"از تغییر دموگرافی حرف نمی‌زنند و اتحاد کوردی را متهم می‌کنند"

فیصل یوسف اظهار داشت؛ کسانی که کورد را به اختلاف‌افکنی متهم می‌کنند، در مناطق اشغال شده تغییر دموگرافی و سیاست‌های مبتنی بر توطئه را علیه موجودیت کورد رقم می‌زنند.

در ۱۷ ژوئن، احزاب اتحادیه میهنی کورد و شورای میهنی کورد در سوریه، بیانیه مشترکی را صادر کردند. هر دو گروه در خصوص نگرش مشترک سیاسی به توافق رسیده و بندهای توافق سال ۲۰۱۴ دهوک را به عنوان مبنایی برای توافق مشترک پذیرفتند که در کوتاه مدت باید امضا شود.

در رابطه با توافق کورد، برخی از از گروه‌ها عدم رضایت خود را نشان داده و آن را تلاشی برای تجزیه یا برتری بر کل منطقه عنوان کرده‌اند. برخی دیگر این اقدام را خائنانه و کوردها را خائن دانسته‌اند. به رغم آنکه این توافق سیاسی است، وزیر امور خارجه ترکیه، مولود چاوش اوغلو روز گذشته شورای میهنی کورد در سوریه را تهدید کرده و اظهار داشت که افرادی که با یگانهای مدافع خلق و احزاب اتحادیه میهنی کورد ارتباط برقرار می‌کنند، آماج حملات دولت ترک قرار می‌گیرند.

فیصل یوسف هماهنگ کننده جنبش اصلاح و تغییر و عضو هیات رهبری شورای میهنی کورد در سوریه، با انتشار اظهار نظر خود در صفحه اجتماعی خود به ادعاهای چاوش اوغلو پاسخ داد.

فیصل یوسف با اشاره به دشمنان اتحاد کورد ادعاهای افرادی را پاسخ داد که کورد را به تجزیه‌طلبی متهم می‌کنند. وی گفت:

چرا هیچ کس از تغییر بافت جمعیتی در عفرین، سریکانی، مناطق گری سپی، پروژه کمربند عربی یاد نمی‌کند؟ چرا از مجموعه سیاستهای برنامه‌ریزی شده‌ای که موجودیت کورد را هدف قرار می‌دهد سخنی به میان نمی‌آورند؟ وی در ادامه به اهمیت حمایت از کوردها برای شراکت در قدرت سیاسی کشور و عدم اعتراف به حقوق ملی کوردها نیز اشاره نموده و می‌نویسد که واقعیت کورد را نادیده گرفته و این نادیده‌گیری با پروژه سیاسی در کشور مرتبط است، در همین رابطه به عدم تحقق و عملی شدن معاهدات بین‌المللی برای حل بی‌ثباتی و تنش‌های موجود اشاره نمود.

فیصل یوسف در ادامه با تاکید بر اهمیت اتحاد ملی در میان کورد برای حل بی‌ثباتی‌ها و تنش‌های سوریه نیز اظهار داشت: موضع متحدانه و منسجم کورد در راستای منافع دمکراتیک کشور و نیز صلح داخلی بوده و ارتباطات جامعه را که از ابتدای تاسیس کشور سوریه تا کنون دست نخورده باقی مانده است تقویت می‌کند. فیصل یوسف در بخش پایانی اعلام نموده است که: خلاصه، اتهاماتی که به اتحاد میان کوردها زده می‌شود واقعیت ندارد، در واقع هدف این اتحاد ایجاد دولتی دمکراتیک در سوریه برای تمامی شهروندان است.