کاراییلان: اردوغان به سخنان داوود اوغلو گوش نداده و به قتلعام دست زد

... طبق اطلاعات و اسناد موجود در دست ما، اردوغان با رد توافقنامه دلمه باغچه  به سخنان داوود اوغلو، نخست وزیر وقت ترکیه وقعی ننهاده و دست به زنجیره قتلعام‌هایی زد ...

مراد کاراییلان عضو شورای رهبری حزب کارگران کوردستان و فرماندهی قرارگاه مرکزی نیروهای مدافع خلق طی سخنانی اظهار داشت که طبق اطلاعات و اسناد موجود در دست ما، اردوغان با رد توافقنامه دلمه باغچه  به سخنان داوود اوغلو، نخست وزیر وقت ترکیه وقعی ننهاده و دست به زنجیره قتلعام‌هایی زد.

مراد کاراییلان عضو شورای رهبری حزب کارگران کوردستان پ.ک.ک و فرماندهی قرارگاه مرکزی نیروهای مدافع خلق ن.پ.گ با شرکت در برنامه ویژه رادیوی دنگ ولات به پرسش‌های آرژین فرات پاسخ داد. در این گفتگو کاراییلان در رابطه با مسائلی از جمله قرار گرفتن مبارزه آزادیخواهی خلق کورد در برهه‌ای حساس، رویدادهای جاری و آینده خلق کورد، جنبش آزادی خواهی کورد و رهبر خلق کرد عبدالله اوجالان سخن گفت.

جنگ همه‌گیر بیش از پیش دشوار و سخت خواهد شد
   استعمارگری علیه مبارزه آزادیخواهانه کوردستان جنگی همه‌گیر را آغاز کرده است. رژیم ارگنکونی  آ.ک.پ/ م.ه.پ همچنان بقای خود را تداوم بخشیده و بقای سیستم فاشیستی خود را به نابودی مبارزه آزادیخواهانه کوردستان و دستاوردهای خلق کورد پیوند زده است. به رغم آنکه بسیاری از طرف‌ها در بحران و ضعف به سر می‌بردند، تمامی فرصت‌های خود را بسیج کرده اند و تلاش دارند تا جنگ را علیه خلقمان برای تداوم حاکمیت خود ادامه داده و بقای سیستم فاشیستی خود را تضمین نمایند. اما بین ما و دولت فاشیست و استعمارگر ترک جنگی دشوار در جریان است و این جنگ بیش از پیش دشوارتر خواهد شد.

اقدامات اردوغان با داوود اوغلو
   توافقنامه دلما باغچه  آخرین مرحله در راستای راه‌حلی برای مسئله کرد درترکیه بود. اما اردوغان در راستای بلندپروازی‌های خود  برای دستیابی به ریاست جمهوری دستور جنگ را صادر کرده و آن را نپذیرفت. به منظور این جنگ، اختلافات درون جامعه را تشدید کرده و در راستای تشدید شونیسم از هیچ اقدامی دریغ نکرد. این مسئله را نخست وزیر پیشین اردوغان، داوود اوغلو بیان می کند.

   در گام نخست تلاش کردند تا در میتینگ حزب دمکراتیک خلقها در آمد بمبی منفجر کنند، متعاقب آن قتلعام پرسوس روی داد و بعد از آن قتلعام آنکارا، احتمال دارد این مجموعه اقدامات را از طریق داعش انجام داده باشند، اما به عنوان یک طرح و پروژه با اطلاع اردوغان صورت گرفته است.

