ارتش آلمان برای روحیه دادن به سربازان خود به مدح مبارزان ی.پ.گ/ ی.پ.ژ پرداخت

مجله‌ی‌ نظامی(ی) متعلق به ارتش آلمان، دیروز در تازه‌ترین شماره‌ خود، در رابطه با قهرمانی‌ها و تکنیک‌های نظامی مبارزان سوریه‌ی دموکراتیک‌ـ‌ ق.س.د و یگان‌های مدافع خلق ـ ی.پ.گ که در روند آزادسازی شهر رقا به کار گرفته‌ بودند

مجله‌ی‌ نظامی(ی) متعلق به ارتش آلمان، دیروز در تازه‌ترین شماره‌ خود، در رابطه با قهرمانی‌ها و تکنیک‌های نظامی مبارزان سوریه‌ی دموکراتیک‌ـ‌ ق.س.د و یگان‌های مدافع خلق ـ ی.پ.گ که در روند آزادسازی شهر رقا به کار گرفته‌ بودند ، گزارشی را منتشر کرد. این در حالیست که دولت آلمان برافراشتن پرچم ی.پ.گ در کشورش را ممنوع اعلام کرده است

 

این مجله گزارشی مستند در رابطه با نیروهای سوریه‌ی دموکراتیک و ی.پ.گ پس از آزادسازی شهر رقا منتشر کرده است. گزارش مذکور با عنوان "باقیمانده‌های جنگ" منتشر شده و داستان قهرمانی‌های مبارزان یگان‌های مدافع خلق ـ ی.پ.گ و یگان‌های مدافع زنان ـ ی.ژ.ش را بیان می‌کند که در روند آزادسازی شهر رقا شرکت جسته ‌‌بودند. در این گزارش ذکر شده که جنگ رقا نمونه‌ای از چگونگی مقاومت و آزادسازی شهر در عصر سلاح‌های مدرن است.

مجله‌ی (ی) مجله‌ای نظامی بوده و تنها در میان سربازان ارتش آلمان منتشر می‌شود و تمام مطالب آن نیز در رابطه با تاکتیک‌ها و تکنولوژی‌های نظامی است.

 

در قسمت مربوط به تکنولوژی نظامی این مجله در رابطه با ساختن تانکی نظامی توسط خود مبارزان مطلبی را بیان کرده است.

 

همچنین در این مجله،  تصویر تانکی متعلق به ارتش آمریکا در شهر حلب سوریه نشان داده شده که توسط مبارزان ی.پ.گ قسمتی دیگر به آن اضافه شده است.

 

در توصیف تصویری دیگر از اتومبیلی سپردار که توسط خود مبارزان ساخته شده است، این مطلب عنوان شده که در جنگ کوبانی در سال ۲۰۱۵ به‌کار ‌گرفته شده است .

 

این گزارش در حالی منتشر شده که حکومت آلمان، در ماه مارس سال جاری ، برافراشتن پرچم‌های ی.پ.گ و ی.پ.ژ را ممنوع اعلام کرده بود . سیاستمداران کُرد در این رابطه تاکید کردند که اعلام ممنوعیت استفاده از پرچم‌های ی.پ.گ و ی.پ.ژ، قراری مشترک میان حکومت آلمان و ترکیه بوده است. همچنین حکومت آلمان را به آزار و سرکوب شهروندان کُرد مقیم آلمان متهم کردند.