احزاب مجلس سوریه دمکراتیك: هیچ مذاکره‌ای با رژیم انجام نشده است

احزاب عضو مجلس سوریه دمکراتیك و سهیم در سیستم خودمدیریتی شمال سوریه در بیانیه‌ای مشترک انجام هرگونه مذاکره غیر علنی با رژیم سوریه را تکذیب کردند و خواستار تدوین یک قانون اساسی دمکراتیك برای چارەیابی بحران سوریه شدند

احزاب عضو مجلس سوریه دمکراتیك و سهیم در سیستم خودمدیریتی شمال سوریه در بیانیه‌ای مشترک انجام هرگونه مذاکره غیر علنی با رژیم سوریه را تکذیب کردند و خواستار تدوین یک قانون اساسی دمکراتیك برای چارەیابی بحران سوریه شدند.

 

احزاب عضو مجلس سوریه دمکراتیك و نیروهای سهیم در خودمدیریتی شمال سوریه در یک بیانیه مشترک،  رژیم سوریه و گروههای مخالف وابسته به کشورهای خارجی را مسئول جنگ افروزی و وقوع فاجعه انسانی و ویرانی‌های گسترده در کشور خوانده و طرفین را بانی بازشدن پای داعش و النصره و جنگ‌های بین المللی به سوریه دانسته‌اند.

 

این بیانیه ضمن اعلام آمادگی مجلس سوریه دمکراتیك برای چارەیابی بحران‌ها از طریق مسالمت آمیز یادآوری می کند که نیروهای سوریه دمکراتیک علیرغم آنکه به مذاکرات بین المللی در مورد سوریه دعوت نشدند اما به تصمیمات اتخاذ شده در مورد کاهش تنش‌ها عمل کردند.

 

احزاب عضو مجلس سوریه دمکراتیك معتقدند بدون گفتگوهای سوری-سوری با حمایت بازیگران بین المللی نمی توان به یک راهکار سیاسی برای پایان دادن به بحران سوریه رسید.

 

این بیانیه ادعای برخی محافل سوریه در مورد حصول توافق میان فدراسیون شمال سوریه با رژیم دمشق را تکذیب کرده و می گوید رژیم در پی لطمه زدن به اعتبار خودمدیریتی دمکراتیك نزد مردم است. 

 

احزاب مجلس سوریه دمکراتیك صورت گرفتن هرگونه مذاکره با رژیم سوریه را رد کرده اند اما در عین حال گفتەاند برای گفتگو در مورد تدوین قانون اساسی جدید در یک سیستم غیر مرکزی آماده‌اند.

 

این احزاب،  قدرت و اراده خود در پاکسازی گروههای تبه کار و اداره مناطق شمال سوریه طی چند سال گذشته را یادآوری کرده و نقش کتمان‌ناپذیر خود در آینده سوریه را به مخاطبان مسئله گوشزد می‌کنند.