اتاق عملیات خشم زیتون: طی دو ماه ۵۵ نظامی اشغالگر در عفرین کشته شدند

خشم زیتون: چشم‌پوشی جامعه جهانی از جنایت‌های رژیم ترکیه و تبهکاران آن در عفرین موجب فراموشی آن توسط نیروهای آزادیخواه نخواهد شد

خشم زیتون: چشم‌پوشی جامعه جهانی از جنایت‌های رژیم ترکیه و تبهکاران آن در عفرین موجب فراموشی آن توسط نیروهای آزادیخواه نخواهد شد

 

اتاق عملیات خشم زیتون که به منظور آزادسازی عفرین در شمال سوریه راه اندازی شده است می‌گوید در عملیات دوماهه نیروهای آن، پنجاه و پنج تن از نیروهای اشغالگر از جمله پنج نظامی ترکیه در عفرین کشته شده‌اند. این نیرو می گوید خشم زیتون تا زمان بیرون راندن گروههای تبهکار و بازگشت ساکنین بومی شهر، آرام نخواهد گرفت.

 

اتاق عملیات خشم زیتون که در هفتەهای گذشته ویدئوهای متعددی از عملیات در عفرین منتشر کرده است طی اطلاعیه‌ای در وبسایت رسمی خود از کشته شدن ۵۵ تبهکار مسلح در این کانتون خبر داد. پنج تن از کشته شدگان از نظامیان ارتش ترکیه هستند.

 

کانتون عفرین در فدراسیون شمال سوریه اواخر ماه مارس ٢٠١٨ پس از دو ماه مقاومت جبهەای توسط یگان‌های مدافع خلق در حالی به اشغال درآمد که قدرت‌های منطقەای و جهانی و همچنین رژیم سوریه در برابر فرود آمدن هزاران بمب توسط نیروی هوایی ترکیه بر عفرین که موجب جانباختن صدها انسان و آوارگی دهها هزار تن دیگر شد سکوت کردند.

 

یگان‌های مدافع خلق هرچند به خاطر جلوگیری از ویرانی شهر و وقوع کشتارهای بیشتر تصمیم به تخلیه عفرین گرفتند اما تأکید کردند که مبارزه چریکی خود برای آزادسازی آن ادامه می دهند و عفرین جای امنی برای نیروهای اشغالگر نخواهد بود.

 

اتاق عملیات خشم زیتون که به همین منظور تشکیل شد می گوید در آینده بر شدت حملات خود علیه گروههای تبهکار، ارتش ترکیه و مزدوران محلی وابسته به آنها اضافه خواهد کرد.

 

این اطلاعیه یادآوری می کند طرف‌های بین المللی دخیل در بحران سوریه در حالی در برابر هجوم وحشیانه و ارتکاب جنایات جنگی توسط ترکیه وگروههای تبهکار افراطی در عفرین سکوت کردند که می دانستند عفرین آرام‌ترین منطقه در کل دوران جنگ داخلی سوریه بوده و به شکل دمکراتیك توسط مردم بومی اداره می‌شد.

 

اتاق عملیات خشم زیتون به مواردی از قبیل سوزاندن مزارع و باغات، غارت اموال عمومی، گروگانگیری و شکنجه غیرنظامیان و باجگیری، تجاوز به زنان و کودکان و ارتکاب پاکسازی اتنیکی توسط نیروهای اشغالگر پرداخته و می‌گوید چشم‌پوشی جامعه جهانی از این حقایق موجب فراموشی آن توسط نیروهای آزادیخواه نخواهد شد.