   در رابطه با آنچه را که اردوغان با داوود اوغلو انجام داده است، اقداماتی که در زمان مقاومت شهرها صورت گرفت؛ خصوصا اقداماتی که در قتلعام جزیر صورت گرفت؛ اسناد و مدارکی داریم. زمانیکه حزب دمکراتیک خلقها برای میانجیگیری دست به تلاش زده و سعی نمود مقاومان مجروح را از زیر زمینها بیرون بکشد، مسئولان دولتی در این منطقه، ژنرال‌هایی که در این منطقه جنگ را مدیریت می‌کردند، حامی انتقال و خروج مجروحان از زیر زمین‌ها بودند. در این چارچوب تمهیداتی اندیشیده شد، اما اردوغان از طرق میت و هاکان فیدان در این روند مداخله کرده و گفت: این مسئله را قبول نمی کنم، مجروحان باید تارومار شده و کشته شوند. بخش بزرگی از کسانی که در زیر زمین‌ها بودند، جوانان دانشجو در دانشگاه‌های ترکیه بودند و به منظور کمک به غیرنظامیان خلق جزیره عازم این منطقه شده بودند. پلیس‌های اردوغان بطری‌های مملو از بنزین را از دریچه این زیرزمین‌ها به داخل پرتاب کردند. مقاومتگرانی که در زیر زمین‌ها گرسنه و تشنه و زخمی بودند، تصور کردند که با این بطری‌ها برای آنان آب ارسال شده است، و خودشان را به این بطری‌ها می رسانند. اما بلافاصله بعد از پرتاب بطری‌های بنزین، زیر زمینها را به آتش کشیده و تمامی این افراد را زنده زنده سوزاندند. در این زیر زمین‌ها فرزندان ما را با سبعانه‌ترین شیوه‌های غیر انسانی، بسیار نا‌جوانمردانه ظالمانه، زنده زنده در آتش سوزاندند. منظور داوود اوغلو این نکته است.

از اردوغان به میت و از میت به ژنرالها
   همانگونه که اشاره کردم، اسنادی در دست داریم. این اقدامات مستقیما به دستور شخص اردوغان و از طریق میت انجام شده است. هاکان فیدان رئیس میت به ژنرال‌های می‌گوید: پیشنهاد حزب دمکراتیک خلق‌ها از سوی کاخ [رئیس جمهوری] پذیرفته نشده است. دستور وی صریح است و باید اجرا شود. بدینگونه دست به قتل‌عام زدند. بعد از آن نیز در دیگر شهرهای کوردستان همان رویکرد را در قتل‌عام پیگیری کردند، صدها کودک، جوان، غیر نظامی را شهید کردند و تمامی این موارد به دستور اردوغان انجام شد.

تمامی سازمان‌ها و موسسات را به عنوان پ.ک.ک قلمداد کردند
   اخیرا علیه خلق کورد و دستاوردهای خلق کورد شروع به اقداماتی کرده‌اند. با استفاده از نام حزب کارگران کوردستان تلاش می‌کنند تا دستاوردهای خلق کرد را هدف قرار دهند. دستاوردهای خلق کورد، اقدامات آنان در هر منطقه‌ای و هر جایی، فعالیت‌های قانونی مانند نهادها و موسسات قانونی در اروپا و ترکیه، موسساتی مانند حزب دمکراتیک خلق‌ها، افراد و نهادهای دمکراتیک حامی حل مسئله کورد، نیروهای انقلابی روژآوا و مقاومتگران جامعه ایزدی در شنگال را با خطاب قرار دادن به عنوان پ.ک.ک، هدف قرار می‌دهند. تلاش می‌کنند تا این مسئله را به صورت یک کارزار دامنه‌دار ادامه دهند. با سناریوهای دروغین سعی دارند تا چنین جوی را ایجاد کنند.

   پ.ک.ک متمایز و متفاوت با سازمان‌ها و گروه‌های دیگر است. حزب دمکراتیک خلق‌ها هیچ ارتباطی با حزب کارگران کوردستان ندارد. مبارزه آزادیخواهانه خلق کورد و مبارزه دمکراسی خلق ترکیه به هم رسیده‌‌اند، بسیاری از موسسات و نهادها و شخصیت‌ها با یکدیگر اجتماع کرده و کنگره دمکراتیک خلق‌ها ه.د.ک را تاسیس کرده‌‌اند. حزب دمکراتیک خلق‌ها به عنوان محصول این کنگره که برآمده از ائتلاف دمکراتیک خلق‌هاست ایجاد شده است. تلاش‌هایی که این حزب را پ.ک.ک قلمداد می‌کند دروغی بیش نبوده و وارونه جلوه دادن واقعیات است. این مسئله واقعیتی ندارد. اگر در این ربطه سندی در دست دارند باید آن را اثبات کنند. چنین چیزی وجود ندارد. به منظور پیشبرد سیاست قتلعام، یه منظور اعمال فشار بر حزب دمکراتیک خلق‌ها، و به منظور هدف قرار دادن آن، به چنین دروغ‌هایی دست می زنند.

