باییک: تا در هم شکستن حصر از پای نخواهیم نشست

​​​​​​​جمیل باییک: به وظایف خویش تمام و کمال عمل می‌کنیم، تا زمانی که به حصر امرالی پایان ندهیم از پای نخواهیم نشست، خلق‌مان از مقاومت‌گران، شهدا و رهبری خویش پاسداری می‌کند

جمیل باییک رییس مشترک شورای مدیریتی کنفدرالیسم جوامع کردستان در مصاحیه با سترک تی‌وی حملات رژیم ترک برای پایان دادن به فعالان اعتصاب غذا را مورد ارزیابی قرار داد. باییک گفت:"با پیشاهنگی لیلا گووَن در زندان‌ها، خاورمیانه و خارج از میهن تعداد زیادی از فعالان برای پایان دادن به عصر رهبرمان و پایان دادن به فاشیسم ترکیه وظیفه سنگینی را بر دوش گرفته‌اند. در شخص لیلا گووَن برای تمام فعالان آرزوی موفقیت دارم و به آنان درود می‌فرستم."

 

مقاومت اعتصاب غذا شایان احترام همگان است

جمیل باییک با یادآوری گسترش اعتصاب غذای با پیشاهنگی لیلا گووَن در هولیر، گالر، استراسبورگ، تورنتو و دیگر شهرهای خاورمیانه گفت:"همه باید به اعتصاب غذا احترام بگذارند. همگان می‌دانند که حصر شدیدی بر رهبرمان، پ.ک.ک و خلقمان تحمیل می‌شود. [دشمنان] در تلاشند ضربه‌های بزرگی به جنبشمان وارد کنند. لیلا گوون در پاسخ به این حملات دست به اعتصاب غذا زده است. برای اعلام همبستگی با اعتصابگران فعالیت‌های گسترده‌ای آغاز شده است. فعالان با اراده‌ خویش به اعتصاب غذا دست زده‌اند. به همین دلیل کسی نمی‌تواند از آنان بخواهد به فعالیت خود پایان دهند. زیرا آنها هر هزینه‌های را به جان خریده‌اند. اعتصابگران گفته‌اند که صرف هر هزینه‌ای به اعتصاب خویش ادامه می‌دهند. به همین دلیل بایست تمام فعالان به این خواسته عمل کنند و دست از فعالیت اعتراضی خویش نکشند."

 

مرکز جنگ روانی [رژیم ترک] خواستار توقف فعالیت اعتراضی است

باییک اظهار کرد، دولت ترک به سرعت محمد اوجالان را به ملاقات رهبر خلق کرد عبدالله اوجالان برد تا پیامی با مضمون 'می‌توانید از اعتصاب دست بکشید' را بدهد. باییک در ادامه افزود:"این دیدار ملاقات خانواده نبوده است. دولت در روزی تعطیل برادر رهبرمان را به امرالی برده است، اما اعضای دیگر خانواده چرا از این ملاقات محروم شده‌اند. همچنین رفقای دیگری هم در امرالی محبوس هستند. لازم بود خانواده‌های آنان هم از امرالی دیدار می‌کردند. واضح است که این دیدار ملاقات خانواده نیست. مرکز جنگ روانی [رژیم ترک] خواست تا به اعتصاب غذا پایان داده شود. در عین حال وکلای لیلا گووَن را هم به دیدار وی فرستاده‌اند. گووَن هم یاداوری کرده 'شاید دیداری انجام شده باشد اما حصر همچنان ادامه دارد، این سناریوی دولت ترک است."

 

با ارتقای مقاومت پاسخ مناسبی داده شد

باییک از خلق کرد خواست تا در مقابل سیاست‌های جنگ ویژه هشیارانه عمل کند و افزود:"لازم است خلق ما نسبت به این بازی‌ها هشیار باشد. لازم است کسی از فعالیت‌ها پا پس نکشد. مقاومتگران هدفی را تعیین کرده‌اند و طبق آن به فعالیت خویش ادامه می‌دهند. این فعالیت به دولت ترک فشار وارد می‌اورد. هیچ کسی حق ندارد اراده و خواست اعتصابگران را بشکند. لیلا گووَن بازی آنها را برهم زد. سپس صباحات تونجل هم به اعتصاب غذا دست زد و در مقابل رفتار رژیم ترک مقاومت ارتقا یافت."

