آمریکا به اسد هشدار داد؛ حمله به ق.س.د سیاست بی‌نهایت بد خواهد بود

وزارت دفاع آمریکا- پنتاگون به تهدید‌های رییس جمهوری رژیم بعثی سوریه علیه نیروهای ق.س.د واکنش نشان داد

وزارت دفاع آمریکا- پنتاگون به تهدید‌های رییس جمهوری رژیم بعثی سوریه علیه نیروهای ق.س.د واکنش نشان داد

 

ژنرال کنت مکنزی ریاست ستاد ارتش آمریکا در پنتاگون طی کنفرانسی به رژیم‌هایی که آمریکا و یا متحدان آن را تهدید کنند هشدار داده و آنرا "سیاست بی‌نهایت بد" عنوان کرد.

 

این فرمانده آمریکایی به سخنان بشار اسد در گفت‌وگو با شبکه روسیا تودی واکنش نشان داد. رییس جمهوری روسیه در گفت‌وگو با این کانال تلویزیونی گفته بود:"تنها مسئله موجود نیروهای سوریه دمکراتیک هستند" و ق.س.د را به اقدام نظامی تهدید کرده بود.

 

کنت مکنزی طی کنفرانس خبری خاطرنشان کرد:" تمام جریان‌های سوریه لازم است بدانند که حمله به نیروهای آمریکایی و یا همپیمانان ما در ائتلاف بین‌المللی ضد داعش سیاست بی‌نهایت بدی خواهد بود."

 

تهدید‌های اسد علیه آزادیخواهان

بشار اسد که سیاست‌های وی سوریه را به ویرانی کشیده است روز پنجشنبه طی گفت‌وگو با کانال روسیا تودی گفته بود:"برای حل بحران دو گزینه پیش رو داریم. ما راه گفت‌وگو را باز کردیم. زیرا اکثریت اعضای ق.س.د شهروندان سوریه هستند. اگر این راهکار نتیجه‌ای در برنداشت سرزمین خود را با نیروی نظامی آزاد می‌کنیم، گزینه دیگری در دست نداریم."

 

این سخنان بشار اسد در حالی است که دولت وی استان‌های ادلب و عفرین را به ترکیه- روسیه و تروریست‌های فراری داعش واگذار کرده است. سخنان اسد نشان می‌دهد که وی مترصد فرصت لازم برای حمله و قتل‌عام تازه‌ای در سوریه علیه کردهاست.

 

ارتش سوریه که در مقابل حمله تروریست‌ها به عفرین لال شده بود سال گذشته به نیروهای ق.س.د حمله کرد. هواپیمای متعلق به ارتش سوریه در شهر طبقا به زیر کشیده شد و حمله امسال ارتش سوریه در منطقه دیرالزور هم با شکست مفتضحانه به پایان رسیده و دهها تن از عناصر ارتش سوریه از پای درآمدند.