اعترافات یک مزدور دیگر میت در مورد خانه‌‌های تیمی استخباراتی در ترکیه

مصطفی عثمان مزدور سازمان استخبارات میت اعتراف می‌کند که جوانان کورد و عرب بسیاری را به مزدوریگری برای سازمان میت واداشته است. او به بسیاری از خانه‌های تیمی سازمان میت در داخل خاک ترکیه که تبهکاران خارجی در آنها آموزش می‌بینند رفت و آمد داشته است.

سیستم امنیت شمال و شرق سوریه در چارچوب متلاشی کردن هسته‌های مخفی سازمان میت عملیات‌های ویژه‌ای را به انجام می‌رساند. در یکی از این عملیات‌ها یک مزدور میت با نام مصطفی عثمان از سوی نیروهای امنیت داخلی دستگیر شد.

آشنایی مصطفی عثمان با میت

خانواده مصطفی عثمان اهل روستای منازه در کانتون کوبانی سال ٢٠١٣ از کوبانی به آنکارا مهاجرت کردند.

مصطفی عثمان (٢۵ ساله) پس از آشنایی با یکی از سرکرده‌های تبهکار وابسته به دولت ترکیه به نام «ابو جابر»، به اولین مأموریت خود در سال ٢٠١٧ در شهر آنکارا عمل کرد. ابو جابر هم زیر نظر یک افسر سازمان میت به نام چتین-اِ فعالیت می‌کند.

چتین از ابو جابر خواسته است که جوانان سوریه اعم از کورد و عرب را به ترکیه بکشند تا دوره‌های آموزش مزدوریگری را طی کنند و سپس هم در ترکیه و هم در سوریه وارد فعالیت شوند. مصطفی عثمان اینچنین جوانان کورد و عرب را به دام میت می‌انداخت و این کار را در ازای دریافت پول از سازمان میت انجام می‌داد.

وظایف مصطفی عثمان در آنکارا

سازمان میت برای شناسایی افراد کورد و عرب که در خودمدیریتی دمکراتیک شمال و شرق سوریه جای گرفته‌اند یک گروه ویژه تشکیل داد. این گروه برای کسب اطلاعات و طرح برنامه‌ای جامع از شهرهای باکور کوردستان و ترکیه دیدار کرده و هر فرد مشکوک به رابطه با خودمدیریتی را بازداشت می‌کند.

مصطفی عثمان نقشی فعال در شناسایی و لودادن شخصیت‌های کورد به سازمان میت بازی کرد، او محل زندگی این افراد را به سازمان میت لو داد و سپس این افراد توسط میت دستگیر شدند.

    | بیشتر بخوانید ...
    ♦ 
میت از ساکنان شمال و شرق سوریه چه می‌خواهد؟
    ♦ اعترافات عبدالغفور عیسی احمد و حسان محمد غدیر دو عضو میت 
​​​​​​    ♦ پخش اعترافات مزدور جوتیار محسن حسین
    ♦ سردار عبدی، مزدور سازمان میت در کوبانی کیست؟
    

مراکز تبهکاران خارجی دولت ترکیه در داخل این كشور

از مصطفی عثمان درخواست می‌شود تا در یک دوره آموزشی در یکی از مراکز نظامی نزدیک آنکارا آموزش ببیند. مصطفی عثمان با ورود به این پایگاه قراردادی را امضا کرد که در قبال فعالیت سه ساله با سازمان میت مبلغ ٩ هزار لیره ترک دریافت کند.

مصطفی عثمان در اعترافات خود می‌گوید که افراد زیادی در این پایگاه بودند. بجز جوانان سوری جوانان عراقی، مصری، پاکستانی، چینی، سعودی، قطری و افغانی نیز در این پایگاه آموزش می‌بینند و همگی برای سازمان میت فعالیت می‌کند. سازمان میت پس از آموزش، آنها را به كشورهای دیگر منتقل می‌کند.

مصطفی عثمان در شمال و شرق سوریه به چه کاری گماشته شد؟

مصطفی عثمان بواسطه پدر خود که او هم یک مزدور دولت ترکیه است از راه دروازه باب‌الهوا در خط مرزی سوریه -ادلب وارد خاک سوریه شد و در بهار سال ٢٠٢٠ به مناطق شمال و شرق سوریه رسید.

مصطفی عثمان از سوی پدرش به جرابلس منتقل شد و سپس از راه مزدوران دیگر به منبج انتقال داده شد و سپس به سوی منزلشان در روستای منازه در نزدیکی شهر کوبانی رهسپار شد.

سازمان میت پس از استقرار مصطفی عثمان در نزدیکی کوبانی، از او خواست تا تصاویر مراکز امنیتی در داخل شهر و روستاهای کوبانی را برای میت ارسال کند.

عثمان محل ۵ نقطه امنیتی را در روی نقشه و با عکس آنها برای میت روانه کرد. این نقاط در روستاهای شرق کوبانی و همچنین محله‌های داخل شهر واقع شده‌اند. مصطفی عثمان در نتیجه فعالیت‌های نیروهای امنیتی اقلیم فرات شناسایی و دستگیر شد.

منبع: ANHA