 

پس از شکست دولت ترک در این مرحله، حساب توئیتری عمر اوجالان هک شد و تحت نام وی در مورد رهبری اطلاعات کذبی منتشر شدند. هدف از این نقشه‌ها شکستن اراده اعتصابگران است. [دولت ترک] احتمالا دست به بازی‌های دیگری خواهد زد. خلق ما باید اعتباری برای دسیسه‌های [ترکیه] قائل نشود و لازم است خلقمان علیه این بازی‌ها موضع خود را تعیین کند."

 

رییس مشترک شورای مدیریتی ک.ج.ک خاطرنشان کرد که سیاست‌های خصومت‌آمیز دولت ترک علیه کردها و رژیم اردوغان- باغچلی به داعش و القاعده نیرو می‌دهد و افزود:"یکی دیگر از جنبه‌های جنگ روانی دولت ترک این است که مدعی شوند؛ 'کردها برادران ما هستند، ما در تاریخ از کردها دفاع کرده‌ایم. ما نان خود را با آنان قسمت کرده‌ایم.' می‌گویند؛'ما دشمن کردها نیستم، دشمن پ.ک.ک و پ.ی.د ایم.' جنگ روانی بسیار نرمی را علیه کردها براه انداخته‌اند تا کسی قتل‌عام‌های آنان علیه کردها را نبیند. ترک‌ها هیچ کردی را نمی‌پذیرند. به همین دلیل دائما می‌گویند؛'کردها را ریشه‌کن می‌کنیم، نابود می‌کنیم.' نه تنها در گفتار بلکه به آن عمل می‌کنند. اگر می‌خواهند برادری با کردها را ببینند بگذار به عفرین نگاه کنند. به خوبی خواهند دید که چه کاری کرده‌اند. عفرین شهر کردهاست، سالها جنگ سوریه در جریان بود، در [اطراف] عفرین جنگ جریان داشت. اما در عفرین برادری، صلح و آزادی حکمفرما بود. در آنجا بسیاری از مردم [پس از اشغال آن توسط ترکیه] بازداشت شده و ناپدید شدند. کردها را آواره کردند. دمگرافی آن را تغییر می‌دهند. دولت ترک در آگری، زیلان، درسیم، پالو، روبوسکی، جزیر، آمد، شرنخ و نصیبین هزاران کرد را به قتل رساند. جنازه‌های تعدادی زیادی از قربانیان ناپدید شد. گورهای آنان را تخریب کرده و از میان بردند. می‌خواهند به آرمان‌های کردها پایان دهند، هدف آنان نابودی تمام داشته‌های کردهاست، درصدد  نابودی کردها هستند، کردها را بازداشت و تحت شکنجه قرار می‌دهند. همه شاهد رفتارهای آنان هستند. از این رو دولت ترک دشمن اساسی کردهاست. سطح دشمنی دولت ترک علیه کردها در هیچ نیروی دیگری دیده نشده.

 

دولت ترک نه تنها دشمن کردها بلکه با ارمنی‌ها، سریانی‌ها، آسوری‌ها، ایزدی‌ها و علوی‌ها هم سر دشمنی دارد. [ترک‌ها] خلق‌ها فراوانی را از میان برده‌اند. اکنون درصدد نابودی کردها هستند. نیروهای بسیاری شاهد این امر هستند. می‌گویند؛'کردها وجود دارند'. می‌گویند؛'ما اجازه نمی‌دهیم دولت ترک کردها را نابود کند.' در این صورت به وظیفه خود عمل کنید. به این مورد توجه کنیم؛ صدام تنها تروریست منطقه نبود، اردوغان- باغچلی تروریست‌های بزرگ منطقه‌اند. تروریسم، اشغالگری، فاشیسم و قتل‌عامی که آنان انجام داده هیچ نیرویی انجام نداده است.

 

نژادپرست‌های بسیاری آنان را الگوی خود قرار می‌دهند. دولت ترک قتل‌‌عام‌های فراوانی را در مناطق گوناگون انجام داده است. یکی از رهبران لیبی گفته است؛'ترکیه رهبری تروریسم جهانی را بر عهده گرفته است'. به دلیل اینکه ترکیه در بسیاری از کشورها از نیروهای داعش و القاعده حمایت می‌کند، آنان را آموزش می‌دهد، به آنان کمک می‌رساند و آنان را در ترکیه مداوا می‌کند. زیرا مرکز آنان ترکیه و رهبر آنان اردوغان و باغچلی است. تنها ما این را نمی‌گوییم، مسئولان لیبی و رهبران دیگر جهان هم همین موارد را بیان می‌کنند. ما علیه این [رژیم] فاشیست مبارزه می‌کنیم. ما نه تنها برای کردها، بلکه برای خلق‌های خاورمیانه و تمام بشریت بر ضد فاشیسم ترکیه مبارزه می‌کنیم.

