ایجاد کمربند ترکمن در عفرین اشغالی از رژیم فاشیست ترکیه

دولت فاشیست ترک در راستای سیاست ایجاد کمربند امنیتی مد نظر خویش در مرز عفرین – ترکیه خواهان اسکان خانواده‌های ترکمن مزدورش در عفرین است.

   دولت ترک در حال آماده‌کاری برای الحاق مناطق اشغالی سوریه( جرابلس، باب، اعزاز و عفرین)  به مرزهای خود است. این سیاست‌ نیز در ادامه‌ی سیاست‌های اشغالگرانه‌ی دولت ترکیه در سال ۱۹۳۹ است که تحت نام تیپ اسکندرون ناحیه‌ی اسکندرون را از سوریه تجزیه نموده و هم اکنون نیز خواهان تجزیه‌ی مناطق اشغالی سوریه است.

   از زمان اشغال عفرین در ۱۸ مارس ۲۰۱۸/ ۲۷ اسفند ۱۳۹۶، ارتش اشغالگر ترک و تبهکارانش فرایند تغییر دمگرافی این مناطق را آغاز کرده و خانواده‌ی تبهکاران را از غوطه شرقی، دیرالزور، حمص و ادلب به عفرین منتقل کرد.

   به گفته مسئولین خودگردانی عفرین ارتش اشغالگر ترک و تبهکارانش در ۱۵ آگوست در راستای ایجاد کمربند ترکمن در مرز عفرین – ترکیه فرآیند اسکان خانواده‌های ترکمن در مرز را آغاز کردند.

   ارتش اشغالگر ترک به مهاجرین ترکمن امتیازاتی همچون تامین مسکن و پرداخت حقوق‌ ماهیانه می‌دهد.

   همچنین در داخل ترکیه کمپینی برای تشویق مهاجرین ترکمن برای مهاجرت و شهرک‌سازی در عفرین را آغاز کرده‌اند. هدیه یوسف عضو شورای مدیریتی کنگره ستار در مصاحبه‌ای با خبرگزاری هاوار اعلام کرد، دولت ترک ترکمن‌هایی که از رفتن به عفرین امتناع می‌کنند را خائن قلمداد می‌کند.

   ارتش اشغالگر ترک خانواده‌های ترکمن را از باب، راعی، جرابلس، اعزاز، ادلب، حمص و دولت‌های شرق آسیا و ازبکستان و ترکمنستان به عفرین منتقل کرده و آن‌ها را اسکان می‌دهد.

   تاکنون ۳۰۰ خانواده‌ی ترکمن در کفر جنه، ۹۰۰ خانوار در منطقه شرا، ۸۰۰ خانوار در بلبله و بیش از ۳۰۰ خانوار در مرکز عفرین اسکان داده شده‌اند.

   بکر علو ریاست مشترک عفرین اعلام کرد، "سیاست‌های اشغالگرانه‌ی ترکیه در عفرین مسئله‌‌ی تازه‌ای نیست، دولت ترکیه صد سال است که به این اقدامات دست می‌زند. هدف این اشغالگری نابودی خلق کورد است."

   وی در ادامه سخنان خویش اظهار داشت،"دولت ترک در راستای سیاست‌های اشغالگرانه‌ی خود خواهان تغییر دمگرافی منطقه و بیرون راندن اهالی آن است. دولت اشغالگر ترک با اسکان مزدوران، خانواده‌هایشان و گروه‌هایی که از ایدئولوژی فاشیستی آن در عفرین حمایت می‌کند، خواهان ایجاد کمربندی در مابین ترکیه و سوریه است."

   وی اعلام کرد، "ترکیه با ایجاد تنش و درگیری میان گروه‌های غیرترکمن خواهان منحل کردن تمامی گروه‌هایی‌ست که بر ضد اهداف آن هستند."

   بکر علو در پایان سخنان خویش اظهار داشت، "ترکیه در حال تسهیلاتی را برای اسکان خانواده‌های ترکمن در خانه‌ی آوارگان عفرینی  و تخصیص حقوق‌های بالایی برای آن‌ها  آماده می‌کند."