خبر فوری: یورش به استرک تی‌وی و مدیا هابر: پلیس ساختمان را غارت کرد

احداث بیمارستان انکولوژی در قامشلو

احتمال داده می‌شود که کار احداث بیمارستان آنکولوژی سه ماه دیگر به اتمام برسد

   دسته‌ی سلامت اقلیم جزیره در شهر قامشلو تدارکات لازم برای احداث یک مرکز تخصصی مداوای بیماران سرطانی را آغاز کرده است. این مرکز اولین مرکز شمال و شرق سوریه است که به معالجه و مداوای بیماریهای سرطان می‌پردازد. در این مرکز مداوای بیماران سرطانی به صورت رایگان خواهد بود. اعلام شد که دسته سلامت اقلیم جزیره وسایل و تجهیزات آزمایشگاهی مورد نیاز این مرکز را تهیه کرده است، شهروندان شمال و شرق سوریه پیش از این مجبور بودند برای مداوا به مراکز ویژه در باشور کوردستان و یا دمشق مراجعه کنند.

   دکتر منال محمد رئیس مشترک دسته سلامت اقلیم جزیر به خبرگزاری فرات گفت:"هدف اساسی ما مداوای بیماران سرطان است.

   در سالهای اخیر تعداد بیماران سرطانی افزایش یافته است. سرطان سینه در میان زنان و سرطان ریه در میان مردان شایعترین نوع سرطان می‌باشند. دکتر دانش حاج ابراهیم فوق تخصص بیماری‌های داخلی، خون و بیماری‌های عفونی در این مورد گفت:"در هر هفته ۴٠ بیمار سرطانی را ویزیت می‌کنم. بیماری سرطان در سالهای اخیر افزایش یافته است. دلایل آن هم آلودگی هوا، استفاده از خودروهای گازوئیل‌سوز، استقرار پالایشگاههای مواد نفتی در کنار مناطق مسکونی، عدم نظارت بر خوراکی‌هایی که در آنها از رنگ استفاده می‌شود، مصرف سیگار و مشروبات الکلی است.

   دکتر دانش ابراهیم افزود:"برخی از انواع سرطان ریشه‌ای وراثتی دارند یعنی از نسلی به نسل دیگر منتقل می‌شوند.

   دکتر دانش محمود حاج ابراهیم با اشاره به تلاشهای دسته سلامت برای تأسیس مرکز مداوای بیماران سرطان از آن به عنوان گامی در راستای خدمت‌رسانی به هم‌میهنان نام برد.