اعلام اسامی دو گریلای شهید جنگ در استان شرنخ

ه.پ.گ در اطلاعیه‌ای اسامی دو گریلای خود را که روز ٢ سپتامبر در جنگ علیه ارتش اشغالگر ترکیه در دشت سلوپی به شهادت رسیده بودند اعلام کرده و یاد و خاطره جانباختگان راه ازادی کوردستان را گرامی داشته است.

متن اطلاعیه ه.پ.گ به این شرح است:

"نیروهای ما روز ٢ سپتامبر (١٢ شهریور)  در دشت سلوپی استان شرنخ حین انجام وظایف انقلابی خویش با نظامیان اشغالگر ترکیه روبرو شدند. در پی جنگ تعداد اشغالگر کشته شدند و رفقایمان به نام‌های گَلی و جانشِر تا آخرین گلوله خود ایستادگی نمودند و به شهادت رسیدند.

جزئیات شناسنامه رفقای شهید به این شرح است:

   نام و نام خانوادگی: کمال سلیمی

   کد سازمانی: گَلی بریتان

   محل و سال تولد: سلماس

   نام مادر – نام پدر: شهرات – شمس‌الدین

  تاریخ و محل شهادت: ٢ سپتامبر ٢٠٢٠ / سلوپی
 

   نام و نام خانوادگی: عثمان سلجوق

   کد سازمانی: جانشِر فداکار

   محل و سال تولد: شرنخ

   نام مادر – نام پدر: زهرا - حاجی

  تاریخ و محل شهادت: ٢ سپتامبر ٢٠٢٠ / سلوپی

رفیق گَلی در شهر سلماس روژهلات کوردستان متولد شد و در جوانی مبارزه علیه اشغالگران و فاشیست‌ها را آغاز نمود، سال ٢٠٠٨ به صفوف گریلاهای جنبش آزادیخواهی پیوست. رفیق گلی از اعضای عشیره شکاک می‌باشد که دارای سنت تاریخی مقاومت هستند. رفقا گلی با دارابودن روحیه ایستادگی و انقلابی خود را با فلسفه رهبر آپو نیرومند کرد و در زمان کوتاهی به فرمانده نیروهای گریلا مبدل شد. رفیق گلی در سخت‌ترین مناطق مبارزه جای گرفته و سال‌ها در کوهستان‌های زاگرس علیه اشغالگران جنگیده است و درصدد انتقال این تجربه عظیم به باکور کوردستان بوده است. رفیق گلی از روژهلات کوردستان تا زاگرس و بوتان در راه پیمایی انقلابی خود مبارزه نیرومند را به پیش برده است. وی سطح گریلای نوین و ملیتان آپویی را معیار مشی گریلای نوین قرار داده و در این دستیابی به موفقیت‌ها نقش بسزایی داشته است. وی ایدئولوژی و فلسفله زندگی آزاد را در شخصیت خود به نهادینه کرد و با ملاک قرار دادن مبارزه شهیدان قهرمان به سوی پیروزی گام برداشته است.

رفیق جانشِر نیز در شهر جزیره مقاومتگر متولد شد و در دامان خانواده‌ای میهن‌دوست بزرگ شد. بوتان همیشه هدف قتلعام دولت ترکیه بوده و همزمان در مقابل رژیم فاشیست ترکیه همیشه میدان میهن‌دوستی و آزادیخواهی بوده است. رفیق جانشِر از همان دوران کودکی شاهد اعمال رژیم فاشیست ترکیه بوده و تصمیم گرفته است که برای مقابله با این نسل‌کشی به نیروهای گریلا ملحق شود. رفیق جانشِر به وظایف انقلابی و میهن‌دوستانه خویش اذعان داشت و بر این مبنا فلسفه رهبر آپو را معیار مبارزه خود قرار داد و برای مبدل شده به گریلای نوین و جنگ علیه اشغالگران همیشه تلاش نموده است.

ما پیمان می‌بندیم که آرمان‌های رفقای شهید را مسجل می‌کنیم، مراتب تسلیت خود را نخست به خانواده گرامی این رفقا و همچنین خلق میهن‌دوست کوردستان اعلام می‌داریم."