نیروهای مدافع خلق: ١٣ اشغالگر در هفتانین و جولمرگ کشته شدند

ه.پ.گ اعلام کرد که در جنگ نیروهای گریلا با ارتش ترکیه ١٣ اشغالگر به سزای عمل خویش رسیده‌اند.

مرکز خبررسانی نیروهای مدافع خلق کوردستان (ه.پ.گ) در اطلاعیه‌ای اعلام کرد که در فاصله روزهای ٢ تا ۵ ژوئیه، ١٣ نظامی ترک کشته شده‌اند.

در اطلاعیه آمده است:

"ساعت ٢١ روز ٢ ژوئیه و ساعت ١۴:٣٠ روز ۴ ژوئیه، دو نظامی ترکیه در تپه شهید بریوان از سوی تک‌تیراندازان ما کشته شدند.

ساعت ١٢:٣٠ روز ٣ ژوئیه و ساعت ١٠:٣٠ و ١۵ روز ۴ ژوئیه، تک‌تیراندازان یگان‌های زنان آزاد ستار (یژا ستار) در سلسله عملیات‌هایی در منطقه تپه تونل در منطقه ششداری، ٣ اشغالگر را به سزای عمل خود رساندند.

ساعت ٢:٣٠ بامداد ۵ ژوئیه (امروز) نیروهایمان در منطقه تپه دوپشک عملیاتی را علیه اشغالگران به انجام رساندند. در این عملیات نیروهای دشمن از سه محور هدف حمله قرار گرفتند و ۴ نظامی دشمن کشته شدند.

نیروهایمان همچنین از ساعت ۶ تا ٧ صبح امروز اشغالگران را در تپه دوپشک هدف قرار دادند. در این عملیات ضربات مهلکی بر دشمن وارد شد، اما تعداد دقیق تلفات دشمن در دست نیست.

ساعت ۶:۴٠ روز ۵ ژوئیه نیروهای یژا ستار نظامیان ارتش اشغالگر ترک مستقر در تپه سور بخش چلی استان جولمرگ را هدف قرار دادند. در این عملیات دو سنگر و یک قبضه اسلحه سنگین آ-۴ منهدم شدند. کشته شدن ۴ اشغالگر قطعی شده است. اشغالگران پس از این عملیات منطقه را آماج حملات راکتی و خمپاره قرار دادند."

ه.پ.گ در این اطلاعیه از تداوم حملات هوایی ارتش ترک به مناطق حفاظتی مدیا سخن به میان آورده و می‌گوید؛ ساعت ١٠ روز ۴ ژوئیه منطقه قادا دری در آواشین، ساعت ١٣ همان روز قادا دراری در متینا و ساعت ١۵ نیز منطقه گوشینه و کولت در خاکورک از سوی هواپیماهای جنگنده رژیم متجاوز ترکیه بمباران شده‌اند. ه.پ.گ تأکید کرده است که در این حملات هیچ آسیبی به نیروهای گریلا وارد نشده است.