ثابت کنید که شهرداری‌ها به قندیل پول داده‌اند
   برای نمونه اردوغان مستبد، ریاست جمهوری دولت ترک است. موسسات و نهادهای دولتی، اطلاعاتی، نظامی و پلیس تحت کنترل وی هستند. حرف زده و می گوید: این شهرداری‌ها برای قندیل پول ارسال کرده‌اند. مادامیکه تمامی امکانات و ارگان‌های دولتی تحت کنترل اردوغان هستند، پس باید بتواند گفته‌هایش را ثابت کند و اگر نتواند سخنانش را ثابت نماید، می‌توان گفت بزرگترین دروغگوی جمهوری ترکیه است. چگونه یک رئیس جمهور دولت می تواند اینچنین دروغگو باشد و واقعیات را وارونه جلوه دهد؟ در مقابل افکار عمومی دست به دروغگویی می‌زند، سپس با این دروغ‌ها در بسیاری از کانال‌های تلویزیونی ، رادیو، روزنامه و دیگر ارگان‌های انتشاراتی،دست به تبلیغات زده و جنگ روانی را به پیش می‌برد. تمامی این مسائل دروغ هستند. اگر بتوانند اثبات کنند که حتی یک لیر به ما رسیده باشد، آن‌ زمان ما می پذیریم ، اما نمی‌توانند چنین مسئله‌ای را ثابت کنند، زیرا چنین چیزی وجود ندارد.

از طریق ربودن نمی‌توان گریلا آفرید
   کسانی که به صفوف گریلا می‌پیوندند، با اراده و خواست آزاد خود مشارکت می‌کنند. این گفته که ربوده شدند، از دروغ‌های دولت استعمارگر است. زبان جنگ ویژه است. ما یک جنبش ایدئولوژیک هستیم که خواست مشارکت آزادانه اساس و مبنای حرکت ما را تشکیل می‌دهد. کوردها یا هر ملت دیگری، هر کس با خواست خود به صفوف ما می‌پیوندد. آن‌ها با نقض قوانین خود، شهرداران مشترک سه شهر بزرگ را از سمت‌های خود دور کرده‌اند، علیه اراده خلق دست به کودتا زده‌اند، در کوردستان، ترکیه و در سطح جهانی اعتراضاتی علیه این کودتا نشان داده شده است. آ.ک.پ بدلیل تقبل زحمت در پیشبرد و تداوم این سیاست مبتنی بر قتلعام، به تمامی امکانات لازم برای چنین امری دست زده است. برای پوشاندن ناحقی که علیه ه.د.پ انجام گرفت، توطئه‌ای انجام داده و عده‌ای را به مقابل ساختمان حزب دمکراتیک خلق‌ها فرستاده و آنها را وادار به تحصن در آنجا کردند.

این مادران نباید در مقابل دفتر حزب دمکراتیک خلق‌ها به جستجوی فرزندانشان باشند
   شاید نیت بسیاری از مادرانی که در مقابل دفتر حزب دمکراتیک خلق‌ها تحصن کردند پاک باشد و برخی از این مادران نیز شاید اطلاع داشته باشند که با چه نیتی در مقابل دفتر این حزب تحصن کرده‌اند، من اطلاع دقیقی در این رابطه ندارم، مادر بودن امری مقدس است. اگر مادران رزمندگان آزادی باشند، چنین امری برای آنان مایه شرف است. اما اقدامی که در مقابل دفتر این حزب انجام می‌شود، پروژه اردوغان، میت و پلیس است. این اقدام در راستای جنگ ویژه است. باید نسبت به این امر آگاهی داشت. از همین رو نباید به ابزار دست جنگ ویژه مبدل شوند، باید از این توطئه پلید دست بردارند. اگر در جستجوی فرزندانشان هستند، نباید در مقابل دفتر حزب دمکراتیک خلق‌ها در جستجوی آنان باشند.

١٠ سال هم در مقابل این دفتر تحصن کنند، هیچ کس برنمی‌گردد
   حزب دمکراتیک خلق‌ها نمی‌تواند به ما بگوید که فلان گریلا را به خانه‌اش بفرستید. ما چنین ارتباطی با حزب دمکرات خلق‌ها نداریم و ما نیز بنابر گفته برخی افراد رزمندگانمان را به جایی نمی‌فرستیم.

