برای آینده‌ی انسانیت باید از انقلاب روژاوا حمایت شود

لینا آژادسیک جامعه شناس سویسی در کنفرانس "رنسانس در خاورمیانه و انقلاب زنان" در شهر لوزان سویس اعلام کرد سیستمی که زنان کُرد در روژاوا تاسیس کرده‌اند از همه‌ی سیستمهای جهانی پیشرفته‌تر است. به همین دلیل ضروریست برای آینده‌ی بشریت از انقلاب روژاوا حمایت شو

لینا آژادسیک جامعه شناس سویسی در کنفرانس "رنسانس در خاورمیانه و انقلاب زنان" در شهر لوزان سویس اعلام کرد سیستمی که زنان کُرد در روژاوا تاسیس کرده‌اند از همه‌ی سیستمهای جهانی پیشرفته‌تر است. به همین دلیل ضروریست برای آینده‌ی بشریت از انقلاب روژاوا حمایت شود

 

از طرف انجمن زنان کُرد در لاچین در شهر لوزان سویس کنفرانسی با نام رنسانس در خاورمیانه و انقلاب زنان کُرد ، برگزار شد.

 

انقلاب روژاوا انقلاب زنان است

زوزان دیرک نماینده‌ی حزب دمکراتیک خلق‌ها-ه.د.پ در اروپا در این کنفرانس گفت: قبل از انقلاب روژاوا زنان در درون یک سیستم ظالمانه و قدرتمدارانه‌ی فئودال زندگی می‌کردند، اما بعد از این انقلاب، روژاوا به امیدی برای همه ی زنان جهان مبدل شد.

دیرک اعلام کرد: زنان در تمامی بخشها و مراحل این انقلاب به وظیفه و نقش خود به خوبی عمل کرده و دستاوردهای بزرگی کسب کردند. زیرا انقلاب روژاوا انقلاب زنان است.

 

آنهایی که می‌گفتند " باید جهانی دیگر بنیاد نهاده شود " همراه ما بودند

دیریک به مراحل اولیه‌ی حمله‌ی اشغالگرانه به عفرین اشاره کرد و گفت در اروپا از همگان کمک خواسته شد اما هیچ دولتی به خواسته‌های مردم توجهی نکرد.

 

وی گفت: زمانی که خلق ما کشته می‌شد جهان در خواب بود، اما خلق ما در کنارمان بود و مهم همین است زیرا آنها بیشتر به انقلاب پیوستند و شهید شدند. ما یاد آنها را در روژاوا همیشه گرامی می‌داریم. انقلاب روژاوا تنها انقلاب کُرد نیست بلکه انقلاب همه‌ی زنان جهان است. انقلاب آنانیست که می‌گفتند باید جهانی نو بنیاد نهیم.

 

ما با کمک خلق خودمان دردهایمان را التیام می‌‌بخشیم

جمیژا هامی رئیس مشترک هلال احمر کردستان در فدراسیون دمکراتیک شمال سوریه در مورد فعالیتهای هلال احمر کردستان گفت: هلال احمر کردستان در روژاوا، امروز به امید روژاوا و منطقه مبدل گشته است. در دوره‌های سختی فقط ما به خلقمان یاری رساندیم. اما ما با حمایت خلقمان دردهای مردم خود را التیام بخشیدیم و به کار خود ادامه خواهیم داد.

 

با همکاری و کمک مشکلات حل خواهند شد

ربکا رویز نماینده‌ی حزب سوسیالیست سویس در پارلمان میهنی سویس به اهمیت مبارزات زنان اشاره کرد و گفت: ما از زنان کُرد حمایت می‌کنیم.

 

پ.ک.ک ویژگیهای زن آزاد را ایجاد کرد

سلنا میسیگو عضو انجمن شهرداری رینینس در حزب کارگران سویس در کنفرانس اعلام کرد: کار و مبارزات زنان کرد در روژاوا نشان داد که آنها نمونه ای برای زنان جهان هستند.

 

وی گفت: پ.ک.ک در خاورمیانه در شرایطی سخت و بحرانی ویژگیهای زن انقلابی را تعریف کرد. زنان کرد شجاعت را به زنان جهان بخشیدند، باید زنان جهان در سایه ی مبارزات زنان کرد گرد هم جمع شده و مبارزه کنند.

 

باید برای آینده‌ی انسانیت از انقلاب روژاوا حمایت کنیم

لینا آژادسیک جامعه شناس سویسی در پایان کنفرانس سخنرانی کرد و گفت: سیستمی که در خاورمیانه بنیاد نهاده شده است برای آینده‌ی خلقهای جهان اهمیت دارد.

 

او گفت: این سیستم که با پیشگامی زنان در روژاوا تاسیس شده است از همه‌ی سیستمهای دیگر در جهان پیشرفته‌تر است. هم از لحاظ دمکراتیک و هم از جهت جایگاه زنان در سیستم. زمانی که در این سیستم  دقیق می‌شویم نمی‌توان هیچ سیستم مشابه آن در هیچ جای جهان پیدا کرد. ما باید بیشتر اتحاد درست کنیم. ما باید برای آینده ی بشریت و خلقهای جهان و همچنین زنان از انقلاب روژاوا حمایت کنیم. هم دولت سویس و هم سایر دولتها به دلیل منافع تجاری خود با دولت ترکیه همکاری می‌کنند در حالی که دولت ترکیه می‌خواهد انقلاب روژاوا را نابود کند. به همین دلیل ما باید بر ضد آنها و به نفع روژاوا یک شبکه‌ی بزرگ متحد تشکیل دهیم.