بیانیه‌ی ق.س.د: حملات اشغالگرانه دولت ترکیه ادامه دارند

مرکز اطلاع‌رسانی نیروهای سوریه دمکراتیک در بیانیه‌ای نتایج روزهای گذشته حملات اشغالگرانه دولت ترکیه به شمال و شرق سوریه را اعلام کرده و می‌گوید که حملات ترکیه همچنان ادامه دارند

در بیانیه مرکز اطلاع‌رسانی نیروهای سوریه دمکراتیک (ق.س.د) جزئیات حملات سه روز اخیر ارتش ترکیه و تروریست‌های وابسته‌اش علیه مناطق شمال و شرق سوریه اعلام شده است. ق.س.د می‌گوید که در نتیجه پاسخ مبارزان آنان به حملات اشغالگران ۵ تبهکار و نظامی ترکیه کشته شده‌اند.

در بیانیه ق.س.د آمده است:

"ارتش اشغالگر ترک و تبهکارانش مناطق مسکونی در تل‌تمر، سریکانی و عین عیسی را با اسلحه‌های سنگین و آتش توپخانه هدف قرار دادند.

عین عیسی

گروهکهای تبهکار روستاهای خالدیه و هوشان در شهرک عین عیسی را هدف قرار آتش توپخانه قرار دادند. همچنین مواضع ارتش سوریه و مناطق مسکونی در روستاهای کوپرک، اریده، سیلوهای گندم قزالی، فاتسا، بیر عیسی و بیر تمه را با کمک پهپادهای بدون سرنشین آماج حمله شدید توپخانه ارتش اشغالگر ترک قرار گرفتند. در نتیجه این حملات ساکنان بسیاری از این روستاها مجبور به ترک خانه و کاشانه خود شدند و زیان‌های مادی فراوانی به آنان وارد گردید. در پاسخ نظامیان ارتش سوریه تعدادی از تبهکاران و نظامیان ارتش اشغالگر ترکیه کشته شدند.

سریکانی

گروهک‌های تبهکار وابسته به ارتش اشغالگر ترک به روستای مشرفا حمله کردند. در توپباران این روستا از سوی تبهکاران ترکیه زیان‌های فراوانی به خانه و مزارع ساکنان روستا وارد شد.

رقا و دیرالزور

هسته‌های مخفی گروهک تروریستی داعش در مناطق رقا و دیرالزور با بمب‌های دست‌ساز به مقرهای نیروهای ما حمله‌ور شدند. روز ٢٨ دسامبر گروهی از هسته‌های مخفی داعش به مبارزان ما حمله‌ کردند. در نتیجه پاسخ نیروهای ما به تبهکاران دو تبهکار داعش کشته و سه تبهکار دیگر پا به فرار گذاشتند.

در نتیجه توپباران روستاهای عین‌ عیسی از سوی ارتش اشغالگر ترکیه دو رفیق ما به شهادت رسیدند.

دست‌کم ۵ تبهکار و نظامی رژیم اشغالگر ترک در نتیجه پاسخ نیروهای ارتش سوریه از پای درآمدند."