   باید همه نسبت به این مسئله وقوف داشته باشند. ١٠ روز است که در مقابل این دفتر تحصن کرده‌اند، ١٠ سال دیگر نیز در مقابل دفتر این حزب تحصن کنند، هیچ کس بازنمی‌گردد. این دولت برای به شهادت رسانیدن یکی از رزمندگان ما میلیونها [لیر] پول هزینه می‌کند، تا یکی از رفقای ما را به شهادت برساند، ده‌ها هواپیمای جنگی را ساعت‌ها در آسمان به پرواز در می‌آورد. اکنون نیز با توطئه‌ای پلید تلاش دارند تا رزمندگان ما به خانه‌هایشان برگردند. کسانی که به مبارزه آزادیخواهی خلق کوردستان می‌پیوندند، دیگر رزمندگان این خلق هستند. چنین امری شرافتی بزرگ است. کسانی که جنگجویان آزادی هستند، دیگر بهایی برای این خواست‌ها قایل نیستند و برای پول جنگجویی نمی‌کنند. آن‌ها دیگر فداییان خلقشان هستند، با چنین اقداماتی دیگر بازنمی‌گردند، غیر‌‌ممکن است.

فرزندانشان را شرمسار نکنند
   در رسانه‌ها ما اطلاع یافتیم که فرزند یکی از مادران در این منطقه زندانی است. با این ادعا که  عضو حزب کارگران کوردستان است، وی را به زندان افکنده‌اند. مجنون آققویون تلاش نموده است خودکشی نماید. چرا؟ زیرا از اینکه مادرش به چنین کاری دست زده است بسیار ناراحت شده است. مادران نباید فرزندان فداکار خود را شرمسار نمایند. نباید مادر رزمندگانمان به ابزار جنگ ویژه بدل شوند. اگر خواهان صیانت از فرزندانشان هستند و اقدام خوب و پسندیده‌ای انجام دهند، این راه درستی نیست.

برای ربودن‌ها به مادران شنبه نگاه کنید
   نگاه کنید، ۳۰ سال است که مادران شنبه در جستجوی فرزندانشان هستند. فرزندان این مادران از سوی دولت ربوده شده و به قتل رسیده اند. ربایش واقعی از سوی دولت است. اسناد و مدارک چنین اقدامی از سوی دولت وجود دارند. مادران شنبه، روزهای شنبه بر وجود چنین مسئله ای از سوی دولت، برای افکار عمومی صحه می گذارند. مگر رژیم آ.ک.پ/ م.ه.پ چکار می‌کند؟ مگر نه اینکه این اقدام مشروع و معصومانه مادران را ممنوع کرده و آن‌ها را با زور از گالاتاسرای اخراج نمود؟ اکنون این مادران هر روز شنبه در مقابل سازمان حقوق بشر استانبول گردهم آمده و دست به تجمع می‌زنند. چرا رسانه‌های ترکیه این مسئله را نمی‌بینند؟ اردوغان چرا به درد و آلام این مادران اشاره‌ای نمی‌کند اما رسانه‌های جنگ ویژه چرا باید تحصن مادران را در مقابل دفتر حزب دمکراتیک خلق‌ها به بحث روز تبدیل کنند؟ این حقیقت خود بسیاری از مسائل را هویدا می‌کند. بنیادهای این دولت بر مبنای دروغ استوار شده است. خلقمان را قتلعام کرده و به برده تبدیل می‌کنند. تنها به کسانی که به این دولت خدمت می‌کنند،  حق حیات می‌دهد. این ویژگی دولت است. مادرانی که در مقابل این دفتر تحصن کرده‌اند باید بدانند که با این اقدامات به هیچ نتیجه‌ای نمی‌رسند...

حتی شخصیتی مانند احمد ترک را نیز قبول ندارند
   آقای احمد ترک ۵۰  سال است که در عرصه سیاست در کوردستان و ترکیه فعالیت دارد و همواره خواهان صلح و آشتی است. او همواره به صلح می‌اندیشد و حامی اتحاد خلق کورد و ترک است. دولت ترک حتی شخصی مانند احمد ترک را نمی‌پذیرد. پس نمی‌توان انتظار داشت که هیچ کس دیگری را بپذیرد. اگر اشخاص وابسته به ما اینچنین از معیارهای دولت بدور باشند، باید تمامی کوردها در این رابطه بازاندیشی نمایند. اقدامات مقطع کنونی مهم بوده اما کافی نیستند. باید در تمامی شهرها و محلات، خلقمان به شیوه‌ای سازماندهی شده اعتراضات خود را نشان بدهد. در مسئله پیشاهنگی وجود ضعف‌هایی مشهود است. در میان خلق شاهد ظهور پیشاهنگانی نیستیم. همه مترصد هستند تا شخص یا اشخاص دیگری این پیشاهنگی را برعهده بگیرند. اما در این رابطه لازم است که خصوصا زنان و جوانان نقش پیشاهنگی را برعهده بگیرند. معلوم است که ادامه این اعتراضات بدین شیوه امکان پذیر نمی باشد. زیرا باید خلقمان به شیوه‌ای حماسی و شکوهمند اعتراض خود را نشان بدهد. زیرا این حمله، حمله‌ای علیه اراده خلقها است.

