دهها دختر عفرینی از سوی ارتش تُرک ربوده شده و مورد تجاوز قرار گرفته‌اند

یکی از مادران در شهر اشغالی عفرین که به دنبال دختر ١۴ ساله خود می‌گردد عنوان کرد که ارتش ترکیه دهها دختر را به گروگان گرفته و به آنان تجاوز کرده‌اند

یکی از مادران در شهر اشغالی عفرین که به دنبال دختر ١۴ ساله خود می‌گردد عنوان کرد که ارتش ترکیه دهها دختر را به گروگان گرفته و به آنان تجاوز کرده‌اند

 

دولت ترکیه و تبهکاران وی به جنایت جنگی علیه زنان و دختران عفرینی روی آورده‌اند. یکی از مادران که دنبال دختر ١۴ ساله خود می‌گردد اعلام کرد :"آنچه در شنگال روی داد هم اکنون در عفرین روی می‌دهد. جهانیان لازم است که بی‌شرفی را ببینند."

 

حملات وحشیانه رژیم ترک و تبهکاران همکار وی به عفرین دو ماه را پشت سر گذاشت. رژیم ترکیه و عناصر تبهکار وی خواهان تخلیه منطقه از ساکنان کُرد هستند و در این راستا از هیچ عمل سیخفی چشم‌پوشی نمی‌کنند. گزارشها حاکی از تلاش رژیم ترک برای امحای هویت کُردی عفرین است. تاراج خانه‌ها، قتل مردم و بتازگی هم تجاوز به زنان.

 

رژیم ترکیه و داعش همچنان که در اواسط ٢٠١۴ در حمله به شنگال زنان ایزدی را به اسارت گرفته و آنان را مورد تجاوز قرار دادند اینبار  زنان و دختران عفرین را هدف حملات وحشیانه قرار داده و به انان تجاوز کرده‌اند.

 

دختران را ربودند و به آنان تجاوز کردند

طبق اطلاعات کسب شده نظامیان ترک روز ١٨ مارس شهر عفرین را اشغال کرده و تاکنون تعدادی زیادی از دختران و زنان را ربوده‌اند. زنان و دختران به گروگان گرفته شده را به خانه‌ای در محله ولایت در مرکز شهر منتقل کرده و در این خانه‌ها مداوما به آنان تجاوز جنسی کرده‌اند.

 

شاهدان تأیید کردند

یکی از ساکنان محله محمودیه عفرین که نخواست نامش فاش شود گفت:"از روزی که شهر را به اشغال درآورده‌اند به خانه ما یورش می‌کنند و لوازم ما را می‌دزدند. هر آنچه را که به چشم آمد از خانه ما خارج کرده و با کامیون از شهر خارج کردند. سپس خانه به خانه شهر را گشتند. ساکنان را گردهم آورده و مردها را از زنان جدا کردند. مردها را به محله‌ای بردند و زنان را به محله دیگر. صدای فریاد زنان به گوش ما می‌رسید. نمی‌دانم چه بلایی سر آنان می‌اوردند، ما مردها را شکنجه کردند و گفتند:"از تروریستها حمایت می‌کنید. ما هم مال و زنان شما را تصاحب می‌کنیم."

 

پس از دو روز ما را تشنه و گرسنه آزاد کردند. اما دختران و زنان را نگه‌ داشتند. آنان را به منطقه دیگری منتقل کردند. ما نمی‌دانیم الان در کجا نگهداری می‌شوند. در میان آنان دو دختر ١۴ و ١۵ ساله من هم هستند.

 

پس از تحقیق از سرنوشت دختران خود مطلع شد

این شاهد از ٢٢ مارس از سرنوشت دختران خود به نامهای ف.ا و ه.ا اطلاعی ندارد. مادر ه.ا در تلفن به ما گفت:"روزانه تلاش می‌کنند تا سرنخی از سرنوشت دختران خود بیابند. در حین تلاش برای کسب آگاهی با خانواده‌های فراوانی روبرو شده‌اند که آنان هم دختران خود را گم کرده‌اند." این مادر می‌افزاید:" زنان نمی‌توانند براحتی از خانه خارج شوند بهمین دلیل مجبور به سر کردن چارهای سیاه شده‌اند. تلاش برای پیداکردن سرنخی از سرنوشت دخترانم مرا با خانواده‌های دیگری آشنا کرد که دختران آنان هم ربوده شده‌اند. تاکنون ١۵ خانواده را می‌شناسم که دخترانشان ربوده شده‌اند. میانگین عمر آنان ١۴ تا ٢٠ سال است و این آمار تنها مختص به محله ماست. نمی‌توانیم از محله‌های دیگر خبری بگیریم."

 

عملکرد داعش در شنگال اکنون در عفرین تکرار می‌شود

طبق اطلاعات کسب شده از یکی از خانواده‌های عرب که رابطه خوبی با سربازان ترک و تبهکاران دارند به یکی از مادران گفته‌اند:"زنان و دختران ربوده شده را در خانه‌هایی در محله ولایت نگهداری می‌کند. خانه‌های این محله را غصب کرده‌اند و اجازه نمی‌دهند کسی به این خانه‌ها نزدیک شود. داعش در شنگال چگونه رفتار کرد در عفرین هم همان روند تکرار می‌شود. کودکان ما را به گروگان گرفته و به آنان تجاوز می‌کنند. جهانیان باید جلوی این بی‌شرفی بأیستند."

 

گشت‌زنی در محله‌های عفرین و ربودن دختران ادامه دارد

سخنان یک شهروند عرب، جنایت‌های جنگی ارتش ترک و تبهکاران وی را تأیید می‌کند:"یکی از سرکرده‌های گروهک تبهکار موسوم به حمزه که وابسته به ارتش ترکیه است، کوچه به کوچه به دنبال دختران جوان می‌گردد و آنان را با خود می‌برد. این دختران را به خانه‌های محله ولایت می‌برند و در آنجا این کودکان را به افسران ترک و عناصر تبهکار میدهند."