"بزرگترین پیروزی دستیابی به اتحاد است"

در مقابل برنامه‌های دولت ترک بزرگترین پیروزی دستیابی به اتحاد داخلی است.

نجم‌الدین ملا عمر از سیاستمداران کورد در روژآوای کوردستان از نیروهای کورد درخواست نمود که اختلافات خود را از طریق دیالوگ حل کرده و از کوردکشی دور گزینند.

دولت اشغالگر ترک که در حال تلاش برای بر هم زدن رابطه بین نیروهای کوردی و ایجاد اختلاف در جنوب کوردستان است، تلاش دارد تا جنگی داخلی را در منطقه شعله‌ور کند. در مقابل این برنامه‌ها، افکار عمومی کوردستان خواهان توجه به منافع ملی کورد و در اولویت قرار دادن منافع کوردستان و حفظ دستاوردهای خلق کورد هستند.

 نجم‌الدین ملا عمر دبیرکل حزب کمونیست کوردستان طی گفتگویی با خبرگزاری هاوار نیوز در این رابطه اظهار داشت: مسئله کورد، مسئله خلق کورد در هر چهار بخش کوردستان است. به همین دلیل باید نیروهای کوردی منافع حزبی را به کنار بگذارند. مبارزه خلق کورد در هر چهار بخش کوردستان مبارزه‌ای مشترک بود و قابل تجریه به یک بخش نیست. خلق کورد در هر چهار بخش کوردستان، از یکصد سال پیش تا به کنون برای آزادی، موجودیت و هویت خود به نبرد دست زده است و مبارزه را ادامه داده است. در تاریخ ما مشاهده کرده‌ایم که چگونه خلق کورد از تمامی قیامها حمایت کرده است و در مقابل دشمنان بپا خاسته است. بر این اساس نباید موانعی را فرا روی یکدیگر قرار دهند.

ملا عمر در این رابطه افزود: دشمنان از طریق تمامی راه‌های ممکن به جنگ علیه خلق کورد دست زده و موجودیت و هویت کوردی را از میان برمی‌دارند. در این خصوص نباید اجازه داد که ما کوردها مرزهایی را بین خود ایجاد کنیم. زیرا ما در هر چهار بخش کوردستان یک روح در چهار کالبد هستیم.

ملا عمر با اشاره به اقدامات و تلاش‌های دولت ترک برای ایجاد مشکل و اختلاف بین نیروهای کوردی اظهار داشت که دشمنان موجودیت خلق کورد را هدف قرار داده‌اند. ملا عمر در بخش دیگری از سخنان خود نارضایتی خود را از تحریم و محاصره کمپ پناهندگان مخمور از سوی نیروهای سیاسی جنوب کوردستان نشان داده و اظهار داشت: محاصره‌ای که بر کمپ مخمور تحمیل شده است، به قتل و نابودی ساکنان این کمپ منتهی می‌شود. لازم است که جنوب کوردستان از این کمپ حمایت نموده و نه اینکه در راستای تحریم و محاصره ان اقدام نماید.

ملاعمر در رابطه با تنش‌های موجودی بین نیروهای جنوب کوردستان نیز در منطقه زینی ورتی خاطرنشان ساخت که لازم است خلق کورد علیه طرح‌های دشمن هوشیاری لازم را داشته و دشمن را به خوبی بشناسند، زیرا دشمن در مقابله با خلق  کورد همواره دست به توطئه زده و تلاش دارد تا بین نیروهای کوردی اختلاف و دشمنی ایجاد کند و کوردها را در سرزمینشان نابود کند.

نجم الدین ملاعمر همچنین اشاره کرده که بزرگترین دستاورد در مقابل طرح‌های دولت ترک حل مسئله کورد و اتحاد نیروهای سیاسی و نظامی کورد است.

نجم الدین ملاعمر دبیرکل حزب کمونیست کوردستان در ادامه سخنانش از تمامی نیروهای سیاسی کورد و روشنفکران خواست تا از هرگونه اقدامی در راستای نزدیک شدن به جنگ و تنش داخلی دوری کنند. زیرا آینده و سرنوشت خلق کورد را تهدید می‌کند. ملا عمر در ادامه افزود: امروز باید نیروهای مدافع خلق، یگانهای مدافع خلق و نیروهای پیشمرگه متحد شوند. اگر اختلاف و دشمنی بین نیروهای ما وجود داشته باشد، باید آن را از طریق دیالوگ حل کرده و اجازه نداد که دشمن به اهداف خود دست یابد.