حزب دمکرات خلقها از  خودمدیریتی حمایتی به عمل نیاورد
   به رغم حملات شدید دولت ترک، انتقاد از حزب دمکرات خلق‌ها کار درستی نیست. اگر دولت ترک می‌خواهد که حزب کارگران کردستان را از میان بردارد، باید راه را بر روی سیاستمداران می گشود. حتی چنین کاری را نیز انجام نداده و این مسئله به نوبه خود در راستای نابودی عظیم به شمار می‌رود، این مسئله، مسئله‌ای ساده نیست. به همین دلیل است که علیه حزب دمکراتیک خلق‌ها دست به حمله می‌زنند، به همین دلیل است که ما به انتقادات فراوانی از حزب دمکراتیک خلق‌ها دست نمی‌زنیم. اما  با نگاهی به گذشته، اگر حزب دمکراتیک خلق‌ها در آن مقطع از معیارهای خود دور نمی‌شد، اکنون وضعیت بدین شیوه نمی بود. اکنون بسیاری از مسئولان حزب دمکراتیک خلق‌ها در زندان هستند.

   تمامی این مسئولان را متهم کرده و می گویند که در زمان مقاومت خودمدیریتی، حزب دمکراتیک خلقها از سیاست جنگ خندق‌ها حمایت به عمل آورد. این نیز دروغی بیش نیست. حزب دمکراتیک خلقها در آن دوره از این سیاست حمایتی به عمل نیاورد. اگر ه.د.پ از این فرایند حمایتی به عمل می آورد، اکنون با این مسائل روبرو نمی‌شدیم. در آن برهه، حزب دمکراتیک خلقها در حمایت از این مسئله تردید داشت، خلق نیز با تردید نسبت به این مسئله برخورد کرد و خلقمان دچار تردید و آشفتگی شد. جوانان در مقابل دشمن تنها گذاشته شدند. شهید چیاگر و ۶۰ رفیق دیگر در قلب  آمد، در سور، تنها گذاشته شد. و اکنون دولت ادعا می‌کند که حزب دمکراتیک خلق‌ها به این منطقه اسلحه منتقل کرده است. از سیاست جنگ خندق‌ها حمایت به عمل آورده است، به این منطقه بیل مکانیکی ارسال کرده است، اما چنین ادعایی دروغی بیش نیست. چنین مسئله‌ای روی نداد. خلاف چنین مسئله‌ای اقدام نمود. از آنجا که دولت حمله می‌کند، ما این انتقادات را مطرح نساختیم. بر همین مبنا ادعاهای دولت در این رابطه علیه حزب دمکراتیک خلق‌ها دروغ بوده و از راستی بهره‌ای ندارد.

   حزب دمکراتیک خلقها در این رابطه باید به دقت فکر نماید. اگر در آن برهه اهداف و آرمان‌های بنیادین حملات اشغالگرانه دولت استعماری درک می‌شد،  اکنون به چنین نتایجی دست نمی‌یافتیم. همه باید از این وضعیت درس بگیرند. هر چقدر با این دولت از سر تعامل وارد شد، هر چقدر ندای صلح سر داد، این دولت گوش شنوایی ندارد و آن را درک نمی‌کند. باید در میان ما اتحاد و سازماندهی و مقاومت به عنوان مفاهیم بنیادین جای بگیرند. باید مقاومت خلق گسترش یابد. راه پیروزی از این می‌گذرد. ما این مسئله را اینگونه می‌بینیم. تمامی راه‌های سیاست‌ورزی مسدود شده‌اند، هیچ حق و حقوقی به رسمیت شناخته نمی‌شود. خود دولت حقوق دمکراتیک را نقض می‌کند. تنها با یک دستور تمامی حقوق به کنار می‌روند. نمایندگان صرفا به خاطر کورد بودنشان بر زمین کشیده می‌شوند. حتی یک پلیس ساده نیز می‌تواند در مقابل آنان ایستاده و آنها را مورد ضرب و شتم قرار دهد.

