انجمن سلامت عفرین: از زمان اعلام آتش‌بس، ۳۳ غیرنظامی در عفرین به شهادت رسیده‌اند

انجمن سلامت عفرین همچنین خاطرنشان کرد که از زمان آغاز حملات اشغالگرانه‌ی ارتش ترکیه و گروه‌های تبهکار وابسته به آن علیه عفرین، تاکنون ۲۱۲ نفر به شهادت رسیده و ۶۲۱ نفر نیز زخمی شده‌اند

انجمن سلامت عفرین روز یکشنبه طی کنفرانسی خبری که در عفرین برگزار شده بود اعلام کرد که از زمان اعلام آتش‌بس در داخل سوریه، آمار غیرنظامیانی که در عفرین به شهادت رسیده‌اند به ۳۳ نفر می‌رسد.

 

انجمن سلامت عفرین همچنین خاطرنشان کرد که از زمان آغاز حملات اشغالگرانه‌ی ارتش ترکیه و گروه‌های تبهکار وابسته به آن علیه عفرین، تاکنون ۲۱۲ نفر به شهادت رسیده و ۶۲۱ نفر نیز زخمی شده‌اند.

انجلا رشو، رییس مشترک انجمن سلامت کانتون عفرین در این کنفرانس خبری اعلام کرد که از ۲۱۲ غیرنظامی‌ای که به شهادت رسیده‌اند، ۲٨ نفر آنها را کودکان، ۲۵ نفر آنها را زنان و ۱۵۹ نفر باقیمانده را مردان تشکیل می‌دهند. آمار زخمی‌شدگان نیز ۷۹ کودک ، ٨۲ زن و ۴۶۳ مرد اعلام شده است.

 

طبق بیانیه‌ی انجمن سلامت عفرین، از زمان اعلام آتش‌بس در داخل سوریه توسط شورای امنیت بین‌الملل، تا کنون ۳۳ غیرنظامی شهید شده‌اند که شامل ۱۵ زن، ۱۷ مرد و یک کودک می‌شود. تعداد زخمی‌شدگان نیز ۳۶ نفر اعلام شده که ۶ کودک و ۲۹ مرد و زن در میان آنان وجود دارد. تعداد ۱۵ نفر از زخمی‌شدگان دچار نقص عضو شده‌اند.

 

انجلا رشو در ادامه‌ی سخنانش گفت: شهروندان غیرنظامی به دلیل حملات و بمباران‌های دولت ترکیه به ناچار روستاها و مناطق محل سکونت خود را ترک کرده و به مناطق امن روی آورده‌اند.

 

ایشان همچنین تصریح کرد که تعدادی از زنان و کودکانی که مناطق سکونت خود را ترک کرده‌اند، بر اثر بمباران‌ها دچار شوک روانی شده‌اند.