"با عزت می‌میریم، ننگ اشغالگری نمی‌پذیریم"

ساکنان روستای دیکا از توابع راجو تأکید کردند که همچون درختان زیتون خود ریشه در خاک آبا و اجدادی دوانده‌اند. آنان می‌گویند که مرگ با شرافت را بر زندگی تحت سایه ننگین اشغالگران ترجیح می‌دهند.

ساکنان روستای دیکا از توابع راجو تأکید کردند که همچون درختان زیتون خود ریشه در خاک آبا و اجدادی دوانده‌اند. آنان می‌گویند که مرگ با شرافت را بر زندگی تحت سایه ننگین اشغالگران ترجیح می‌دهند.

 

گزارشگران خبرگزاری هاوار در دیدار از روستای دیکا در بخش راجو گزارشی از میهن‌دوستی و تعلق مردم به میراث هزاران ساله را تهیه کرده‌اند.

 

ارتش اشغالگر ترکیه شبانه روز با هواپیماهای جنگنده و تانک و توپ به مردم عفرین حمله‌ور می‌شود. دولت ترکیه در تلاش ویرانی و قتل‌عام مردم اماکن تأمین نیازهای ضروری را هدف قرار می‌دهد و در بمباران‌های صورت گرفته صدها نفر را به شهادت رسانده و قریب ۵٠٠ نفر را زخمی کرده است.

ساکنان روستای دیکا صبح خود را با غرش جنگنده‌ها و بمباران منطقه از سوی دولت ترکیه آغاز می‌کنند. با این همه تحت هیچ شرایطی میدان را برای تروریست‌ها خالی نمی‌كنند. ساکنان می‌گویند که خود را بر اساس وضعیت جنگی آماده کرده‌اند و شبانه روز از روستای خود دفاع می‌کنند.

 

اهالی چندین روستای اشغال شده در این روستا مستقر شده و در حال تدارک حمله به اشغالگران و بازپسگیری روستاهای خود هستند.

به گفته ساکنان روستای دیکا هدف ترکیه از کشتار غیرنظامیان خالی کردن منطقه از سکنه است. آنان تصریح کردند با مقاومت در برابر هرگونه حمله تروریستی، اشغال منطقه را همچون داغی بر دل دولت ترکیه خواهند گذاشت.

 

عثمان حنان یکی از ساکنان روستا می‌گوید:" با تمام نیرو از میهنمان دفاع می‌کنیم و اجازه نمی‌دهیم حملات دشمن به نتیجه رسند."

 

محمد شیخو یکی دیگر از اهالی روستا خاطرنشان کرد که ارتش ترکیه و تروریست‌های همپاله وی بیش از ۴۶ روز مداوما به مردم حمله‌ور می‌شوند. اما مردم ترسی از اشغالگران ندارند و اراده ساکنان چیزی نیست که از سوی اردوغان و دار و دسته‌اش شکسته شود." وی سازمان بین‌الدولتی را خطاب قرار داده و سکوت مجامع بشری (؟) در قبال تجاوزگری ترکیه را مایه رسوایی و ننگ جامعه جهانی خواند.

 

حمید بلال هم همچون یکی دیگر از ساکنان گفت:"خلق عفرین راه خود را خوب می‌دانند و به همین دلیل مقاومت تاریخی عفرین پوزه اشغالگران را به خاک خواهد مالید، تعلق ما به این خاک همچون تعلق درختان زیتون به خاک عفرین است. ایستاده و با شرافت می‌میریم اما زندگی کریه و بی‌شرفی زیر سایه دولت تروریستی ترکیه را هرگز و هرگز نمی‌پذیریم."

 

باهوز بلال یکی از کودکان این روستا گفت:"آرزو دارد هر چه زودتر حملات پایان یابند و بتوانند به کلاسهای درس برگردند."