   چرا این شمار فراوان از شهرداران، سیاستمداران و نمایندگان در زندان هستند؟ آنان مگر چه گناهی دارند؟ چکار کرده‌اند؟ هیچ گناهی ندارند. تنها گناه آنان کورد بودن و صیانت از کورد بودن است. مسئله اینست. در مقابلمان یک رژیم فاشیست و نزادپرست قرار دارد. این رژیم تلاش دارد تا تمامی دستاوردهای کوردها و موجودیت انان را از میان بردارد. از همینرو سیاستمداران با چنین مشکلاتی مواجه شده‌اند.به همین دلیل است که ما می‌گوییم که باید خلقمان از حزب دمکراتیک خلق‌ها صیانت و حمایت نماید. ما نمی‌گوییم که آن‌ها در مدار تمامی مسائل قرار دارند، کاستی‌هایی نیز دارند. در آن شرایط می‌بایست انتقاداتی مطرح می‌شد اما در وضعیتی که رژیم فاشیست تمامی دستاوردهای کوردها را قبضه می‌نماید، هر روز به حمله دست می‌زند، بدون تردید خلق کورد باید از سیاستمداران خود و از منتخبین خود حمایت و صیانت نماید. صیانت و حمایت از سیاستمداران امروز امری لازم است.

   فقط در سه شهر حمایت و صیانت از وکلا و منتخبین کافی نیست. خیر، باید حمایت‌های حماسی و پرشور بسط و گسترش پیدا کنند. ما براین باوریم که جوانان و زنان کورد این نیرو را تشکیل می‌دهند و قادر به ارائه این حمایت و صیانت هستند.

گردن‌کشی آن‌ها نمانده است
   زمانیکه به اسامی عملیات‌هایی که دولت ترک علیه خلق کورد انجام می‌دهد توجه شود، می‌توان این نکته را درک نمود که خواهان برده‌ساختن خلق کورد هستند. یا به کورد‌ها می‌گویند، "من نیرومند هستم، به شما چنگ خواهم انداخت، شما را درهم می‌شکنم، سرکوب خواهم کرد." اسامی بدین معنا هستند. همواره تلاش می کنند با زور و ستم به نتیجه دست یابند، اما امروزه خلقمان در برابر ذهنیت ستمکار و سرکوبگر فاشیستی، برخوردار از قدرت و نیروی دفاعی است. اکنون نیروهای مدافع خلق کورد، گریلاهای آزادی کوردستان در صحنه حضور دارند. دیگر گردن‌کشی آن‌ها باقی نمانده است. پاسخ‌های لازم داده شده و در آینده نیز پاسخ‌های لازم به آنان داده خواهد شد. دیگر از طریق زور، ستم و فشار نخواهند توانست به نتیجه‌ای دست یابند. دیر یا زود این مسئله را درک خواهند کرد.

به حساب پنجه است، با این پنجه چه کردید؟
   خلقمان نیز دیگر شگردهای مبارزاتی را آموخته است. با ایستارهای رهبر آپو، خلقمان اکنون واجد فلسفه، خاطره و هویت متعلق به خود است. خلقمان در تمامی زمینه ها به سازماندهی خود دست زده است. دیگر از شلاق‌های حاکمان هراسی به دل ندارند. به حساب پنجه است، کدام پنجه، با پنجه چه کرده‌اید؟ اکنون عملیات‌هایی که از آن تحت عنوان پنجه ۱ و ۲ نام می‌برند، در خاکورک خاتمه یافته است. هر روز نیز روبروی آنان، در قفای آنان، در اطراف آنان از سوی نیروهای ما عملیات صورت می‌گیرد. در مناطقی که تحت کنترل گرفته‌اند، در ارموش، هر روز عملیات در جریان است. در نهایت چیزی برای کنترل آن‌ها وجود ندارد، مناطق مرتفع را به کنترل خود در آورده‌اند،  برای حفظ این مناطق نیز همواره از نیروی هوایی و هواپیماهای اکتشافی استفاده می‌کنند. گریلا همیشه در اطراف آن‌هاست. این مسئله نیز برای آنان راه حل به شمار نمی رود. به حساب ما را نیز هدف قرار می‌دادند و تا قندیل می‌آمدند.  تلاش کردند تا اندکی پیشروی کنند اما دریافتند که گریلا همواره در تعقیب آنان است. راهکارها و شگردهای غنی گریلا تمامی طرح‌های انان را خنثی کرده است.

