم کنند."

فرماندهی آسایش قندیل در مورد خبر کذب کانال کوردستان ۲۴ علیه نیروهایشان بیانیه‌ای روشنگرانه منتشر کرد.

متن بیانیه‌ی آسایش قندیل به شرح زیر می‌باشد:

"خطاب به افکار عمومی و رسانه‌ها

در ۲۴‌/‌۱۰‌/‌۲۰۱۹ (٢ آبان ١٣٩٨) میان دو روستای قلاتوکان و دشتیوان در دره‌ی قلاتوکان در منطقه‌ی دامنه‌ی قندیل که متشکل از چند روستا می‌باشد بر سر علف و کاه مشکلی ایجاد شد. علیرغم تلاش‌های بسیار برای حل مسئله‌ی میان این دو روستا اما در نهایت اهالی این دو روستا با هم درگیر شدند و یک هم‌وطن با نام سرحد علی کشته شد و دو تن نیز با نام‌های رسول عثمان و آگر علی زخمی شدند.

متاسفانه تا رسیدن یگان مسئول ما به محل این حادثه‌ی تلخ رخ داده بود. یگان آسایش ما و نهادهای مرتبط تلاش کردند تا مانع بزرگتر شدن حادثه شوند.

پس از مدتی چندین تن از روستای قلاتوکان ادعا کرده بودند که در آن درگیری "آسایش پ.ک.ک نیز از اسلحه استفاده کرده و آن فرد در نتیجه‌ی شلیک نیروهای پ.ک.ک کشته شده است". بنابر این ادعا که حقیقت ندارد و کاملا کذب می‌باشد، ما به عنوان مرکز فرماندهی آسایش قندیل این بیانیه را برای روشنگری افکار عمومی منتشر کردیم. رسانه‌هایی که این موضوع را منتشر کرده‌اند نظر ما و سخنان ما را در مورد این حادثه جویا نشده‌اند.

ما به عنوان آسایش قندیل در مورد این موضوع هشیار و حساس هستیم. مسئله اجتماعی و عشیره‌ای است. همه‌ی طرف‌های درگیر مشخص هستند، چگونگی درگیری آنها نیز آشکار است، کسانی که در هنگام حادثه مجروح شده‌اند نیز مشخص هستند و مردم منطقه نیز شاهد ماجرا بوده‌اند. علیرغم همه‌ی این حقایق تلاشهایشان برای آنکه مسئولیت این حادثه را به نیروهای ما تحمیل کنند مایه شرم است. نیروهای ما در این حادثه از اسلحه استفاده نکرده‌اند و پس از مرگ سرحد علی به محل حادثه رسیده‌اند. آن کسی که این ادعا را مطرح کرده است در مقابل سخنانش مسئول است. هیچ فرد و طرفی نمی‌تواند برای پنهان کردن جرم خود مقابل مردم از نام ما و نیروهایمان به نفع خود استفاده کند.

کانال کوردستان ۲۴ با چه هدفی این خبر را با این مضمون منتشر کرده‌اند درباره‌ی آن مسئول می‌باشند اما اخلاق کار روزنامه‌نگاری حکم می‌کند که نظر و سخنان ما را نیز باید جویا می‌شدند. برای این منظور نیز نمایندگان ما مشخص هستند و در مقابل خلق خود مسئول و شفاف هستند.

به امید روزهای آزاد و آرام

سلام و درود انقلابی

مرکز فرماندهی آسایش قندیل"