اعتصاب غذای کامران درویشی در زندان اورمیه و دوختن لبهایش

کامران درویشی زندانی سیاسی کرد محبوس در زندان اورمیه از روز سه‌شنبه ۲۲ مرداد اعتصاب غذا کرده و یک روز پس از آن اقدام به دوختن لبهایش نموده است.

   این زندانی سیاسی زندان اورمیه در اعتراض به عدم موافقت مسئولین زندان با درخواست آزادی مشروط وی دست به اعتصاب غذا زده است.

   کامران درویشی اهل اورمیه در تاریخ ۱۳ اردیبهشت سال ۹۵  توسط نیروهای وزارت اطلاعات دستگیر و سپس توسط شعبه‌ی دوم دادگاه انقلاب شهر اورمیه با اتهام "همکاری با یک حزب کرد مخالف نظام" به ۵ سال حبس تعزیری محکوم شد.

   وی که هم اکنون در حال گذراندن محکومیت ۵ ساله ی خود در زندان اورمیه است در فروردین ماه سال جاری به شعبه ی ۱ بازپرسی دادسرای عمومی شهر اورمیه منتقل شده و با پرونده‌سازی جدید مواجه شد. در این شعبه اتهامات جدید "اخلال در نظم زندان" و "توهین به مقدسات" به وی تفهیم شده است.

​​​​​​​   این پرونده‌سازی جدید با فشار نهادهای امنیتی و به دلیل شرکت داشتن کامران درویشی در اعتصابات گسترده و درگیریهای پیش آمده در مهرماه سال گذشته در زندان اورمیه میباشد.

​​​​​​​   لازم به ذکر است هم اکنون چهار زندانی سیاسی و امنیتی دیگر با نامهای مصطفی سبزی، قادر سلیمی، بشیر پیرماوایه و رحمی تورگوت در زندان اورمیه با مطالبات مختلف در اعتصاب غذا به سر می‌برند.