اطلاعیه‌ی فوری خودمدیریتی در مورد خانواده‌های داعش

خودمدیریتی دمکراتیک شمال و شرق سوریه، اطلاعیه‌ی فوری خطاب به جامعه‌ی بین‌المللی و نیروهای ائتلاف و اتحادیه‌ی اروپا منتشر کرد.

   اداره‌ی خودمدیریتی شمال و شرق سوریه، اطلاعیه‌ی فوری در مورد آن دسته از خانواده‌های داعشی‌هایی که در کمپ عین عیسی ساکن هستند منتشر کرده و اعلام نموده تعدادی از این افراد با کمک تبهکاران دولت ترکیه موفق به فرار شده‌اند.

در این اطلاعیه آمده است:

   "به کشورهای شورای امنیت سازمان ملل، ائتلاف بین‌المللی ضد داعش، اتحادیه‌ی عرب، اتحادیه‌ی اروپا و همه‌ی سازمانهای حقوق بشری

    حملات نظامی وحشیانه‌ای که توسط ارتش اشغالگر ترکیه و تبهکارانش علیه شمال و شرق سوریه آغاز شده است، به کمپ عین عیسی که هزاران عضو خانواده‌های داعشیان در آنجا محبوس هستند،  نزدیک شده و تعدادی از آنها با همکاری تبهکاران موفق به فرار شده‌اند. این اتفاق پس از آن رخ داد که توپباران اطراف کمپ با هدف کمک به داعشی‌ها به صورت مداوم انجام میشد.

   به همین دلیل از همه‌ی شما میخواهیم مسئولیت خود را به جا آورده و هر چه سریعتر در این زمینه دخالت کرده و مانع از رخ دادن فاجعه شوید زیرا این فاجعه فقط برای سوریه نیست بلکه در صورت از دست دادن کنترل کمپ خطری جدی همه‌ی شما را هم تهدید خواهد کرد.

   همه‌ی ناظران معتقدند که هدف دولت ترکیه از حمله به شمال و شرق سوریه، پاکسازی نژادی علیه کوردها و مسیحی‌ها است و همچنین دوباره زنده کردن داعش و کمک برای جمع‌آوری دوباره‌ی نیروهایشان میباشد، به ویژه دیده میشود که ارتش ترکیه زندانهایی را که داعشیها در آنجا زندانی هستند را توپباران میکند."