کمک ٣ میلیارد و ٧۵٠ میلیون تومانی هلال احمر کردستان به سیل‌زدگان روژهلات کردستان

​​​​​​​سازمان هلال احمر کردستان با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد که کمک‌های مادی جمع‌آوری شده کردهای میهن‌دوست اروپا را به سیل‌زدگان روژهلات کردستان رسانده است

هلال احمر کردستان در رابطه با کمک‌های مالی جمع‌آوری شده این سازمان برای سیل‌زدگان شرق میهن بیانیه‌ای صادر کرد.

 

برپایه‌ی بیانیه هلال احمر کردستان این سازمان در مرحله اول کمک به سیل‌زدگان روژهلات مبلغ ٢۵٠ هزار یورو معادل ٣ میلیارد و ٧۵٠ میلیون تومان پول را به روژهلات کردستان رسانده است.

 

در بیانیه اعلام شده که در نتیجه باران‌های سیل‌آسایی که از ١٩ مارس/ ٢٧ اسفند ١٣٩٧ آغاز شد و دو هفته به درازا کشید سیل روژهلات کردستان و ایران زیان فراوانی را به شهروها، مناطق و روستاها وارد کرد. طبق آمارهای غیررسمی ٢٠٠ نفر جان باختند و صدها تن دیگر زخمی شدند.

 

هلال احمر کردستان می‌گوید که دهها هزار خانه‌ شهروندان شرق کردستان تخریب شده و اکنون صدها هزار نفر از خلق در وضعیت ناگواری بسر می‌برند. به همین دلیل خلقِ نیازمند کمک هم‌میهنان است.

 

در بیانیه خاطرنشان شده است که هلال احمر کردستان برای تأمین نیازهای اولیه خلق روژهلات کردستان از چهارم آوریل/ ١۵ فروردین کمپین کمک به روژهلات کردستان را از میان کردهای اروپا و ژاپن آغاز کرده و کمک‌های جمع‌آوری شده را به روژهلات رسانده است. این کمک‌ها از سوی کمیته‌های هلال احمر در شرق کردستان میان نیازمندان توزیع خواهد شد.

 

هلال احمر کردستان تأکید می‌نماید که کمپین کمک به سیل‌زدگان شرق کردستان همچنان ادامه دارد و خلق کرد در خارج از میهن لازم است سیل‌زدگان این بخش از میهن را تنها نگذارند.