"اسد به ترکیه خدمت می‌کند"/"این گوی و این میدان؛ برای جنگ با رژیم اسد هم آماده‌ایم"

فوزا یوسف از مسئولان خودمدیریتی دمکراتیک در واکنش به سخنان بشار اسد گفت: سخنان بشار اسد در راستای خدمت به منافع ترکیه است.

فوزا یوسف از مسئولان خودمدیریتی دمکراتیک در واکنش به سخنان بشار اسد گفت: سخنان بشار اسد در راستای خدمت به منافع ترکیه است.

 

فوزا یوسف ریاست مشترک هیئت مدیره مجلس مؤسسان فدرالیسم دمکراتیک شمال سوریه با شرکت در جلسه نمایندگان احزاب سیاسی در مرکز روابط دیپلماتیک در شهر قامشلو سخنانی ایراد کرد.

 

در این نشست هر کدام از عبدالکریم عمر مسئول روابط خارجی کانتون جزیره، عبدالسلام عارف ریاست شمرتک کمیته روابط جنبش دمکراتیک و نمایندگان احزاب حاضر در مجلس سوریه دمکراتیک حضور داشتند.

 

فوزا یوسف در بررسی تحولات سیاسی از تمایل عربستان سعودی به گسترش روابط با خودمدیریتی شمال سوریه خبر داد و سخنان تامر سحبان وزیر امور کشورهای خلیج عربی حین دیدار از رقا را خاطرنشان کرد.

 

ایشان در ادامه به نقش روسیه در سوریه پرداخت و سیاست‌های روسیه را منوط به تداوم اقتدار بشار اسد تا زمان وجود جایگزین بهتر عنوان کرد. همچنین روابط مابین روسیه و ترکیه هم در سال آتی ادامه خواهد یافت.

 

فوزا یوسف در واکنش به سخنان بشار اسد که نیروهای ق.س.د را "خائن" اعلام کرده بود گفت:"بیانیه اسد دشمنی آشکار با تمام خلق‌های شمال سوریه است. تمام خلق‌های شمال سوریه در لوای نیروهای ق.س.د در حال مبارزه هستند. سخنان اسد نتایجی را با خود بهمراه خواهند داشت. بهمین دلیل باید به ادعاها اهمیت داده شود. این بیانیه آشکارا به منافع ترکیه خدمت می‌کند و به بحران در سوریه دامن می‌زند. رژیم سوریه یا هر نیروی دیگری قصد جنگ با ق.س.د را داشته باشد، ما هم [برای این جنگ] آماده‌ایم. این گوی و این میدان."