اسارت ٨ تن از اعضای خارجی داعش در عملیات ویژه ی.پ.گ

​​​​​​​یگان‌های مدافع خلق-ی.پ.گ توانسته‌اند پس از یک عملیات ویژه که در روزهای ۶ و ۷ ژانویه/١۶ و ١٧ دی ماه، هشت تبهکار خارجی داعش را به اسارت درآورند. این افراد اتباع کشورهای آمریکا، روسیه، اوکراین، آلمان، قزاقستان، تاجیکستان و ازبکستان هستند.

نیروهای یگان‌های مدافع خلق- ی.پ.گ، یگان‌های مدافع زن-ی.پ.ژ و نیروهای سوریه دمکراتیک-ق.س.د، در ادامه فاز نهایی کارزار تندباد جزیر/ عملیات پایان دادن به ترور در منطقه دیرالزور شمال سوریه طی عملیاتی ویژه، ۸ عنصر خارجی گروه داعش را به اسارت گرفتند.

 

مرکز اطلاع‌رسانی ی.پ.گ در این رابطه بیانیه‌ای به منتشر کرده است:

" کارزار تندباد جزیر/ عملیات پایان دادن به ترور در شهرک هجین و حومه آن [منطقه دیرالزور] از سوی نیروهای ما ادامه دارد. گروه داعش که پس از پیشروی‌های اخیر نیروهای ما در یک منطقه محدود محصور شده است، برای رهایی از حصار تلاش‌های فراوانی انجام می‌دهد. با وجود اینکه ضربات مهلکی را از سوی نیروهای ما متحمل شده‌اند، اما بار دیگر سعی دارند با ضد حملات خود از پیشروی نیروهای ما جلوگیری به عمل آورند. به همین منظور در هفته‌های اخیر شروع به طرح‌ریزی حملاتی کردند تا هم غیر‌نظامیان را مورد هدف قرار دهند و هم به نیروهای ما هجوم اورند. اما در نتیجه چندین عملیات ویژه، همه‌ی این تلاش ها خنثی شده است.

 

در همین زمینه، گروهی از تبهکاران خارجی داعش که خود را برای حمله به غیرنظامیان موجود در منطقه آماده می‌کردند، در نتیجه تعقیب تکنیکی و عملیاتی نیروهای ما مورد هدف قرار گرفتند و به اسارت درآمدند. در عملیات ویژه‌ای که در روزهای ۶ و ۷ ژانویه به انجام رسیده بود، هشت عضو خارجی داعش به اسارت در آمده‌اند. این افراد اتباع کشورهای آمریکا، روسیه، اوکراین، آلمان، قزاقستان، تاجیکستان و ازبکستان هستند.

 

مشخصات این افراد بدین گونه است:

 عادل رحیمف (ملقب به ابو امینه ازبکی)، ۵۸ ساله، ازبکستان

فرهاد قادرف (ملقب به ابو بلال ازبکی)، ۲۸ ساله، ازبکستان

محمد دوله (ملقب به ابو مصعب تاجیکی)، ۲۲ ساله، تاجیکستان

عسکر زرمانبتف (ملقب به ابو داوود نخاع)، ۲۷ ساله، اوکراین

ستیبک اوشیبائف (ملقب به ابو رقیه)، ۳۰ ساله، ازبکستان

بیمو رزائف بگجان (ملقب به ابو سارا)، ۳۰ ساله، روسیه

سولای نوح سو (ملقب به ابو سلیمان الامریکی)، ۱۶ ساله، آمریکا

لوکاس گلب (ملقب به ابو ابراهیم الالمانی)، ۳۱ ساله، آلمان"