خبر فوری: یورش به استرک تی‌وی و مدیا هابر: پلیس ساختمان را غارت کرد

"ایران، ترکیه و روسیه تهیه کنندگان سناریوی مراکز دیدبانی در ادلب هستند"

ابو عراج، جانشین فرمانده کل گروه "جیش الثوار" یا همان "ارتش انقلابیون" در گفتگویی با خبرگزاری هاوار از دایر کردن مراکز دیدبانی و نظارت در استان ادلب سوریه به عنوان یک سناریو نام برده که تهیه کنندگان آن، ترکیه، روسیه و ایران هستند.

جانشین فرمانده جیش الثوار؛ ایران، ترکیه و روسیه تهیه کنندگان سناریوی مراکز دیدبانی در ادلب هستند

 

ابو عراج، جانشین فرمانده کل گروه "جیش الثوار" یا همان "ارتش انقلابیون" در گفتگویی با خبرگزاری هاوار از دایر کردن مراکز دیدبانی و نظارت در استان ادلب سوریه به عنوان یک سناریو نام برده که تهیه کنندگان آن، ترکیه، روسیه و ایران هستند. او می گوید این توافق نمی تواند مدت زیادی ادامه پیدا کند.

 

در چند مدت اخیر، نیروهای ایران، ترکیه و روسیه اقدام به احداث مراکز دیدبانی در برخی مناطق سوریه از جمله استان ادلب کرده و هدف از آن را نظارت بر روند آتش‌بس اعلام کرده اند.

 

ابو عراج از فرماندهان ارتش انقلابیون با ذکر اسامی چندین گروه مسلح افراطی می گوید طی توافقاتی که انجام شد این گروهها از مناطق حماء، حمص و دمشق به ادلب و دیگر مناطق شمال سوریه منتقل شده اند.

 

او با اشاره به وابستگی این گروهها به القاعده و برخورداری از حمایت ترکیه می گوید آنکارا و برخی کشورهای عربی حوزه خلیج، عامل اصلی انحراف انقلاب خلق‌های سوریه بوده و تبه کاران افراطی را از دروازەهای رسمی خود روانه سوریه کرد.

 

ابو عراج همچنین یادآوری می کند که آمریکا و کشورهای اروپایی نیز سال‌ها تحت نام "ارتش آزاد سوریه" از این گروهها حمایت کردند.

 

جانشین فرمانده ارتش انقلابیون در رابطه با دایر کردن مراکز دیدبانی توسط ترکیه در استان ادلب می گوید ترکیه در اجلاس آستانه، تحت نام ضامن صلح به توافقی برای ورود علنی به سوریه و حفاظت از جبهه النصره دست یافته است.

 

او می گوید در اجلاس آستانه در واقع رژیم سوریه و ترکیه حوزه عملیات خود در خاک سوریه را تقسیم کرده اند، به این ترتیب که رژیم سوریه در جنوب و غرب سوریه پیشروی کند و کاری به مناطق شمال غربی کشور نداشته باشد.

 

او در پاسخ به سئوالی در مورد عملیات احتمالی رژیم سوریه و روسیه در استان ادلب و برخی حملات هوایی صورت گرفته در حوالی مراکز دیدبانی ترکیه می گوید این حملات هوایی علیه گروه "حراس الدین" و با درخواست ترکیه از روسیه انجام شده است.

 

ابو عراج با اشاره به اینکه پس از اتمام عملیات ارتش سوریه در استان درعا نوبت استان ادلب خواهد رسید، می گوید توافق ایران و روسیه و ترکیه در مورد ادلب نمی تواند طولانی مدت باشد و یک سناریوی موقت است. او تأکید دارد که در نهایت جامعه جهانی نخواهد توانست به حکومت القاعده در ادلب که مرتکب انواع جنایات شده مشروعیت ببخشد.