اپوزیسیون سوریه در شهر عین‌عیسی آینده سوریه را به بحث و گفتگو می‌گذارند

​​​​​​​اپوزیسیون سوریه برای گفتگو و ارائه راه حل بحران سوریه در شهر عین‌عیسی واقع در روژاوای کردستان گردهم آمده‌اند. شرکت کنندگان در این نشست در مورد آینده سوریه به بحث و رایزنی می‌پردازند

دومین نشست اپوزیسیون سوریه برای گفتگو در مورد آینده سوریه در شهر عین‌عیسی واقع در روژاوای کردستان و شمال سوریه آغاز شد. این نشست با پیشاهنگی مجلس سوریه دمکراتیک برگزار می‌شود.

بالغ بر یکصد نفر به نمایندگی از احزاب، جریان‌های سیاسی و طیف‌های گوناگون از تمام بخش‌‌های سوریه در این نشست شرکت کرده‌اند. نشست پس از معرفی نمایندگان شرکت کننده و اعلام یک دقیقه سکوت به پاس شهیدان راه آزادی خلق‌ها آغاز شد.

 

در این نشست نمایندگانی از شمال و شرق سوریه، طارسوس، دمشق، لاذقیه، حمص، حما، شهبا و همچنین نمایندگانی از سوری‌های مهاجر در بلژیک، آلمان، سوییس، ترکیه، لبنان، و مصر شرکت کرده‌اند.

 

شعار نشست با عنوان "نشست سوریه با سوریه‌ای‌ها" عنوان شده است.

 

این نشست دو روز به درازا خواهد کشید و مباحثی همچون "وضعیت حقوق بشر در سوریه، شیوه‌های مدیریتی در سوریه، وضعیت اقتصادی سوریه، قانون اساسی تازه سوریه، وضعیت زنان سوریه و همچنان کمک به اپوزیسیون سوریه" مورد گفتگو قرار خواهند گرفت.

 

شایان ذکر است که اولین نشست اپوزیسیون سوریه در ١٩ ژوئیه ٢٠١٨ برگزار شده بود.

 

روسیه، ایران و ترک باز هم به آستانه رفتند

اعلام شد که نمایندگان هر سه دولت روسیه، ایران و ترکیه به آستانه رفته‌اند تا به گفته این سه "در مورد ادلب" گفتگو کنند. اما صاحب‌نظران امور سوریه محور گفتگوهای هر سه دولت را چگونگی تداوم بحران در سوریه و اشغالگری در این کشور عنوان می‌کنند.