الیزابت گوریه: کسی نمی‌تواند شرایط گذشته را بازگرداند

الیزابت گوریه از معاونین سریانی خودمدیریتی شمال و شرق سوریه در رابطه به تهدیدهای خارجی گفت ما سی درصد خاک سوریه را از چنگ داعش آزاد کردیم و این مناطق بطور دمکراتیك اداره شدند. از این پس کسی نمی‌تواند شرایط را به گذشته بازگرداند

از زمانی که ترکیه طی یک سری توافقات بین‌المللی، تهدید به اشغال کرانه شرقی رود فرات در سوریه کرد، خیمه‌های شهروندانی که در نوار مرزی برای جلوگیری از حملات نظامی، سپرهای انسانی تشکیل داده‌اند همچنان برپا هستند.

 

الیزابت گوریه از معاونین خودمدیریتی شمال و شرق سوریه در گفت‌وگو با خبرگزاری مزپوتامیا می‌گوید یک ساختار اداری جدید در منطقه دایر کرده‌اند تا تحولی در زندگی خود ایجاد کنند و آنرا به دیگر نقاط کشور گسترش دهند.

 

او درباره مخاطرات می‌گوید: هجوم و تهدیدهای ترکیه هنوز ادامه دارد. آنکارا ابتدا از طریق گروههای سلفی سعی کرد که اراده مردم ما را بشکند و هدفشان از بین بردن خودمدیریتی در شمال سوریه بود؛ ساختاری که می‌تواند به بحران کل سوریه پایان دهد.

 

از زمانی که آمریکا اعلام کرد نیروهایش را از منطقه خارج می‌کند، تهدیدهای ترکیه دو چندان شد. البته ما با تهدید بیگانه نیستیم و از تصمیم آمریکا نیز غافلگیر نشدیم. تلاش می‌کنیم که به گفتگوی با طرفین درگیر سرعت ببخشیم و پروژه خود را به آنها معرفی کنیم. کانال‌های گفتگو با ایالات متحده، اروپا، رژیم سوریه و روسیه باز هستند. ما خواستار یک سوریەی جدید هستیم و آنها به دنبال منافع خود در این کشور می‌گردند.

 

این سیاستمدار سریانی می‌افزاید: اهداف ائتلاف و همه نیروهایی که وارد سوریه شده‌اند کـاملا مشخص است. ما سی درصد خاک سوریه را از چنگ داعش آزاد کردیم و این مناطق بطور دمکراتیك اداره شدند. از این پس کسی نمی‌تواند شرایط را به گذشته بازگرداند. اجتماعات منطقه تاکنون تحت سلطه یک نظام فاشیست زندگی می‌کردند اما سوریەی آینده باید دمکراتیك و تکثرگرا باشد.