گریلا در روز دوم، [عملیات] پنجه سوم را درهم شکست
   زمانی که نیروهای ترک در خاکورک متوقف شدند، به منطقه هفتانین روی آوردند. در هفتانین اندکی پیشروی نمودند. اما نیروهای گریلا در روز دوم پنجه سوم را شکسته و این پنجه را نیز قطع کرد، در هفتانین ضربه سنگینی را متحمل شدند. در این عملیات مات و متحیر شدند. ارتش ترک ضربه ای را که در ۲۵ اگوست در تپه پارتیزان خورد را هیچگاه از یاد نمی‌برد. از آن روز به بعد، حتی یک متر نیز پیشروی نداشته است. روز قبل یک کیلومتر پیشروی داشته بود. وارد بزنیک، تپه کچل و تپه هیلزه شده بودند. زمانی که نیروهای ما ضربه‌ای سنگین به آنان وارد نمودند، عقب نشینی کردند. هم اکنون نیز در همان نقطه متوقف شده‌اند.

چه بر سر "نابودی" وزیر امور داخلی آمد؟
   این ارتش ترک است که این عملیات را مدیریت می‌کند. با اندکی توجه  به این موضوع می توان دریافت که وزارت دفاع ملی ترک به نام ارتش بیانیه صادر می‌کند. در همین رابطه وزارت داخلی کشور نیز گفت "چرا ما باید در این رابطه به فعالیتی دست نزنیم. ما نیز در این رابطه باید به تبلیغات دست بزنیم" و در همین راستا اعلام کردند که "ما عملیات نابودی را مدیریت می‌کنیم." اسم رمز این عملیات را نابودی نام نهادند وچنان نشان دادند که به هر جایی که می‌روند هر چیزی را در مقابل خود نابود خواهد کرد. گفتند که ما این عملیات را در وان، شرنخ و جولمرگ نیز انجام می‌دهیم. چه شد؟این عملیات کی شروع شد و کی تمام شد؟ به چه نتایجی دست یافت؟ در کجا و چگونه این عملیات انجام شد؟ از این عملیات سخنی نمی‌گویند. چرا؟ چون در پیشبرد آن شکست خوردند. گریلاهای آزادی کوردستان این عملیات را در هم شکستند.

   در رسانه‌ها وانمود کردند که در عملیات‌هایی که در آن به پیروزی دست نیافته‌اند، پیروز شده‌اند،  تلاش دارند تا در رسانه‌ها این پیروزی را القا کنند. چنین القا می‌کنند که به هر جا که وارد شوند، آنجا را تصرف می‌کنند. تلاش دارند تا خود را بسیار قدرتمند جلوه دهند. احتمال دارد که در میان کوردها نیز برخی را بتوانند فریب دهند. اما واقعیت این نیست. میان ما و ارتش ترک، نبرد بزرگی در جریان است، این جنگ همچنان ادامه دارد و آن‌ها به پیروزی دست نیافته‌اند. برای نمونه در هفتانین هر باره اعلام می‌نمایند، نیروهای گریلا متحمل تلفاتی سنگین شده‌اند، تمامی این گفته‌ها دروغی بیش نیستند. در تمام طول این عملیات چهار نفر از رفقایمان در میدان نبرد و یکی دیگر از رفقایمان خارج از منطقه عملیاتی در کِشان به شهادت رسیدند. در مجموع ۵ تن از رفقا به شهادت رسیدند. تمامی تلفات ما این پنج نفر بودند. ما با این ذهنیت که بر رفتار و عملکردمان وقوف داریم، اموراتمان را مد نظر قرار می‌دهیم. دشمن قاتل و استعمارگر که در هر منطقه‌ای از کردستان با بن بست و شکست مواجه شده است، بیش از این نیز با شکست و بن بست مواجه خواهد شد. سربلندی و سرفرازی برای گریلاهای آزادیبخش کوردستان و خلق کورد خواهد بود.