 

دولت فاشیست ترک هر روز از ریشه‌کن کردن کردها سخن می‌گوید. آشكارا در مقابل چشمان جهانیان این را بیان می‌کند. تنها به حرف بسنده نکرده و در عمل برای آن تلاش می‌کند. در شمال، جنوب و روژاوا کمر به قتل‌عام کردها بسته است. کردها را تحقیر می‌کند. کردها بیش از این آوارگی، تحقیر، شکنجه، قتل‌عام را برنمی‌تابند. ممکن نیست این را زندگی خواند. قوانینی که برای همه وضع شده‌اند شامل کردها نمی‌شود. اگر کرد وجود داشته باشند، بویژه مسئولان انگلیسی اعلام کرده‌اند؛'بدهکار کردهاییم، بدهکار ق.س.د هستیم.' در این صورت چرا قوانین بین‌المللی شامل همه بشریت می‌شود ولی کردها را در بر نمی‌گیرد؟ چرا در مقابل قتل‌عام کردها کسی به وظیفه خویش عمل نمی‌کند. لازم است خلق ما به دنبال پاسخ این پرسش باشند."

 

فریب دسیسه‌های دولت ترک را نخورید

باییک با یادآوری اینکه خلق کرد خلقی با شرافت و کرامت می‌باشد که زورگویی و ظلم را نمی‌پذیرد و در مقابل آن مقاومت را گسترده‌تر خواهد کرد افزود:"کردها و جنبشمان بایستی ظلم و قتل‌عام را نپذیرند. باید به هر شیوه‌ای علیه آن ایستادگی نمود. هر کرد دارای شرف و کرامت در هر مکان و تحت هر شرایطی، باید در برابر فاشیسم و قتل‌عام مبارزه کند. باید از مقاومتی که لیلا گوون پیشاهنگی آنرا بر دوش گرفته اعلام همبستگی کند. آزادیخواهان دمکراتیک و سوسیالیست‌ها، آنانی که مدعی پایبندی به ارزشهای بشری هستند باید پیرامون اعتصاب‌گران گرد هم آیند. استقامت در مقابل فاشیسم ترک در تمام عرصه‌ها به پیروزی منجر خواهد شد. فعالیت لیلا گوون اینگونه به پیروزی می‌رسد و به حصر پایان داده می‌شود. این فعالیت مگر اینگونه به بشریت خدمت کند. شرکت کنندگان هم در این چهارچوب از آحاد جامعه درخواست همصدایی کرده‌اند؛ 'باید همه اینگونه مبارزه کنند.'  [اعتصابگران] می‌گوید؛ 'به حصر پایان دهیم و فاشیسم را در هم شکنیم'. می‌گویند؛' اینگونه به آزادی، امنیت و دمکراسی می‌رسیم.' می‌گویند؛'برای تحقق این هدف هر هزینه‌ای را می‌پذیریم، باید با ما فعالیت‌ها گشترش یابند، هیچ کسی نباید گول بازی‌های دولت ترک را بخورد.

 

ما این خواسته را مبنا قرار می‌دهیم و باید همگی اینگونه رفتار نمایند. به وظایف خویش در این راستا عمل می‌کنیم. تا زمانی که حصر در امرالی پایان نیابد و فاشیسم نابود نشود از پا نمی‌نشینیم. خلق ما خلقی دارای شرف و عزت است. تحت هیچ شرایطی نخواهند پذیرفت شرافت و آبروی آن زیر چکمه‌های فاشیسم ترک له شود. [این خلق] از مقاومت‌گران، شهدا، رهبر، ارزش‌ها و آینده خود محافظت می‌کند.

 

یکبار دیگر به مقاومت‌گران سلام فرستاده و احترام و قدردانی خود را نسبت به آنان اعلام می‌دارم. برای خلق‌های خاورمیانه و تمام بشریت وظیفه سنگینی را بردوش گرفته‌اند. با کمک همدیگر این فعالیت را به پیروزی می‌رسانیم."