آلدار خلیل: دیالوگ داخلی برای خاتمه دادن به اشغالگری کافی است

آلدار خلیل طی سخنرانی در شورای خلق منطقه تل‌حمیص اظهار داشت: ترکیه تلاش می‌کند تا مناطق دیگری از خاک سوریه را اشغال کرده و در این رابطه بر لزوم دیالوگ داخلی، سوری-سوری تاکید کرده و گفت: دیالوگ سوری-سوری برای خاتمه دادن به اشغالگری کافی است.

شورای خلق منطقه تل حمیص، در کانتون قامیشلو نشستی را برای تحلیل و بررسی وضع سیاسی در سطح سوریه و توطئه بین‌المللی ۱۵ فوریه علیه رهبر خلق کورد، عبدالله اوجالان برگزار کرد. شمار فراوانی از اهالی منطقه در این نشست مشارکت کردند.

آلدار خلیل عضو هیات رهبری جنبش جامعه دمکراتیک (تَو-دَم) در این نشست سخنرانی کرده و اظهار داشت: در سوریه بسیاری از دولت‌ها برای منافع خود وارد جنگ شده و به جنگ پرداخته و در این میان خلق سوریه است که هزینه اختلافات این دولت‌ها را می‌پردازد.

خلیل در این سخنرانی اعلام کرد که از میان این دولت‌ها، دولت ترکیه تلاش می‌کند که مناطق جدیدی از خاک سوریه را تجزیه کند. این دولت از آغاز قرن جدید منطقه اسکندرون را از سوریه تصرف کرده و عفرین و سریکانی و گری سپی را نیز به اشغال خود درآورده است. دولت ترک اکنون تلاش می‌کند تا پروژه اشغالگری خود را آشکارا به نتیجه برساند. اردوغان در نشست شورای امنیت سازمان ملل متحد در مقابل چشم روسای جهانی، نقشه خود را مطرح کرده و در این میان صدایی از هیچ کس برنخاست.

خلیل با اشاره به مبارزه خلق‌های شمال-شرق سوریه در مقابل اردوغان، اظهار داشت که خلق در خارج و داخل میهن از مقاومت شمال-شرق سوریه حمایت کردند.

آلدار خلیل با اشاره به این مسئله که مذاکرات بین دمشق و خودمدیریتی در جریان بوده و این امر می‌تواند مانع از بروز اختلافات و جنگ داخلی شود نیز گفت: اگر هر دو طرف به توافقی دست یابند، این امر می‌تواند به خاتمه مداخله خارجی و اشغالگری ترک بر خاک سوریه و اخراج این کشور از عفرین، سریکانی و گری سپی، جرابلس و باب و... منجر شود.

آلدار خلیل در رابطه با توطئه بین‌المللی ۱۵ فوریه علیه رهبر خلق کورد، عبدالله اوجالان گفت: ما اکنون در وضعیت دشواری به سر می‌بریم، سالگرد دستگیری رهبر اوجالان و توطئه بین‌المللی است. رهبر آپو شخصیتی انقلابی و سمبل اتحاد خلق‌ها بوده و بنیانگذار فلسفه ملت دمکراتیک و مبارزه دمکراتیک است.

در پایان این نشست شرکت کنندگان ایستارها و نقطه نظرات خود را در رابطه با توطئه بین‌المللی بر زبان آورده و بر تحقق اندیشه‌های ملت دمکراتیک در شمال-شرق سوریه تاکید کردند.