در پاسخ به فراخوان ک.ج.ک، گروهی از جوانان به نیروهای گریلا پیوستند

جوانان باشور کوردستان اعلام کرده‌اند:" اگر وحدت ملی وجود داشته باشد باید در سنگرهای علیه اشغالگر خود را نشان دهد، فلذا تمامی جوانان معترض و آزادیخواه را فرامی‌خوانیم؛ بیائید تا با اسلحه گریلایی علیه اشغالگری بجنگیم و به اتحاد ملی دست یابیم.

گروهی از جوانان باشور (جنوب) کوردستان در پاسخ به فراخوان کنفدرالیسم جوامع کوردستان در چارچوب کارزار «حصر، اشغالگری و فاشیسم کافیست؛ زمان آزادی فرارسیده است» راه کوهستان‌های آزاد کوردستان را برگزیدند و به صفوف نیروهای گریلا ملحق شدند.

این جوانان در ویدیویی که از سوی 'خبرگزاری جوان' پخش شده بیانیه‌ای را قرائت کرده‌اند که در آن آمده است؛

"چرا جوانان باشور به کوهستان‌ها می‌روند و به نیروهای گریلا ملحق می‌شوند؟

بی‌شک رسانه‌های انحرافی وابسته به اشغالگران، همیشه تلاش کرده‌اند که چنین پرسش‌هایی را طرح کرده و با هدف انحراف افکار عمومی، درصدد مشروعیت‌بخشی به خیانت می‌باشد. اما پاسخ واقعی این پرسش تنها نزد جوانانی است که به کوهستان می‌روند و اسلحه شرف و کرامت را به دست می‌گیرند.

ما چند جوان اهل باشور کوردستان تصمیم گرفته‌ایم که به نیروهای گریلا ملحق شویم، دلایل پیوستن ما چند نقطه است که به تمامی خلق کورد و بویژه خلق باشور مرتبط می‌باشد. اول اینکه اشغالگری به پایان نرسیده و دولت فاشیست ترکیه در مقابل چشمانمان هر روز در قلب کوردستان روستاها و طبیعت میهنمان را هدف حمله قرار می‌دهد و خلق ستمدیده ما را قتلعام می‌کند. همچنین حاکمیت باشور کوردستان علاوه بر سکوت در قبال این حملات، معترضان به اشغالگری را تحت فشار قرار داده است و در عمل به همکار و شریک سیاست قتلعام خلقمان مبدل گشته است. ما این وضعیت را نمی‌پذیریم. این وضعیت به تمامی خلاف مبانی ملی بوده و خیانت به خلق و میهن است.

لازم است هیچ فردی در قبال اشغالگران خود را به نفهمی نزند و اطلاع داشته باشند که سیاست عدم پرداخت حقوق به مردم، فساد، بیکاری، فروش نیمی از خاک باشور، سرگرم کردن جوانان به رسانه‌های انحرافی، ایجاد جو رعب و وحشت، ربودن و قتل معترضان، به تمامی بخشی از سیاست اشغالگری و قتلعام دولت فاشیست ترکیه است، از اینرو ما می‌گوییم اگر وحدت ملی وجود داشته باشد باید در سنگرهای علیه اشغالگر خود را نشان دهد، فلذا تمامی جوانان معترض و آزادیخواه را فرامی‌خوانیم؛ بیائید تا با اسلحه گریلایی علیه اشغالگری بجنگیم و به اتحاد ملی دست یابیم.

در حالی که رهبر آپو منبع امید تمامی خلق‌هاست اما همچنان تحت شکنجه و حصر قرار دارد، تداوم این وضعیت را شرمی بزرگ می‌دانیم و با این تصمیم خود پیام آزادی رهبر آپو را فریاد می‌زنیم. تا زمانی که رهبر آپو آزاد نشود اشغالگری، ظلم و زور پایان نمی‌یابد.

اکنون تنها نیرویی که علیه اشغالگران می‌جنگد نیروی گریلاست. از اینرو پیوستن به صفوف گریلا تنها راه دستیابی به آزادی و سربلندی است."

جوانان باشور در پایان بیانیه اعلام کرده‌اند که بر این مبنا به صفوف نیروهای گریلا ملحق شده‌اند و شعار «اشغالگری کافیست، زمان دفاع از کوردستان فرا رسیده است» را تکرار کردند.


منبع: nuceciwan