ایزدی‌های سریکانی به مقاومت در برابر تروریست‌های ترکیه ادامه می‌دهند

ایزدی‌های سریکانی در پی حملات هوایی و زمینی رژیم تروریست ترک و تبهکارانش مجبور به ترک زادگاه خود شدند. آنان می‌گویند به مبارزه برای اخراج اشغالگران ادامه خواهند داد و روزی با پیروزی به موطنشان برمی‌گردند.

مهدی سید شیخو اهل روستای شکریه سریکانی پس از حملات رژیم تروریست ترک مجبور شد به روستای بیگافی ایزدی‌نشین در منطقه دربیسی کوچ کند. او می‌گوید که روستایشان با مرز فاصله دارد اما ارتش اشغالگر ترک روستای شکریه را پیاپی هدف حمله توپخانه‌ای قرار می‌داد. تداوم حملات خمپاره‌ای ترکیه به این روستا ١٢ خانواده را مجبور به کوچ کرده است.

به گفته شیخو ایزدی‌ها پس از حملات رژیم ترکیه و تبهکارانش در مناطق حسکه و دربیسی سرگردان شده‌اند. او خاطرنشان می‌کند که به درخواست تبهکاران برای بازگشت به مناطق خود گوش نخواهند داد مگر اینکه تبهکاران رژیم ترک از مناطق آنان رانده شوند و ایزدی‌ها با سربلندی به زادگاه خود مراجعه نمایند. به گفته شیخو یکی از سالمندان ایزدی پس از اشغال روستا به خانه خود بازگشته اما از سوی تبهکاران به گروگان گرفته شد و ١٠ روز را در اسارت اشغالگران بسر برده است. تبهکاران در ازای دریافت پول او را رها کرده‌اند.

زکیه سید خلف یکی دیگر از ایزدی‌های سریکانی که در پی حملات رژیم تروریست ترک و تبهکارانش آواره شده است می‌گوید که این حمله تداوم حملات اشغالگرانه در شنگال و عفرین است. زکیه افزود:"من یک مادر ایزدی‌ هستم، چهار دختر دارم و دو پسر. وقتی به ما حمله کردند برای آنکه به اسارت تبهکاران گرفتار نشویم کوچ کردیم. من به روستا برگشتم. تبهکاران تمام اموال ما را غارت کرده‌اند. آنها دشمن ما ایزدی‌ها هستند. همه شاهد بودند تبهکاران وابسته به ترکیه در شنگال و عفرین چه بر سر ایزدی‌ها آوردند. آنان باید از خاک ما بیرون انداخته شوند. محال است که با وجود آنان به روستاهایمان برگردیم."

مؤمن نام یکی از ساکنان روستای تل سحر سریکانی است. او هم پس از حمله اشغالگرانه ترکیه زادگاه خود را ترک کرده و آواره شده است. به گفته او روستایشان از سوی ترکها ویران شده است. مؤمن خاطرنشان کرد:"تا زمانی که یک قطره خون در بدن داشته باشیم مبارزه برای آزادی سرزمینمان را متوقف نمی‌کنیم."