الهام احمد: اتحاد کورد ائتلاف میهنی سوریه را قدرتمند می‌کند

الهام احمد اظهار داشت که مسیر پیروزی وابسته به اراده و اصرار خلق استوار است. اتحاد کورد توافق و ائتلاف میهنی سوریه را قدرتمند می‌کند و نقش مهمی را در حل تنشهای سوریه ایفا می‌کند.

الهام احمد رئیس مشترک مجلس سوریه دمکراتیک در چارچوب مجموعه نشست‌های خود در رابطه با وضعیت سیاسی، اقتصادی و اجتماعی روژآوای کوردستان و سوریه روز گذشته در کنفرانسی در سالن مرکز هنری و فرهنگی باقی خدو در شهر کوبانی حضور یافت. شمار فراوانی از ساکنان کوبانی، اعضا و نمایندگان نهادهای مدنی و سیاستمداران در این کنفرانس حضور پیدا کردند.

الهام احمد موضوعات مربوط به اتحاد ملی کورد، توافق میهنی در سوریه، وضعیت اقتصادی و موضوعات دیگری را از جمله تغییر دموگرافی منطقه که از سوی ترکیه و روسیه انجام می‌شود مورد بحث و بررسی قرار داد.

اتحاد ملی در سوریه منوط به تحقق اتحاد ملی کورد است

الهام احمد در آغاز سخنان خود با اشاره به اتحاد ملی در میان کورد اظهار داشت: اتحاد کورد مبنای هر اقدامی برای پیروزی در آینده بوده و به همین دلیل است باید بر این مسئله تمرکز نموده و راه حل در حل اختلافات بین گروه‌های کورد دیده شود. الهام احمد در این رابطه خاطرنشان ساخت که با ایجاد اتحاد ملی بین نیروهای کورد گامهای بلندی برداشته شده و ما تلاش می‌کنیم که نگرش نیروهای کورد را به یکدیگر نزدیک کنیم. دیدار بین نیروهای کورد صورت گرفته و پیشرفتهای مهمی در این رابطه حاصل شده است.

الهام احمد در ادامه سخنان خود اظهار داشت که مسیر اصلی پیروزی مقاومت و اصرار خلق بر تحقق پیروزی است. اتحاد ملی در سوریه نیز منوط به اتحاد کورد در این کشور است. گام‌های مهمی که در این راستا باید برداشته شوند تحقق اتحاد کورد است. باید ما بر این مسئله تمرکز کنیم و توطئه‌های مبنی بر ایجاد فتنه دینی و مذهبی را بین خلق‌ها خنثی کنیم، خلق‌هایی که در راه رهایی از دست ترور داعش خون فرزندانشان بر زمین ریخته شده است.

الهام احمد در رابطه با دیالوگ بین خودمدیریتی شمال-شرق سوریه و حکومت سوریه نیز اظهار داشت که رژیم سوریه در ذهنیت خود تغییری ایجاد نکرده است و به دلیل همین ذهنیت بوده است که تنشهای فراوانی در این کشور ایجاد شده و اقتصاد این کشور دچار فروپاشی شده است.

الهام احمد ریاست مشترک مجلس سوریه دمکراتیک در بخش دیگری از سخنان خود اظهار داشت که تا زمانیکه رژیم سوریه با ذهنیت انکارگرانه خود، کورد در سوریه را انکار کند، دیالوگ با آن ممکن نیست. به همین دلیل است که ما این وضعیت را نمی‌پذیریم.

تلاش خودمدیریتی برای ممانعت از تحمیل قانون سزار بر خلق

الهام احمد با اشاره به موضوع اصلی دیالوگ بین حکومت سوریه و خودمدیریتی، ممانعت از فروپاشی اقتصاد سوریه و ممانعت از تاثیرات قانون سزار بر مناطق روژآوا اظهار داشت: خودمدیریتی اکنون در حال جستجوی راه‌هایی از جمله ایجاد بازارهای اقتصادی با با عراق و تحقیق در رابطه با وضعیت سیاسی ای است که مردم شمال-شرق سوریه در حال تجربه آن هستند. ما تلاش می‌کنیم که تمامی راههای ممکن را در پیش بگیریم تا مردم این منطقه را تاثیرات قانون سزار که بر حکومت سوریه تحمیل می شود، حفظ کنیم. این قانون در وهله نخست حکومت سوریه را هدف قرار می‌دهد و در معنایی آشکار قانون ممانعت از کشتار خلق سوریه است.

فراخوان حمایت از خلق عفرین

الهام احمد در ادامه سخنان خود با اشاره به تغییر دموگرافی عفرین از سوی ترکیه و روسیه گفت: باید در تمامی ابعاد به خلق عفرین کمک شود و اجازه نداد که در عفرین تغییر دموگرافی صورت گیرد. هزاران کورد در داخل عفرین هستند که علیه آنان ظلم و خشونت صورت می گیرد تا خانه و سرزمین خود را ترک کنند. ترکیه اشغالگر هم اکنون تلاش می کند تا از دست تبهکاران در عفرین رهایی یابد که اکنون به دلیل حضور آنها هزینه می‌دهد. این موضوع به زیرساختهای ترکیه آسیب فراوان زده است، بخش دیگری از این تنش‌ها و بی‌ثباتیها جنگ در ادلب و لیبی و شیوع ویروس کرونا است.

الهام احمد در پایان سخنرانی خود اظهار داشت: ما بسیار انتقاد‌پذیر هستیم، رهبری ما انتقاد و خود انتقادی آمادگی دارد. هدف اصلی تحقق نیازمندی‌های خلق است. در خاتمه این نشست، بحث و گفتگو بین ریاست مجلس سوریه دمکراتیک و شرکت کنندگان این جلسه ادامه یافت.