کشته و زخمی شدن هشت سوختبر بلوچ

به گزارش کمپین فعالین بلوچ نیمه شب امشب یکم مرداد ماه بر اثر شلیک مستقیم نیروهای یگان امداد رایگان رژیم ٨ سوختبر بلوچ کشته و زخمی شدند

   نیمه شب امشب با شلیک مستقیم نیروهای مسلح رژیم دو سوختبر بلوچ کشته و ۶ تن دیگر نیز مجروح شدند.

   به گفته‌ی شاهدان عینی پس از شلیک نیروهای رژیم و اصابت گلوله به راننده‌ی سوختبر خودروی او منحرف شده و با دو خودروی دیگر برخورد کرد که در این حادثه دو تن جان باخته و ۶ تن نیز مجروح شدند.

   نیروهای رژیم پس از این حادثه به سرعت منطقه را ترک کرده و به هیچ کدام از مجروحین نیز کمک نکردند.

   روز گذشته نیز با شلیک مستقیم نیروهای رژیم دو سوختبر دیگر با نامهای عبدالباسط و نوید شکرزهی کشته شدند.

   در ماههای اخیر به دلیل گسترش فقر و بیکاری هر چه بیشتر تعداد کثیری به سوختبری روی آورده و کشته و مجروح شدن این سوختبران به امری عادی تبدیل شده است.

   همچنین در روژهلات کردستان نیز کشتار کولبران با شدت هر چه بیشتر ادامه دارد و نیروهای رژیم به کشتار کولبران ادامه می‌دهند.

   در آخرین مورد از کشتار کولبران روز ۲۹ تیر ماه نیروهای سپاه با تیراندازی به سمت گروهی از کولبران در منطقه ی مرزی چالدران سبب کشته شدن دو کولبر کرد با نامهای  "میلاد حسین زاده" ۲۳ ساله و شخصی با نام "علی" اهل روستای عیسی گل شدند.

   همچنین ۵ کولبر دیگر نیز به شدت مجروح شدند.

   کشتار کولبران کرد و سوختبران بلوچ از طرف نیروهای رژیم در سایه‌ی سکوت نهادهای حقوق بشری ایران و جهان ادامه دارد. جمهوری اسلامی در راستای نسل‌کشی کردها و بلوچ‌ها از حربه اقتصاد به عنوان ابزاری برای تحمیل سیاست‌های نژادپرستانه و ضدخلقی خویش استفاده کرده است.