انهدام پنج سنگر و یک رادار اشغالگران در هفتانین و خاکورک

گریلاهای ه.پ.گ و یژاستار به عملیات‌های خود در مناطق هفتانین و خاکورک علیه اشغالگران ادامه می‌دهند. در این حملات ۵ سنگر و یک رادار منهدم شد و چندین اشغالگر به هلاکت رسیدند.

مرکز خبررسانی نیروهای مدافع خلق کوردستان (ه.پ.گ) در اطلاعیه‌ای از تداوم عملیات نیروهای گریلا سخن به میان آورده است.

اطلاعیه به شرح زیر است:

حمله هوایی به اشغالگران

"یگان‌های دفاع هوایی روز ١٩ ژوئن در تپه شهید بریوان، روز ٢٨ ژوئن در تپه دوپشکا و ساعت ٨:۴٠ روز ١ ژوئیه در ارتفاعات خانتورا حملاتی هوایی را علیه اشغالگران ترتیب دادند. تعداد کشته و زخمی‌های دشمن در این عملیات‌ها محرز نشده است.

ساعت ١۶ روز ١ ژوئیه نیروهای ما در منطقه خانتور عملیاتی را علیه اشغالگران به انجام رساندند. دشمن از دو محور هدف حمله قرار گرفته و ضربات مهلکی بر آنان وارد شد. تعداد دقیق کشته و زخمی‌های دشمن در دست نیست. پس از این عملیات نیروهایمان دو بار به جنگ با اشغالگران پرداختند. تعداد کشته و زخمی‌های دشمن در این درگیری‌ها نیز در دست نیست.

انهدام ۵ سنگر دشمن

ساعت ١٧ روز اول ژوئیه نیروهایمان در تپه دوپشکا علیه اشغالگران عملیات‌های را به انجام رساندند. نیروهای ما از دو محور به دشمن حمله کردند، پنج سنگر دشمن منهدم شدند و تعدادی از اشغالگران کشته شدند.

در فاصله روزهای ٢۶ الی ٣٠ ژوئن در حملات هوایی ارتش اشغالگر ترک به منطقه خانتورا دو رفیقمان به نام‌های «شورشگر» و «ولات» به شهادت رسیدند.

در اطلاعیه روز ٢٨ ژوئن اعلام کرده وبدیم که در جنگ منطقه ششدارا رفیق «سما» به شهادت رسیده است. این رفیق پس از آنکه در جنگ زخمی شد به اسارت نیروهای دشمن درآمده است.

انهدام یک رادار دشمن در خاکورک

نیروهای ما در چارچوب کارزار انقلابی شهید باگر و شهید رونیا یک رادار اشغالگران را در تپه شهید آخین منتقه خاکورک منهدم کردند. دشمن پس از این عملیات به حملات کورکورانه به اطراف منطقه دست زده است.

عملیات علیه خودرو زرهی دشمن

ساعت ٢٣ روز ٢٩ ژوئن نیروهایمان یک خودرو ارتش اشغالگر ترکیه را در مسیر گوَر به جولمرگ هدف قرار دادند. خودرو مذکور هدف حمله سهمگین نیروهایمان قرار گرفت. تعداد دقیق کشته و زخمی‌های دشمن در دست نیست. یکی از رفقایمان به نام پارتیزان قهرمانانه جنگیده و به شهادت رسید.

جزئیات شناسنامه رفیق شهید به این شرح است:

   نام و نام خانوادگی: عادل آکیورک

   کد سازمانی: پارتیزان بوتان

   محل و سال تولد: مرسین

   نام مادر – نام پدر: حنیفه - جمال

  تاریخ و محل شهادت: ٢٩ ژوئن ٢٠٢٠/ جولمرگ

رفیقمان پارتیزان سال ٢٠١٢ در پاسخ به سیاست‌های نابودگرانه و آسیمیلاسیون دولت اشغالگران ترک علیه خلق کورد به صفوف نیروهای گریلا ملحق شد. رفیق پارتیزان از نخستین روز پیوستن به صفوف گریلا به آموزش و پیشرفت خود اهمیت داده و در مدتی کوتاه در قلب رفقایش جای گرفت. رفیقمان سپس به جنگ با اشغالگران در ایالت زاگرس پیوست و مبارزه را جبهه‌های مقدم به پیش برد. تا آخرین نفس خویش به وظایف و مسئولیت‌های خود عمل کرد. وی یک ملیتان و یک الگو برای رفقا بود. صداقت، فروتنی و فداکاری وی زبانزد رفقایش بود.

مراتب تسلیت خود را  نخست به خانوده و سپس به عموم میهن‌دوستان کوردستان ابراز می‌داریم و پیمان می‌بندیم که مبارزه آزادیخواهی را به پیروزی برسانیم.

حملات هوایی

هواپیماهای جنگنده ارتش اشغالگر ترک ساعت ١۵ تا ١۵:٣٠ روز ١ ژوئیه تپه چیای رش واقع در منطقه زاپ، گری جهنم، روستای ساجا و منطقه کارکران و همچنین ساعت ٢٣:۵٠ اطراف تپه یکمالی در منطقه گاری را بمباران کردند.

در این حملات هیچ آسیبی به نیروهای ما وارد نشده است."