خبر فوری: یورش به استرک تی‌وی و مدیا هابر: پلیس ساختمان را غارت کرد

ادلبی: هر آنجا که داعش باشد عرصه نبرد ماست

عمر ادلبی سخنگوی ارتش انقلابی در رابطه با انتقال نیروهای خود از دیرالزور به عفرین با خبرگزاری فرات گفت‌وگو کرد

عمر ادلبی سخنگوی ارتش انقلابی در رابطه با انتقال نیروهای خود از دیرالزور به عفرین با خبرگزاری فرات گفت‌وگو کرد

 

نیروهای انقلابی که بخشی از ائتلاف نیروهای سوریه دمکراتیک-ق.س.د هستند روز گذشته در استادیوم شهر رقا گردهمایی برگزار کرده و بیانیه‌ای را قرائت کردند. این نیروها اعلام کردند که نیروهای خود را به عفرین منتقل کردند.

ابوعمر ادلبی سخنگوی ارتش انقلابی پس از قرائت بیانیه در رابطه با وجود عناصر داعش در دیرالزور به گزارشگر ما گفت:"داعش در دیرالزور همچنان به فتنه‌گری ادامه می‌دهد، اما داعش در عفرین هم دست به اشغالگری زده است."

 

ادلبی تصریح کرد که هیچ تفاوتی مابین دولت اشغالگر ترکیه و تبهکاران داعش وجود ندارد. ایشان افزود:"خویشاوندان ما و خلق ما در ادلب، حلب و شهبا به عفرین پناهنده شده و در آنجا محاصره و هدف بمباران‌های اشغالگران قرار گرفته‌اند. ما هم ناچارا از دیرالزور عقب‌نشینی کرده و از خلق خود در مقابل اشغالگری دولت ترکیه محافظت کنیم."

 

ابوعمر ادلبی در رابطه با انتقال نیروهای تحت امر خود افزود که ائتلاف بین‌المللی ضدداعش را در جریان این امر قرار داده‌اند. وی گفت:"به آنان اطلاع داده‌ایم اما هنوز پاسخی به ما نداده‌اند. در زمانی که خلق ما در عفرین هدف حملات قرار گرفته بیش از این منتظر پاسخ نخواهیم بود. اکنون ١٢٠٠ نیرو آماده اعزام به عفرین هستند و با مد نظر قرار دادن وضعیت جنگ نیروی دیگری را هم به عفرین منتقل می‌کنیم."

 

ارتش انقلابی"جیش الثوار" از نیروهای شرکت کننده در ائتلاف ق.س.د است. این نیرو در رقا، دیرالزور و حسکه در مبارزه با داعش فعالانه شرکت نموده و تاکنون دهها شهید را برای آزادی خلق و خاک سوریه تقدیم کرده است.