الهام احمد: ائتلاف سه جانبه علیه منافع خلق‌های سوریه شکل گرفته است

الهام احمد ریاست مشترک مجلس سوریه دمکراتیک از شکل‌گیری ائتلاف میان ترکیه، ایران و روسیه برای دشمنی با مطالبات مشروع خلق‌های سوریه خبر داده است. ب

الهام احمد ریاست مشترک مجلس سوریه دمکراتیک از شکل‌گیری ائتلاف میان ترکیه، ایران و روسیه برای دشمنی با مطالبات مشروع خلق‌های سوریه خبر داده است. به گفته رییس مشترک م.س.د هر سه رژیم با سر کسب منافع خود تحت عنوان منافع سوریه به توافق رسید‌ه‌اند و ترکیه در این میان با استفاده از عواطف خلق‌های سوریه درصدد اشغال و تحمیل خواسته‌های خود در ادلب است.

 

ریاست مشترک مجلس سوریه دمکراتیک از تلاش رژیم ترکیه و بکارگیری مناطق امن برای تقویت جایگاه خود در منطقه ادلب سخن گفت و این اقدام رژیم ترکیه را در راستای حمله به عفرین قلمداد نمود. الهام احمد افزود:"ترکیه خواهان اشغال عفرین و متصل نمودن دو بخش ادلب و عزاز است."

 

ایشان خاطرنشان کرد:"گام دیگر ترکیه اشغال مناطق حومه کوه الزاویه است. ترکیه خواهان افزایش مرزهای سیاسی خود است. همچنان که پیشتر منطقه اسکندرون را به اشغال خود درآورد‌ه‌اند اکنون درصدد اشغال این منطقه هستند."

 

وی در بخشی دیگر از سخنان خود تصریح نمود:"اشغالگری ترکیه در ادلب عواقب سیاسی و نظامی سنگینی را با خود به همراه خواهد داشت. از جنبه سیاسی ترکیه سعی خواهد کرد که ائتلاف اپوزیسیون را بر رژیم سوریه تحمیل کند در حالی که چیزی از این ائتلاف باقی نمانده ترکیه خواهان احیای مجدد آن است. از جنبه نظامی هم ترکیه خواهان مداخله مداوم در امور داخلی سوریه است."

 

الهام احمد در رابطه با توافق ترکیه و حکومت روسیه متذکر شد:"روسها به خیال خود می‌توانند بر ترکیه فشار وارد کنند. اما انان فراموش کرده‌اند که در بخشی وسیع از خاک سوریه هیچ مشروعیتی ندارند. روسیه در چهارچوب منافع رژیم حاکم بر سوریه به آینده خود در کشور پشت کرده است."

 

ایشان از تلاشهای رژیم ترکیه برای استفاده از رژیم ایران برای دشمنی با کردهای ساکن سوریه سخن گفت و ائتلاف گروهک‌های النصره و احرار الشام را خیمه شب‌بازی عنوان کرد که در آن ترکیه و ایران علیه منافع خلق‌های سوریه به راه انداخته‌اند. بخصوص با این بازی درصدد کنترل منافع خود در سوریه هستند.

 

الهام احمد رییس مشترک مجلس سوریه دمکراتیک در پایان از شهروندان سوریه بویژه ساکنان شمال این کشور خواست برای پایان دادن به اشغالگری رژیم ترکیه وارد عرصه مبارزه و مقاومت شوند.