"حمله ترکیه به نیروگرفتن تبهکاران داعش می‌انجامد"

علی حجو  ریاست مشترک کمیته‌ی امور داخلی شمال و شرق سوریه اعلام کرد، در صورت حمله‌ی دولت ترکیه کنترل زندانیان داعشی دشوار خواهد بود.

   پس از نابودی تبهکاران داعش تهدیدات دولت ترکیه علیه شمال و شرق سوریه افزایش یافت. علی حجو ریاست مشترک امور داخلی شمال و شرق سوریه اعلام کرد، در صورت حمله‌ی دولت ترکیه کنترل زندانیان داعشی دشوار خواهد بود.

ترکیه از سیستم ملت دمکراتیک واهمه دارد
   حجو اعلام کرد؛ دولت ترکیه توطئه‌هایی را علیه مناطق مدیریت خودگردان طرح‌ریزی نموده و خواهان بازتشکیل دولت عثمانیست. وی اظهار داشت، "به همین دلیل منطقه را تهدید می‌کند. ترکیه ادعا می‌کند که امنیت آن در خطر است اما هر کسی می‌داند که مدیریت خودگردان در مرزهای ترکیه هیچ حقی را نقض نکرده است. تنها دلیل تهدیدات دولت ترکیه، این است که از سیستم ملت دمکراتیک واهمه دارد."

داعش نیرو خواهد گرفت
   حجو اعلام کرد؛ با نابودی تبهکاران داعش ضربه‌ی مهلکی بر حاکمیت ترکیه وارد شد و افزود، "ترکیه یکی از کشورهای حامی ترور است. ترکیه آرامش موجود در منطقه خودگردان را همانند تهدیدی علیه خود می‌بیند. با تهدیدات خود خواهان بازسازی سلول‌های مخفی داعش است. در صورت حمله به منطقه‌ای، امنیت منطقه به خطر افتاده و کنترل هزاران زندانیانی داعشی دشوارتر می‌شود. این نیز سبب نیرو گرفتن تبهکاران داعش شده و در نتیجه‌ی تمامی اینها استقرار و امنیت منطقه به وضعیتی خطرناک گرفتار می‌آید."

   علی حجو در پایان سخنان خویش درخواست کرد، از راه دیالوگ مسائل را حل کرده و اعلام کرد که در صورت هر حمله‌ای آن‌ها نیز از خود دفاع خواهند کرد.