جانشین فرمانده کل سپاه از "راهبرد محو اسرائیل از جغرافیای سیاسی جهان" سخن گفت

​​​​​​​جانشین فرمانده کل سپاه در حالی از "محو اسرائیل" به عنوان "راهبرد" سپاه سخن به میان آورد که جواد ظریف وزیر خارجه جمهوری اسلامی کمتر از یکماه و نیم پیش مدعی شده بود:"کی گفته‌ایم که قصد نابود کردن اسرائیل را داریم؟ [...] حتی یک نفر چنین حرفی نزده است"

حسین سلامی، جانشین فرماندۀ کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، خواستار محو اسرائیل "از جغرافیای سیاسی جهان" شد و آنرا هدف "راهبری" نیروهای تحت فرمان خود عنوان کرد. او مدعی شد "اگر اسرائیل کاری انجام دهد که جنگ شروع شود، مسلماً این جنگ، همان جنگی است که محو او را در پی خواهد داشت".

 

جانشین فرماندۀ کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی روز دوشنبه ٨ بهمن/ ٢٨ ژانویه، در گفتگو با رسانه‌ها با تاکید بر اینکه "راهبرد ما محو اسرائیل" است افزود که "به نظر می‌رسد با شرارت‌هائی که [این کشور] در حال انجام است، خودش را به این واقعیت نزدیک می‌کند".

 

حسین سلامی پا را فراتر گذاشته و مدعی شد:"سرزمین‌های اشغالی بازپس گرفته خواهد شد و حتی اسرائیلی‌ها در فلسطین گورستانی برای دفن کردن جنازه های خود نخواهند داشت".

 

سخنان حسین سلامی، در تضاد کامل با گفته‌های محمد جواد ظریف، وزیر امور خارجۀ جمهوری اسلامی ایران است. ظریف در اوایل دی ماه سال جاری در گفتگو با هفته نامۀ فرانسوی "لوپوئن" که در ٢٣ دسامبر گذشته منتشر شد، هر گونه سخنی از سوی مقامات ایران را برای محو اسرائیل تکدیب کرد و گفت "کی گفته‌ایم که قصد نابود کردن اسرائیل را داریم؟ [...] حتی یک نفر چنین حرفی نزده است".