وزیر امور خارجه مصر: اردوغان یک جانیست

سامح شکری وزیر امور خارجه مصر در مورد حمله اشغالگرانه ترکیه به روژاوا واکنش نشان داده و گفت: "اردوغان یک جانیست".

   هیئتی از مجلس سوریه دمکراتیک که ریاض درار ریاست مشترک م.س.د در رأس آن قرار داشت برای رایزنی در مورد حمله اشغالگرانه رژیم ترک به روژاوای کوردستان وارد قاهره شده بود. این هیئت قبل از ظهر امروز با سامح شکری وزیر امور خارجه مصر گفتگو کرد.

   سامح شکری در دیدار با هیئت م.س.د هدف حمله اردوغان به شمال و شرق سوریه را اشغال این منطقه عنوان دانسته و افزود:"او یک جانیست، قوانین بین‌المللی را زیر پا گذاشته است. ما معتقدیم که ارودغان در تلاش است تمام منطقه را با خطر مواجه کند. اقدامات وی صحت سخنان ما را اثبات می‌کند. ما مصمم به یکپارچگی خاک سوریه هستیم و تمام توانایی خویش را برای این مهم بکار خواهیم گرفت."

   شکری در ادامه خاطرنشان کرد که مجلس سوریه دمکراتیک در این رابطه وظایف خطیری بر عهده دارد.

اتحادیه عرب باید تصمیم بگیرد

​​​​​​​   هیئت م.س.د با یادآوری نقش مصر در اتحادیه عرب بر لزوم اقدامات عملی تأکید کرده و اعلام نمودند:"اتحادیه عرب نشستی را برگزار می‌کند. ما انتظار داریم که در این نشست تصمیمات مهمی با همکاری مصر گرفته شوند. ما معتقدیم که این گونه می‌توان از وقوع فلاکتی بزرگ جلوگیری کرد و مانع اشغال خاک سوریه شد. ما می‌خواهیم که در این نشست اعضای اتحادیه عرب تصمیم گیرند سفارتخانه‌های ترکیه را در کشورهایشان تعطیل نمایند."

ترکیه و قطر در تلاش تجزیه کشورهای عرب هستند

​​​​​​​   در این دیدار همکاری قطر با رژیم ترکیه مورد گفتگو قرار گرفت. سامح شکری در این رابطه گفت:"کمک‌های قطر به ترکیه کمک به اخوان‌المسلیمن است، هدف آنان تجزیه سوریه و دیگر کشورهای عربی می‌باشد. شکری تأکید کرد که هدف آنان از گفتگو با م.س.د شکست پروژه‌های تفرقه‌انگیز [ترکیه و قطر] است و در این چهارچوب خواهان سوریه متحد و دمکراتیک هستند."