حزب اتحاد دمکراتیک: عفرین آزاد می‌شود!

مجلس عمومی حزب اتحاد دمکراتیک (پ.ی.د) به مناسبت دومین سالروز آغاز حمله رژیم تبهکار ترکیه به عفرین بیانیه‌ای منتشر کرد. در بیانیه پ.ی.د آمده است که عفرین آزاد می‌شود و شهروندان آن به زادگاه خویش برمی‌گردند.

رژیم تروریست ترکیه روز ٢٠ ژانویه ٢٠١٨ حمله به کانتون عفرین را با هدف اشغال این بخش از سوریه آغاز کرد و پس از دو ماه حملات هوایی و زمینی به غیرنظامیان توانست مرکز شهر را نیز اشغال کند. ترکیه در حمله به عفرین از دهها هزار تروریست‌ النصره، فراری‌های داعش و صدها عنصر خودفروش کورد وابسته به سازمان جاسوسی میت استفاده کرد.

مجلس عمومی حزب اتحاد دمکراتیک (پ.ی.د) در دومین سالروز آغاز حملات اشغالگرانه رژیم تروریست ترکیه به عفرین بیانیه‌ای منتشر کرد.

بیانیه پ.ی.د به شرح زیر است:

"٢٠/١/٢٠١٨ رژیم فاشیست ترک بنابر توافق میان نیروهای هژمونگرای جهانی حمله اشغالگرانه به عفرین را آغاز کرد و تنها گزینه باقیمانده برای ساکنان عفرین دفاع از پروژه‌یشان بود. اینچنین در مقابل حملات وحشیانه‌ی جنگ‌افزارهای قتل و نابودی متعلق به ناتو، مقاومت دوران شکل گرفت. دشمن تمامی قوانین بین‌المللی را مبنی بر عدم حمله به غیرنظامیان زیر پا گذاشت و در نتیجه هزاران نفر از ساکنان عفرین به شهادت رسیده و زخمی شدند، بیش از ٣٠٠ هزار نفر عفرینی مجبور به ترک خانه و زادگاه خود شدند.

رژیم فاشیست ترکیه و تبهکارانش علیه ساکنانی که از روستاها و خانه‌های خود خارج نشده بودند به ربودن، تاراج و ارعاب آنان دست زدند تا آنها را وادار به ترک عفرین و آوارگی کنند، به جای آنان نیز تبهکاران و خانواده‌های تروریست‌ها را اسکان دادند. علاوه بر اینکه ثروت و آثار باستانی را به غارت برده و دزدیدند، درختان را قطع کردند و خانه‌ها را به آتش کشیدند. همچنان تا امروز نقض [قوانین بین‌المللی] با اطلاع نیروهای بین‌المللی دخیل در سوریه ادامه دارد. از سوی دیگر رژیم فاشیست ترکیه برای لاپوشانی جنایت‌های خود از فعالیت رسانه‌ای و سازمان‌های مدافع حقوق بشر غیروابسته به خود در عفرین ممانعت می‌کند. همچنین رژیم فاشیست ترکیه و تبهکارانش به آوارگان عفرینی که در منطقه شهبا اسکان یافته‌اند حمله می‌کنند و قتلعام تل رفعت نمونه‌ای آشكار از جنایت‌های دولت اشغالگر ترک و تبهکارانش علیه غیرنظامیان بخصوص کودکان است.

اما با این همه ساکنان عفرین مقاومت نموده و برای بازداشت به زادگاهشان روزشماری می‌کنند.

عفرین، زخمی است در قلب تمامی کوردها، سوری‌ها و تمام انسان‌های شرافتمندی که خیانت و اشغالگری را نمی‌پسندند. عفرین زخمی است در قلب تمامی مدافعان ارزش‌های انسانی و اخلاقی، باید با بازگشت ساکنان آن به منطقه‌ای امن برای صاحبان واقعی آن مبدل گردد.

ما همچون مجلس عمومی حزب اتحاد دمکراتیک شاهدیم که یورش و اشغال عفرین حلقه اول اشغال تمامی شمال سوریه با هدف تغییر دمگرافی بود و پس از آن نیز گری سپی و سریکانی اشغال شد. هنوز رژیم فاشیست ترکیه به سیاست‌های خود برای تحقق میثاق ملی ادامه می‌دهد. به همین دلیل این برنامه‌ای برای تمامی کوردستان است و لازم است تمامی نیروهای کورد و کوردستانی در مقابل این سیاست متحد شوند. همچنین حزبمان پیشاهنگی مقاومت علیه اشغالگری را بردوش می‌گیرد، برای اینکه میهن اشغال شده‌ی ما از لوث دولت ترک و تبهکارانش پاکسازی شود.

عفرین به ساکنانش برمی‌گردد و رهایی عفرین سرآغاز فروپاشی نوعثمانی خواهد بود."