آمریکا: احتمال حمله ترکیه به سوریه کاهش یافته است

یک مقام وزارت دفاع آمریکا با بیان اینکه همکاری با نیروهای سوریه دمکراتیک در نبرد علیه داعش را ادامه می‌دهد اعلام کرده است: احتمال حمله اشغالگرانه به روژاوا کاهش یافته است."

   کریس مایر مدیر گروه ضربت شکست داعش در پنتاگون خاطرنشان کرده است که ارتش آمریکا به همکاری با نیروهای سوریه دمکراتیک در چهارچوب جنگ علیه داعش ادامه می‌دهد و به تجهیز آنها می‌پردازد.

   وی گفت:"ما به تحویل خودروها و تسلیحات بسیار دقیق به نیروهای سوریه دمکراتیک ادامه می‌دهیم."

​​​​​​​   مایر در کنفرانسی خبری با اشاره به تهدیدهای دولت ترک علیه روژاوا اظهار کرد:"گشتزنی مشترک با ترکیه را آغاز کرده‌ایم و هدف ما جلوگیری از حمله آنی [ترکیه به روژاوا]ست. احتمال حمله دولت ترک به سوریه کاهش یافته است."

​​​​​​​   کریس مایر سپس به تداوم همکاری با ق.س.د در چهارچوب نبرد با داعش پرداخته و می‌افزاید:"عقب‌نشینی یگان‌های مدافع خلق- ی.پ.گ از مرزها خلا امنیتی ایجاد کرده است و برای کاهش خطر در این مناطق لازم است به گفتوگو با ترکیه ادامه دهیم."

​​​​​​​   مایر در پایان سخنان خود تأکید کرده است که مکانیسم امنیتی مشترکی با ترکیه در مرزها پیروی می‌شود. به گفته‌ی وی این مکانیسم هم زمان برای محافظت از نیروهای ق.س.د است. وی افزود:"نمی‌خواهیم در جنگ علیه داعش دست به ریسکی تازه بزنیم."