آماده باش در عفرین; مردم برای دفاع سلاح برداشتند

تهدید حمله رژیم ترکیه به عفرین با واکنش ساکنان این منطقه روبرو شده است. هر لحظه تعداد بیشتری از مردم در مراکز نیروهای دفاعی نام‌نویسی کرده و اسلحه بردوش می‌گیرند

تهدید حمله رژیم ترکیه به عفرین با واکنش ساکنان این منطقه روبرو شده است. هر لحظه تعداد بیشتری از مردم در مراکز نیروهای دفاعی نام‌نویسی کرده و اسلحه بردوش می‌گیرند

 

همزمان با تهدیدهای رژیم ترکیه رسانه‌های وابسته به دولت اردوغان هم اقدام به سیاه نمایی و عوامفریبی از وضعیت جامعه نموده‌اند. رسانه‌های وابسته به اردوغان مدعی ترک شهر از سوی مردم شدند تصاویر ویدیویی ادعاهای کذب این بنگاههای خبری را هر چه بیشتر آشکار می‌کند. ساکنان به روال عادی به امور زندگی روزانه خود می‌پردازند و از سوی دیگر برای محافظت از سرزمین خود به نیروهای دفاع اجتماعی ملحق می‌شوند. تا اکنون پنج هزار نفر از اعضای ه.پ.ج- نیروی دفاع اجتماعی آموزش نظامی دیده‌اند و در روزهای اخیر هم بطور میانگین روزانه ٣٠ نفر به این نیروها ملحق می‌شوند.

 

شهروندان کُرد و عرب ساکن عفرین برای دفاع از شهر اسلحه برمی‌دارند و در سنگرها موضع می‌گیرند.

تدارکات دفاعی برای محافظت عفرین در اوج است

خلیل حسین مسئول نیروهای دفاع اجتماعی عفرین ضمن تأکید بر کذب بودن ادعاهای واهی رسانه‌های ترکیه به دیدار مردم از مراکز و برداشتن سلاح خبر داد. ایشان خاطرنشان کرد:"از ساعت هشت صبح روز گذشته دهها تن از جوانان، زنان و مردان با ثبت‌نام در نیروهای دفاعی مسلح می‌شوند. تصاویر ویدیویی هم حضور فراگیر خلق را در مراکز نیروهای دفاع اجتماعی نشان می‌دهد. تحت هیچ شرایطی اجازه نخواهیم داد پای سربازان و یا مزدوران ترکیه به اینجا بازشود. تا آخرین نفس از میهن‌مان دفاع می‌کنیم."

 

از عربستان سعودی برای دفاع از عفرین به میهن بازگشت

یکی از افرادی که برای دفاع از عفرین مسلح شده محمد بایر است. محمد از عربستان سعودی به عفرین آمده است. وی گفت:"من پدر شهید مراد آمانوس هستم. حاضریم شهید شویم اما از خاک خود دفاع کنیم. برای دفاع از میهنم از عربستان سعودی برگشته‌ام، در عربستان کار می‌كردم و اکنون دفاع از خاک را مهم‌ترین وظیفه خود می‌دانم."

 

محافظت عفرین وظیفه همگانی است

خلق عرب هم همچون کردها برای دفاع از عفرین بسیج شده است. عادل عبود خود از ملت عرب عفرین است. عادل گفت:"ما به حملات علیه عفرین پاسخ درخوری می‌دهیم. برای محافظت از محله خود به مرکز نیروهای ه.پ.ج آمده‌ام. محافظت عفرین وظیفه‌ای همگانی است."